fbpx

Za dużo siedzisz? Ćwiczenia na ból kręgosłupa

Za dużo siedzisz? Ćwiczenia na bólu kręgosłupa
(Fot. materiał partnera)

Jesteśmy stworzeni do ruchu, nasze ciało lubi aktywność i jest ona najlepszą profilaktyką dla naszego organizmu. Siedząca praca, zwłaszcza teraz, kiedy mamy dużo stresu, może powodować ból w dolnym odcinku kręgosłupa. Jak z nim walczyć? – podpowiada fizjoterapeuta Piotr Chyba z Wellme.

Jeśli spędzasz przed komputerem cały dzień, zadbaj o kilka rzeczy:

– dopasuj do siebie wysokość biurka oraz odpowiednio dobierz krzesło. Nie może być ono zbyt miękkie – pośladki nie powinny zapadać się poniżej wysokości kolan;

– często zmieniaj pozycję;

– jeśli masz w domu poduszkę sensomotoryczną lub piłkę szwajcarską, możesz wykorzystać ją podczas pracy, do siedzenia przy biurku. Pamiętaj jednak, by na początku wdrażać ten element stopniowo (np. 3-4 razy w ciągu dnia, po 10-20 min.), ponieważ piłka  czy poduszka wymuszają na naszym ciele ciągłą pracę i aktywację mięśni, więc nie należy z tym przesadzać;

– rób częste przerwy (np. 5 minut przerwy po godzinie pracy), podczas których wstaniesz i wykonasz kilka prostych ćwiczeń rozciągających i wzmacniających kręgosłup (przykłady takich ćwiczeń znajdziesz na blogu WellmeTime)

– pamiętaj o codziennej aktywności ruchowej oraz o zbilansowanej diecie. Prawidłowe odżywianie jest szczególnie ważne w przypadku pracy siedzącej, bo łatwiej przytyć. Kręgosłup  bardzo nie lubi nadwagi.

Piotr Chyba – fizjoterapeuta Wellme, który w swojej codziennej pracy mierzy się z problemami kręgosłupa przygotował kilka szybkich ćwiczeń, które każdy może wykonać w warunkach domowych. Wykonując je regularnie, szybko można zaobserwować kondycję swojego ciała.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze