fbpx

Spektakl „Między nami dobrze jest” bezpłatnie na platformie Ninateka.pl

Spektakl „Między nami dobrze jest” bezpłatnie na platformie Ninateka
Filmowa wersja spektaklu „Między nami dobrze jest” została nakręcona w 2014 roku. Autor tekstu: Dorota Masłowska. Scenariusz: Grzegorz Jarzyna (Fot. Screen z filmu „Między nami dobrze jest”/ Ninateka.pl)

Jeśli macie dość upałów i tęsknicie za dobrą sztuką, platforma Ninateka.pl udostępniła za darmo filmową wersję przedstawienia „Między nami dobrze jest”. To jeden z lepszych spektakli Grzegorza Jarzyny z wybitną rolą Danuty Szaflarskiej.

Między nami dobrze jest” to jeden z największych przebojów TR Warszawa – grany od lat, wciąż oblegany przez widzów, chwalony przez krytykę i wielokrotnie nagradzany na festiwalach. Spektakl oparta na sztuce Doroty Masłowskiej, nominowanej w 2009 roku do Nagrody Literackiej NIKE.

„To śmieszny i poruszający portret podzielonego polskiego społeczeństwa, przytłoczonego ciężarem traumatycznej historii, rozdartego między narodową dumę i poczucie wstydu. Za pomocą szalonego, pełnego inwencji języka i ostrego jak brzytwa humoru Masłowska portretuje współczesną Polskę, w której nuworysze, pseudoartyści i medialni celebryci spotykają się z rozczarowaną młodzieżą i żyjącymi na skraju ubóstwa ludźmi z klasy pracującej. Wszyscy próbują utrzymać się na powierzchni toksycznej mieszaniny komercji, katolickiego nacjonalizmu i idealizowanej tragicznej przeszłości. Medialni celebryci spotykają się z rozczarowaną młodzieżą i żyjącymi na skraju ubóstwa ludźmi z klasy pracującej. Wszyscy próbują utrzymać się na powierzchni toksycznej mieszaniny komercji, katolickiego nacjonalizmu i idealizowanej tragicznej przeszłości.” – czytamy na stronie Teatru Rozmaitości.

W filmowej wersji sztuki możemy zobaczyć znakomitą obsadę aktorów: Danutę Szaflarską, Aleksandrę Popławską, Magdalenę KutęMarię MajAdama WoronowiczaRafała MaćkowiakaAgnieszkę PodsiadlikRomę GąsiorowskąKatarzynę WarnkeLecha Łotockiego.

Film jest krótszy od przedstawienia teatralnego, bo reżyser dokonał w nim kilku zmian. Między innymi zrezygnował w finałowych scenach  z nagrań dokumentujących bombardowanie Warszawy we wrześniu 1939 roku. W epilogu ujawnił za to kulisy powstawania filmu, czyli wnętrze studia z urządzeniami technicznymi i ekipą współpracowników. Natomiast Metalowa Dziewczynka powtarza, że nie jest Polką, lecz Europejką, przy akompaniamencie fortepianowych  kompozycji Leszka Możdżera na motywach utworów Fryderyka Chopina.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze