fbpx

Regeneracja sił w długi weekend

relaks
123rf.com

Kilka dni wolnego. Jak je wykorzystać? Najlepiej na regenerację sił. Jak to zrobić?
1. Spędź czas w towarzystwie przyjaciół

To najprostszy sposób na regenerację sił – otoczyć się ludźmi, którzy pozytywnie na ciebie działają. Zrób listę najbardziej optymistycznych i życzliwych osób, które znasz i spotkaj się z nimi w majowy weekend.

2. Oddychaj i bądź uważna

Długi weekend to dobry czas, żeby zacząć robić ćwiczenia oddechowe. Może się zdarzyć, że właśnie podczas kilku wolnych dni, objawy przeżywanego codziennie stresu się nasilą i poczujesz niepokój. Pomoże ci spokojne, głębokie oddychanie przeponą. Gdy już się uspokoisz, patrz się na wszystko, co jest dookoła z najwyższą uważnością.

3. Domowe SPA

Woda koi nerwy – ta w wannie też. Ciepła uspokaja, pachnąca relaksuje. W wannie możemy poczuć się tak bezpiecznie jak w łonie matki. Gdy masz wreszcie czas, pozwól sobie na domowe SPA – relaksacyjne kąpiele całego ciała, stóp. Balsamuj ciało, rób sobie maseczki na twarz i włosy.

4. Zadbaj o odpowiednią dietę

Badania przeprowadzone na Tufts University Medford w Massachusetts dowodzą, że śliwki są najlepszym źródłem przeciwutleniaczy, które w sposób pozytywny wpływają na mózg. Możesz kupić sobie śliwki suszone i jeść je same lub dodawać do sałatek lub mięsa. Poprawia nastrój również łosoś, szparagi, pomidory, młode ziemniaki i ciemna czekolada.

5. Wyśpij się

Wyłącz budzik, a jak masz deficyt snu, to nie odmawiaj sobie też drzemki w ciągu dnia. Dobry sen jest konieczny, żeby mieć wystarczająco dużo energii witalnej.

6. Pozbądź się niepotrzebnych przedmiotów

Jeśli nie używasz jakiś rzeczy od roku, to znaczy, że nie są ci potrzebne. Pozbądź się ich. Zrób porządek w dokumentach, ubraniach, czasopismach, naczyniach. Zajrzyj do garażu, garderoby, samochodu. Kiedy dokonasz takiej czystki, poczujesz się dużo lepiej.

7. Skoncentruj się na jednej aktywności

Naucz się być całkowicie w tym, co robisz – w jednym zadaniu. Przez długi weekend poćwicz uwalnianie się od multitaskingu, przekonasz się, jaką to przynosi ulgę i skuteczność.

8. Poczuj swoje uczucia

Nie udawaj, że jesteś szczęśliwa, jeśli nie jesteś. Skontaktuj się z tym, co czujesz. Jeśli naprawdę przeżyjesz smutek czy złość, w końcu pojawią się te dobre uczucia. Licz, ile razy jesteś wobec siebie krytyczna, jak często narzekasz, kiedy sfrustrowana sięgasz po czekoladkę. Kiedy staniesz się tego świadoma, uzyskasz wgląd w sobie i przestaniesz być we władzy stłumień. I wreszcie naprawdę odpoczniesz.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>