1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Kimchi

Kimchi

Kapustę tniemy w paski, oprószamy solą i pozostawiamy na 3–4 godziny, mieszając całość parę razy. Mąkę wsypujemy do garnka, zalewamy wodą, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy parę minut. Pokrojone w cienką kostkę jabłka oraz obrany czosnek blendujemy na gładką masę, doprawiamy, jeśli to konieczne, solą i odrobiną pieprzu. Kiedy mąka jest już przestudzona, dodajemy do niej sos rybny, cukier, pocięte w plastry rzodkiewki oraz cebulę i bardzo drobno posiekane chili. Całość dokładnie mieszamy, doprawiamy sosem sojowym do smaku. Kapustę płuczemy w wodzie, odciskamy i łączymy z pozostałymi składnikami. Wszystko podgrzewamy i pozostawiamy pod przykryciem na co najmniej 24 godziny w temperaturze pokojowej. Następnie wstawiamy do lodówki na 2–3 dni. Po tym czasie kimchi wkładamy do słoików i  pasteryzujemy.

Składniki
2 główki kapusty pekińskiej 5 ząbków czosnku 5 cienkich plastrów korzenia imbiru 5 szalotek, 6 łyżek stołowych mąki kukurydzianej lub innej bezglutenowej 3 ząbki czosnku 2 słodkie jabłka, por 2 łyżki sosu sojowego 2 łyżki sosu rybnego 4 łyżki stołowe cukru 3 szklanki wody 4 rzodkiewki mała papryczka chili sól pieprz

Czas przygotowania: 3 tygodnie

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze