1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda

Zalando wprowadza kolekcje mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)
Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza swoją pierwszą kolekcję mody adaptacyjnej, składającą się z ponad 140 stylizacji w ramach marek własnych. Moda adaptacyjna to odzież, obuwie i akcesoria zaspokajające potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Wszystko zostało zaprojektowane w taki sposób, aby było jak najbardziej przystępne i dostosowane do potrzeb osób żyjących z trwałą lub czasową niepełnosprawnością.

W ramach zaangażowania w modę inkluzywną Zalando opracowało pierwszą kolekcję adaptacyjną dla marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn oraz Even&Odd, która będzie dostępna w Polsce i na pozostałych 24 rynkach. Oferta obejmuje odzież damską i męską, a także obuwie. Ponadto w ofercie Zalando w 9 krajach, w tym w Polsce, znajdzie się kolekcja Adaptive marki Tommy Hilfiger.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Według WHO jeden na pięciu Europejczyków żyje z jakąś formą niepełnosprawności. Przez wprowadzenie mody adaptacyjnej Zalando chce wykonać pierwszy krok i i dotrzeć do osób żyjących z różnego rodzaju ograniczeniami, takimi jak te w zakresie ruchu i sprawności czy też z nadwrażliwością sensoryczną. Skierowana jest również do opiekunów dzieci z niepełnosprawnościami. Asortyment pierwszych kolekcji obejmuje produkty zaprojektowane dla osób na wózkach inwalidzkich (dopasowane do pozycji siedzącej), artykuły wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie, a także łatwo zapinające się lub dostosowane do protez czy opatrunków. Przed wprowadzeniem kolekcji Zalando przeprowadziło szeroko zakrojone jakościowe i ilościowe badania na kilku rynkach, aby lepiej zrozumieć doświadczenia i potrzeby klientów z niepełnosprawnościami.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando, mówi: – Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie – Starting Point for Fashion – przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody – znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami w odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu asortymentu mody adaptacyjnej, Zalando uruchamia poświęcony jej portal, strony z kolekcjami, a także flagi identyfikujące produkty adaptacyjne. Przez cały proces tworzenia doświadczenia klienta i aktywacji marketingowej Zalando korzystało ze wsparcia i konsultacji agencji kreatywnej All is for All. Aby zwiększyć świadomość na temat mody adaptacyjnej, Zalando przygotowało także specjalną kampanię marketingową „Ty w roli głównej”, reprezentującą głosy społeczności osób z niepełnosprawnościami i zawierającą treści stworzone przez talenty ją reprezentujące.

Adaptive Tommy'ego Hilfigera

Równocześnie w asortymencie Zalando na 9 rynkach, w tym w Polsce (a także w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech), pojawi się kolekcja marki Tommy Hilfiger – Adaptive. Pierwsze z ponad 130 modeli odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej są już dostępne na Zalando, reszta wkrótce trafi na platformę. Tommy Hilfiger to globalna marka lifestylowa, która od 2017 roku konsekwentnie produkuje modę adaptacyjną i inwestuje w nią, co czyni markę idealną do uzupełnienia oferty Zalando na początku drogi firmy w kierunku mody adaptacyjnej. Towarzysząca kampania marketingowa została stworzona dla kolekcji Tommy Hilfiger Adaptive przez Zalando Marketing Services (ZMS).

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze