1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA
  4. >
  5. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Postaw na pozycjonowanie

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Postaw na pozycjonowanie

(Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera)
Prowadzisz własny sklep internetowy i chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona klientów? Szukasz reklamy, która będzie wyróżniała się wysoką skutecznością i przystępną ceną? Poznaj pozycjonowanie – metodę, która pomoże ci w osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce!

Szacuje się, że w Polsce działa obecnie około 50 tysięcy sklepów internetowych. Aby wyróżnić się na tle swoich konkurentów, nie wystarczą ciekawa oferta, atrakcyjne ceny czy szybka wysyłka. Warto również zainwestować w reklamę, która pozwoli na przyciągnięcie klientów i zachęci ich do złożenia zamówienia.

Pozycjonowanie – co to jest?

Pozycjonowanie jest rodzajem reklamy online, która umożliwia zwiększenie widoczności promowanej strony internetowej. Metoda ta określana jest również jako SEO od ang. search engine optimization.

SEO zalicza się do kategorii marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Działania reklamowe w tym zakresie prowadzone są w Google – najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. To właśnie ona każdego dnia odwiedzana jest przez miliony osób.

Sprawnie prowadzone pozycjonowanie przekłada się na:

  • lepszą widoczność strony internetowej w wyszukiwarce;
  • zwiększenie ruchu organicznego, czyli wejść na stronę z wyszukiwarki;
  • wysoką konwersję, czyli wykonanie założonego przez reklamodawcę działania, na przykład zakupu w sklepie internetowym.

Właśnie dlatego SEO uznawane jest za jedną z najskuteczniejszych metod promocji stron online, która doskonale sprawdza się także w przypadku e-commerce – handlu internetowego.

Dlaczego wysoka pozycja w Google ma znaczenie dla sklepu online?

Pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala na umieszczenie adresu promowanej strony na wysokiej pozycji w wyszukiwarce w jej wynikach organicznych. Są to wyniki niepłatne, nieoznaczone jako reklama.

Im adres strony internetowej znajduje się wyżej na liście wyników organicznych, tym większe prawdopodobieństwo, że strona będzie pasowała do słów wpisanych do wyszukiwarki przez jej użytkownika. Właśnie dlatego te strony, które znajdują się na najwyższych pozycjach, odwiedzane są najczęściej.

Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższej pozycji – top 10 lub top 3 w Google, czyli znalezienie się w pierwszej 10 lub 3 najwyżej położonych stron. To właśnie te pozycje pozwalają na osiągnięcie najlepszej widoczności i przekładają się na skuteczne efekty promocji.

Pozycjonowanie sklepu – kiedy warto?

Obecnie pozycjonowanie to jedna z najczęściej wybieranych metod promocji w e-commerce. Za jej popularnością stoją przede wszystkim wysoka efektywność, wszechstronne zastosowanie i niski koszt.

Reklama jak pozycjonowanie sklepów internetowych może być wykorzystana do promocji praktycznie każdego biznesu. Można rozpocząć ją zarówno w momencie otwarcia sklepu, jak i w przypadku działającego już serwisu.

Na pozycjonowanie sklepu warto zdecydować się wtedy, gdy:

  • jest on widoczny na dalekich pozycjach w wyszukiwarce;
  • na jego stronę wchodzi mała liczba osób;
  • nie jest rozpoznawalny;
  • przynosi niskie przychody;
  • działa w konkurencyjnej branży.

Na czym polega ?

Reklama przez pozycjonowanie sklepu internetowego polega na wykorzystaniu wyszukiwarki do tego, by prezentowała ona jego adres na jak najwyższej, dobrze widocznej pozycji.

Żeby osiągnąć ten cel, konieczne jest przeprowadzenie szeregu czynności zarówno na stronie sklepu, jak i poza nią. Najlepiej, aby realizowała je doświadczona agencja SEO, która zaplanuje je i wprowadzi w życie z naciskiem na optymalne efekty.

Etapy pozycjonowania sklepu online:

  1. Audyt SEO sklepu – służy do przygotowania raportu prezentującego stan promowanej strony pod kątem SEO. Na jego bazie można opracować najlepszą strategię pozycjonowania.
  2. Wybór słów kluczowych – odnoszą się one do oferty sklepu internetowego i służą do tworzenia promujących go treści (contentu).
  3. Optymalizacja sklepu internetowego – służy do wprowadzenia zmian na stronie, by usprawnić jej działanie i przygotować ją na pozycjonowanie. Podczas optymalizacji dokonuje się zmian dotyczących m.in. tytułów i opisów podstron, tagów, tworzy się mapę witryny, poprawia się linkowanie wewnętrzne, responsywność i czas ładowania strony.
  4. Content marketing – tworzenie treści na potrzeby sklepu internetowego, w tym opisów produktów, kategorii, artykułów sponsorowanych. Wsparciem SEO jest też prowadzenie bloga firmowego, stron w mediach społecznościowych.
  5. Link building – pozyskiwanie linków prowadzących do sklepu internetowego, m.in. przez publikację artykułów, współpracę z portalami branżowymi, influencerami, zachęcanie do pisania opinii i recenzji produktów przez klientów.

Pozycjonowanie sklepu może odbywać się za pomocą różnych technik, na przykład long tail, czyli pozycjonowania długiego ogona. W tym przypadku stosuje się rozbudowane frazy kluczowe, które są mniej popularne, lecz umożliwiają skuteczniejsze dotarcie do klientów szukających konkretnych produktów.

Warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie sklepów internetowych powinno być prowadzone regularnie. Tylko stałe działania w zakresie SEO umożliwiają uzyskanie zauważalnych i długofalowych efektów.

Zalety pozycjonowania sklepu internetowego

Wśród głównych zalet pozycjonowania sklepów internetowych znajdują się:

  • lepsza widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce;
  • większy ruch organiczny – zwiększenie liczby wejść do sklepu z wyszukiwarki internetowej;
  • budowa rozpoznawalności marki w Internecie;
  • postrzeganie sklepu jako bardziej profesjonalnego i godnego zaufania;
  • wysoka konwersja w sklepie w postaci większej liczby zamówień składanych przez klientów;
  • przystępne ceny reklamy – atrakcyjne również dla mniejszych sklepów online;
  • efekty widoczne także po zakończeniu działań reklamowych.

Jak zacząć pozycjonować sklep internetowy?

Żeby uzyskać najlepsze rezultaty pozycjonowania sklepu internetowego, warto skorzystać z fachowej i kompleksowej pomocy.

Najlepszym partnerem w pozycjonowaniu sklepu internetowego jest agencja SEO z dużym doświadczeniem w tej dziedzinie. Wówczas eksperci mogą zająć się wszystkimi czynnościami, dzięki którym uzyskanie jak najwyższej pozycji będzie łatwiejsze.

Agencje SEO oferują szeroką gamę usług dla sklepów internetowych – także w ramach korzystnych pakietów cenowych przeznaczonych nawet dla najmniejszych firm, które nie dysponują dużym budżetem.

sklepów internetowych to skuteczna metoda promocji online, z którą można poprawić widoczność strony oraz ruch organiczny pochodzący z wyszukiwarki. Dzięki wsparciu sprawdzonej agencji SEO także twój sklep może wyprzedzić konkurencję, zwiększyć sprzedaż i zacząć przynosić wysokie zyski!

Artykuł powstał przy współpracy z Agencją SEO - Empressia.pl

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze