1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Co sprawdzić przed wyjazdem z biurem podróży?

123rf.com
123rf.com
Wrześniowe wyjazdy od lat cieszą się dużym zainteresowaniem. Jest taniej, mniej tłoczno i mniej upalnie. Dokąd jechać i jak sprawdzić wiarygodność biura podróży?

Według badania przeprowadzonego na zlecenia KPMG od początku czerwca do końca września 15,5 mln dorosłych Polaków planuje wyjazd na letni wypoczynek. Prawie 1/3 spędzi urlop za granicą. Przed wyjazdem warto sprawdzić, czy wybrane miejsce jest bezpieczne, a biuro, z którego usług zamierzamy skorzystać, wiarygodne.

W Raportcie o Przedsiębiorcy z BIG InfoMonitor można sprawdzić kondycję touroperatora. Wystarczy znać jego NIP. „Sprawdzenie w Rejestrze Dłużników potencjalnego organizatora wycieczki to koszt 30 złotych, a daje pewność, że dane biuro nie jest zagrożone upadłością i nie zalega z płatnościami wobec innych”, mówi Mariusz Hildebrand, wiceprezes BIG InfoMonitor. Raport można pobrać poprzez stronę www.BIG.pl, osobiście w Punkcie Obsługi Klienta BIG InfoMonitor w Warszawie przy ul. Postępu 17A lub listownie.

Co warto jeszcze zrobić przed wyjazdem?

  • sprawdzić czy miejsce, do którego chcesz wyjechać jest bezpieczne według Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Informacje te MSZ zamieszcza na swojej stronie internetowej:
  • przed wyborem oferty biura podróży upewnić się czy działa ono legalnie, co oznacza, że jest wpisane do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych (CEOTiPT) prowadzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Urzędy Marszałkowskie;
  • skontrolować w CEOTiPT jaki jest zakres ubezpieczeń wybranego biura podróży, czy pozwala mu organizować wyłącznie imprezy krajowe, czy ma wykupioną najszerszą polisę umożliwiającą organizację imprez turystycznych na terytorium państw pozaeuropejskich każdym środkiem transportu, upewnić się, czy wszystkie zawarte w umowie warunki są zgodne ze słownymi ustaleniami;
  • zwrócić uwagę na program, termin powiadomienia o odwołaniu i możliwości przeniesienia realizacji usługi na inną firmę;
  • warto zapamiętać, że cena oferty może się zmienić do 21 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej wyłącznie z trzech powodów: zmiany kosztów transportu, wzrostu kursów walut oraz opłat urzędowych, lotniskowych lub przeładunkowych w portach morskich;
  • dopytać o biuro i hotel znajomych, przeczytać też opinie na portalach tematycznych, na których turyści oceniają organizację wyjazdu oraz szczegółowo opisują obiekty, wyżywienie czy obsługę.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze