1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kuchnia
  4. >
  5. Mistrzowie śledzi

Mistrzowie śledzi

Znamy zwycięzców NORGE & Food Service Chefs’ Competition – 2011 Śledź Norweski!

NORGE & Food Service Chefs’ Competition – 2011 Śledź Norweski to pierwsza edycja konkursu, którego tematem wiodącym są i będą norweskie ryby i owoce morza. Konkurs zorganizowali:

  • Norweska Rada ds. Eksportu Ryb i Owoców Morza – organizacja, której celem jest popularyzacja norweskich ryb na rynkach całego świata. Znak NORGE, którym się posługuje, oznacza kraj pochodzenia ryb – Norwegię
  • Food Service –  magazyn redagowany przez specjalistów w zakresie gastronomii i kulinariów, adresowany do wszystkich którzy chcieliby nimi być. Gastronomiczny trend-setter.
Ideą jest przeniesienie do Polski najlepszych międzynarodowych wzorców konkursów kulinarnych.  NORGE jest jednym ze sponsorów m.in. najbardziej prestiżowego konkursu kulinarnego na świecie Bocuse d’Or. NORGEFOOD SERVICE chce stworzyć konkurs, w którym  młodzi kucharze będą mogli spróbować swoich umiejętności pod okiem cenionych szefów kuchni – tych z Polski, którzy praktykowali w renomowanych i kultowych restauracjach na świecie oraz norweskich, należących do światowej czołówki. Tematem pierwszej edycji konkursu jest śledź norweski. Dlaczego? Śledź wbrew pozorom to najbardziej kontrowersyjna ryba. Postrzegany jest jako rdzennie polski, a w prawie 100% jesteśmy uzależnieni od importu. Każdy kucharz chwali się własnym przepisem na danie ze śledzia, a serwuje go coraz rzadziej i coraz mniej kreatywnie… Czas to zmienić! „NORGE & FOOD SERVICE Chefs’ Competition – 2011 Śledź Norweski” to pierwszy konkurs, który Norweska Rada ds. Eksportu Ryb i Owoców Morza zorganizowała w kraju,  w którym ma swoje przedstawicielstwo. Jednym słowem – to światowa premiera. To właśnie w Polsce jesteśmy prekursorami.” – mówi Kristin Pettersen, Dyrektor Rynku na Polskę. „Polska jest prawdziwym liderem w konsumpcji śledzia. Statystyczny Polak spożywa aż 2,6 kg śledzia rocznie! Prawie połowa tej ryby pochodzi z Norwegii. Dlatego to właśnie w Polsce organizujemy ten konkurs.” – dodaje. . W jury zasiadły prawdziwe osobowości: szefowie kuchni – Paweł Oszczyk i Robert Trzópek; krytyk kulinarny i smakosz  – Maciej Nowak oraz światowa gwiazda – Geir Skeie – kulinarny mistrz świata – zwycięzca konkursu Bocuse d’Or 2009. Nagrodą główną jest staż w restauracji prowadzonej przez Geir’a Skeie Brygga 11 w Sandefjord. Konkurs odbył się w Centrum Technik Kulinarnych DORAM przy ulicy Racjonalizacji 5. W pierwszym dniu konkursu – 28 listopada, 24 półfinalistów przygotowywało przystawkę ze śledzia norweskiego, jajka i ogórka oraz składników obecnych na wspólnym stole oraz dania główne ze śledzia świeżego, jabłka i kaszy oraz składników obecnych na wspólnym stole. Zadania konkursowe w finale, 29 listopada – to przygotowanie przepisów nadesłanych jako zgłoszenie eliminacyjne. Do finału weszli – w kolejności alfabetycznej:
  • Lilianna Filipiak – Łódź
  • Damian Kolasa – Janówka / Łódź
  • Arkadiusz Kruszik – Leszno
  • Dariusz Mikołajczak – Gdańsk
  • Adam Leszczyński – Warszawa
  • Michał Piotr Muśnicki – Warszawa
ZWYCIĘZCAMI I EDYCJI KONKURSU NORGE & FOOD SERVICE CHEFS’ COMPETITION – 2011 Śledź Norweski zostali: I miejsce: Adam Leszczyński, restauracja „Na Zielnej”, Warszawa II miejsce: Dariusz Mikołajczak, Hotel Nadmorski, Gdynia III miejsce: Arkadiusz Kruszik, „Avangarda – Łukasz Konik”, Leszno    „Celem magazynu Food Service jest promocja kucharzy, szczególnie młodych talentów. Zarówno ja, jak i jury – jesteśmy zaskoczeni tak wysokim poziomem uczestników i ich dań. Zwycięzcy – mimo młodego wieku, to prawdziwi profesjonaliści w swojej dziedzinie. Mam nadzieję, że będzie o nich głośno.” – komentuje Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, wydającego Food Service.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze