1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Siła piękna w walce z chorobą

Siła piękna w walce z chorobą

Eryka Sokólska – oficjalna makijażystka marki Max Factor oraz Małgorzata Dogoda - podopieczna Fundacji Piękniejsze Życie. (Fot. materiały prasowe)
Eryka Sokólska – oficjalna makijażystka marki Max Factor oraz Małgorzata Dogoda - podopieczna Fundacji Piękniejsze Życie. (Fot. materiały prasowe)
Fundacja Piękniejsze Życie, która pomaga kobietom przechodzącym leczenie onkologiczne, oraz firma Coty, prezentują serię tutoriali makijażowych z udziałem podopiecznych Fundacji, aby wspólnie wesprzeć pacjentki onkologiczne oraz wzmocnić siłę ich piękna w walce z chorobą.

Kluczowym założeniem projektu stworzonego przez Fundację i firmę Coty jest wzmocnienie przekazu: W chorobie można wyglądać pięknie i dzięki temu czuć się lepiej. Makijaż ma wpływ na poprawę samopoczucia, wystarczą lekko podkreślone oczy, róż na policzkach, błyszczyk lub szminka w soczystym kolorze. W czasie chemioterapii często zapominamy o kosmetykach, które mogą w tak prosty sposób podnieść nas na duchu, dodać kobiecości, zatuszować niedoskonałości. Lekarz mówi o zdrowym stylu życia, a nie wspomina, że kreska zamiast brakujących brwi może zdziałać cuda! podkreśla Małgorzata Dogoda, jedna z podopiecznych Fundacji, która wzięła udział w projekcie.

W  tutorialach wykonanych przez Erykę Sokólską – makijażystkę związaną z marką Max Factor należącą do Coty – pokazane zostały rozwiązania pozwalające z jednej strony uwydatnić atuty urody, z drugiej zaś zamaskować niedoskonałości powstałe w wyniku choroby. Można je wykonać samodzielnie w domu. Makijaż to ważny element w życiu kobiet w ogóle, ale odgrywa szczególną rolę w tak trudnym momencie, jakim jest choroba onkologiczna. W swojej pracy, ale też prywatnie, niejednokrotnie miałam do czynienia z kobietami, które podczas procesu leczenia borykały się z szeregiem problemów zarówno w sferze fizycznej, związanej z urodą, jak i w sferze psychicznej dodaje Eryka Sokólska.

Tutoriale obejmują kluczowe z punktu widzenia pacjentek onkologicznych makijażowe obszary: cerę, brwi i rzęsy. Pierwsza część materiałów poświęcona jest cerze. Eryka Sokólska z udziałem Małgorzaty Dogody, podopiecznej Fundacji Piękniejsze Życie, pokazuje jak za pomocą kosmetyków do makijażu dodać blasku i kolorytu skórze, która w wyniku terapii często jest przesuszona lub przetłuszczona, napięta i z licznymi przebarwieniami. Dwuodcinkowa seria dostarcza niezbędnych informacji o tym, jak dobrać i aplikować podkład, jaki korektor zastosować na przebarwienia, a jaki na cienie pod oczami oraz jak umiejętnie konturować twarz, aby wyglądać pięknie i dzięki temu czuć się lepiej.

Fundacja Piękniejsze Życie już od piętnastu lat wspiera kobiety, które przechodzą leczenie onkologiczne, organizując dla nich warsztaty z pielęgnacji i makijażu w szpitalach w całej Polsce. Inicjatywa ta, pomaga im radzić sobie ze skutkami ubocznymi leczenia, związanymi z wyglądem. Co więcej sprawia, że wciąż mogą czuć się piękne i atrakcyjne. Warsztaty przywracają namacalne atrybuty kobiecości w trudnych momentach leczenia onkologicznego. To mały krok w drodze do zdrowienia, przerywnik podczas szpitalnej rutyny. Warsztaty to również szansa, na spotkanie w kobiecym gronie, oderwanie się na chwilę od codzienności. Kontynuując ideę wsparcia oraz definiując potrzebę dotarcia do jeszcze szerszego grona pacjentek, Fundacja Piękniejsze Życie wraz z firmą Coty oraz marką Max Factor, należącą do Coty, zainicjowała nagranie wyjątkowych tutoriali makijażowych.

Przygotowane tutoriale makijażowe pozwalają Fundacji dotrzeć do pacjentek w szpitalach, co jest obecnie praktycznie niemożliwe ze względu na sytuację związaną z pandemią, ale także otwierają szansę na dotarcie do znacznie większej grupy pacjentek onkologicznych w ogóle. Mam ogromną nadzieję że dzięki temu projektowi i stworzonym w jego ramach materiałom uda nam się dotrzeć do zdecydowanie większej liczby kobiet, nie tylko z naszej Fundacji. Co więcej, po cichu liczę na to, że takie podejście stanie się już tradycją i będzie nowym, dodatkowym sposobem dotarcia do pacjentek – mówi Katarzyna Klatt-Koryszewska, koordynator Fundacji Piękniejsze Życie.

Jesteśmy dumni że od prawie 15 lat możemy wspierać Fundację Piękniejsze Życie zarówno finansowo, jak i w postaci przekazywanych produktów czy działań partnerskich. W ramach tego projektu, wraz z marką Max Factor, realizujemy serię tutoriali makijażowych nie tylko dla podopiecznych Fundacji, lecz także dla pacjentek onkologicznych w ogóle. Mamy ogromną nadzieję że ten projekt pozwoli wesprzeć działania FPŻ i zwiększyć ich zasięg – dodaje Aleksandra Kujawska, Senior Director Corporate Affairs CEE and Russia w firmie Coty Polska.

Ależ zmiana! takie słowa padają z ust pacjentek, które uczestniczą w warsztatach makijażowych. To największy dowód na to, że małe zmiany w wyglądzie, jakich można dokonać za pomocą makijażu, potrafią czynić cuda. A uśmiech pacjentki i duma ze swoich nowych brwi czy wygładzonej cery to koło napędowe do dalszych działań. Makijaż pozwala każdej kobiecie poczuć się atrakcyjnie, szczególnie w chorobie jest pewnego rodzaju terapią, dzięki której można na nowo odkryć swoje piękno. Dbanie o siebie, o swój wygląd, pozwala poczuć się po prostu pięknie i kobieco.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Zdrowie

Piersi w SPA - samobadanie, pielęgnacja, aktywność

Regularne samobadanie piersi pozwala nam poznać ich strukturę. (Fot. Getty Images)
Regularne samobadanie piersi pozwala nam poznać ich strukturę. (Fot. Getty Images)
Zobacz galerię 3 Zdjęcia

SPA to, jak chcieli starożytni, sanus per aquam, czyli, dosłownie, zdrowie przez wodę. Monika Słowińska, od 20 lat pracująca w branży kosmetyki profesjonalnej, nadaje temu terminowi nowe znaczenie. Mówi: SPA, czyli Samobadanie, Pielęgnacja, Aktywność.

Monika Słowińska wprowadziła do wielu salonów kosmetycznych w Polsce program „Piersi w SPA”. Chodzi o profilaktykę chorób piersi. „Stworzyłam kosmetyki do pielęgnacji biustu, ale wtedy kosmetyczki, które miały proponować klientkom specjalny zabieg z ich zastosowaniem, zaczęły sygnalizować, że nie jest to proste. Jest bariera wstydu. Kiedy rozmawiam z kobietami, widzę, że często wynika to z braku akceptacji swojego ciała. Czasem z lęku. Kiedyś na dużym spotkaniu – w sali było ponad 200 pań – rzuciłam pytanie: która z was myła dziś zęby? Rozległ się śmiech, wiadomo, że wszystkie to zrobiły. A która z was w ostatnim czasie badała swoje piersi? Chodziło mi zarówno o badanie palpacyjne, jak i o USG czy mammografię. Zapadła cisza, ręce podniosło 15, góra 20 kobiet. Nie mamy świadomości, jak to ważne, a nawet jeśli mamy, z jakichś powodów od takich badań uciekamy”.

Monika opracowała autorski masaż piersi połączony z samobadaniem, konsultowany przez prof. Agnieszkę Gruszfeld z warszawskiego Centrum Onkologii. „Uczymy tego kobiety. Przekonujemy, jak ważne jest, by znać mapę swoich piersi. Wtedy, przy okazji masażu, można przeprowadzić badanie. Wykonujmy też masaż dołów pachowych, bo tam też mogą umiejscowić się zmiany. Buteleczka z balsamem jest takim »przypominaczem«, jak tubka pasty do zębów.  Korzystajmy z tego” – namawia.

Balsam do pielęgnacji biustu, szyi, dekoltu oraz twarzy, preparat bogaty w naturalne składniki, m.in. nawrot lekarski i witaminę E. (Fot. materiały prasowe) Balsam do pielęgnacji biustu, szyi, dekoltu oraz twarzy, preparat bogaty w naturalne składniki, m.in. nawrot lekarski i witaminę E. (Fot. materiały prasowe)

A poza masażem – obserwujmy siebie. Co najmniej raz w miesiącu stańmy nago przed lustrem. Zwracajmy uwagę na asymetrie, wklęśnięcia, nierówności, „pomarańczową skórkę”, uciskajmy brodawki, żeby sprawdzić, czy nie ma wydzieliny z krwią. Ciało daje nam sygnały – bądźmy na nie uważne.

  1. Zdrowie

Różowa wstążka - symbol wspólnej walki

Zobacz galerię 5 Zdjęć
Już od 28 lat Różowa Wstążka i Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi są symbolami edukacji, nadziei i solidarności milionów osób z całego świata dotkniętych tą chorobą.

Co 15 sekund gdzieś na kuli ziemskiej, u jakiejś kobiety diagnozowany jest rak piersi. Osób borykających się z tą chorobą jest stanowczo zbyt wiele. Różowa Wstążka jest na całym świecie rozpoznawalnym symbolem walki z rakiem piersi. Idea kampanii szerzącej wiedzę dotyczącej tej choroby narodziła się w 1992 roku w głowie Evelyn H. Lauder, synowej Estée Lauder. Akcja od razu przyciągnęła tysiące osób na świecie, obejmując swym zasięgiem coraz szersze kręgi.

Evelyn H. Lauder (Fot. materiały prasowe Estée Lauder) Evelyn H. Lauder (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)

Nigdy nie chodziło jednak tylko i wyłącznie o wstążkę. Zaangażowanie Evelyn w budowanie świadomości raka piersi uratowało wielu osobom życie w czasach, gdy o chorobie nie mówiono otwarcie. Evelyn wierzyła, że jeśli Różowa Wstążka stanie się symbolem walki z chorobą na całym świecie, dostarczy impulsu do rozpoczęcia debaty, poszerzenia powszechnej świadomości oraz zjednoczenia ludzi w jednym celu. I tak się stało. Różowa Wstążka zapoczątkowała wciąż rozwijający się globalny ruch, który buduje świadomość i gromadzi fundusze na ratujące ludzkie życie badania medyczne, edukację oraz opiekę lekarską.

Różowa wstążka to największy program socjalny Grupy Estée Lauder skupiający mieszkańców wszystkich zakątków globu wokół wspólnego celu – stworzenia świata wolnego od raka piersi #CzasPokonaćRakaPiersi

#RodzinaELC (Fot. materiały prasowe) #RodzinaELC (Fot. materiały prasowe)

Pandemia koronawirusa zmieniła naszą codzienność i zachwiała poczuciem bezpieczeństwa nas wszystkich. Jednak czasy te stały się szczególnie ciężkie dla osób borykających się z chorobami nowotworowymi. Ta trudna sytuacja przyniosła nam jednak poczucie jedności, nadziei i wspólnoty, w ramach której łączymy nasze siły w walce z chorobą nowotworową, która nie zaczeka, aż pandemia się skończy.

Grupa Estée Lauder mocniej niż kiedykolwiek do tej pory poczuła, jak ważne jest wspieranie siebie nawzajem, badania medyczne, profilaktyka, personel medyczny i opiekunowie znajdujący się na pierwszej linii ognia walki z chorobą.

I choć jesteśmy świadomi, jak bardzo zmienił się świat, odwieczna misja Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi – wyeliminowanie choroby z naszego życia – wydaje się bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej.

Różowa Wstążka w Polsce

Polski oddział Estée Lauder Companies co roku, od samego początku istnienia firmy w Polsce, realizuje Kampanię na Rzecz Walki z Rakiem Piersi. Kampania ma wymiar edukacyjny, naukowy i finansowy.

W Polsce rak piersi wciąż zbiera za duże żniwo. Szerzenie świadomości o tej chorobie i profilaktyce jest niezwykle ważne. Według opublikowanego w 2019 roku raportu Narodowego Instytutu Zdrowia-PZH w Warszawie, w latach 2010-2016 współczynnik zgonów z powodu tego nowotworu zwiększył się u nas o 7,2 proc. Specjalistom ciężko wskazać jednoznaczną przyczynę. „Pewnie wiele spraw się na to składa, ale moim zdaniem u części kobiet zbyt długi jest okres od podejrzenia rozwoju raka piersi do rozpoczęcia leczenia” - powiedział PAP dr n. med. Tadeusz Pieńkowski, prof. nadzw. CMKP, kierownik Kliniki Onkologii i Hematologii CMKP w Szpitalu MSWiA w Warszawie, prezes Polskiego Towarzystwa do Badań nad Rakiem Piersi. (Źródło: "Puls Medycyny")

Rozdaliśmy już ok. 173 mln różowych wstążek na całym świecie. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder) Rozdaliśmy już ok. 173 mln różowych wstążek na całym świecie. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)

W naukowym wymiarze polska akcja wpiera badania nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzone pod kierownictwem profesora Jana Lubińskiego, założyciela i kierownika Ośrodka Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

W minionym roku kontynuowaliśmy aktywnie prace w ramach programu leczenia kobiet z rakiem piersi i mutacjami BRCA1/BRCA2 za pomocą cis-platyny. Do chwili obecnej łącznie w programie leczonych było 215 pacjentek - mówi prof. Jan Lubiński. (...) Do badania włączamy pacjentki z nowotworami, które są leczone cis-platyną nie tylko przed – ale i pooperacyjnie. Ponadto do badań włączani są pacjenci z mutacjami BRCA1/BRCA2 i różnymi lokalizacjami nowotworów pozasutkowych, np. z rakami żołądka, jelita grubego, trzustki, wątroby itd. W przypadkach, w których nie jest obserwowana całkowita, a jedynie częściowa remisja guza, resztki utkania raka po leczeniu są poddawane szczegółowej analizie molekularnej co umożliwia bardziej precyzyjną personalizację leczenia”.

Kampanię może wesprzeć każdy, kto kupi produkty z Różową Wstążką. Estée Lauder Poland co roku przekazuje od 20 do 50 proc. sprzedaży wybranych produktów na badania leczenia raka piersi. W tym roku kilka marek kosmetycznych Estée Lauder Companies wspiera misję uwolnienia świata od raka piersi i przekazuje fundusze na rzecz badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

Jak działa Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi na świecie?

Rak piersi to najczęściej diagnozowana u kobiet z całego świata choroba, które zbiera swoje żniwo szczególnie w krajach rozwijających się, gdzie w większości przypadków wykrywana jest w późnych stadiach. Zaangażowanie naszej społeczności i #RodzinyELC przyczynia się do prawdziwych postępów w walce z tym nowotworem.

  • W Stanach Zjednoczonych od końca lat 80-tych ubiegłego wieku śmiertelność z powodu raka piersi spadła wśród kobiet o 40%, a dziś żyje tam ponad 3,8 mln osób, którym udało się tę chorobę pokonać.
  • Na całym świecie, dzięki wsparciu klientów, pracowników i partnerów, udało się zebrać ponad 89 mln dolarów, które przeznaczono na ratujące życie badania, edukację oraz opiekę medyczną.
  • Mobilizujemy pracowników na całym świecie do pozytywnego wpływania na społeczeństwo oraz wspólnego podejmowania działań wspierających ponad 60 organizacji walczących z rakiem piersi na całym świecie.
  • Wspieramy najbardziej obiecujące badania nad rakiem piersi prowadzone przez naukowców z całego świata oraz Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi (BCRF) założoną przez Evelyn H. Lauder w 1993 roku.
Badania te obejmują swym zakresem wiele dziedzin powiązanych z nowotworami, zarówno medycznych, społecznych jak i psychologicznych. Oto kilka przykładowych obszarów:
  • opracowywanie nowych testów diagnostycznych;
  • prace nad wynalezieniem leków;
  • badania dysproporcji na świecie, w celu usprawnienia dostępu do opieki zdrowotnej w zaniedbanych społecznościach w Afryce;
  • określenie nowych strategii profilaktyki nowotworów;
  • prace nad terapiami mających na celu polepszenie jakości życia kobiet, które pokonały nowotwór, zrozumienie roli stresu wywołanego diagnozą, ich wpływ na wyniki badań pacjentek oraz jakość ich życia;
Pracownicy naukowi wspierani przez Fundację na rzecz Badań bad rakiem Piersi (Fot. materiały prasowe Estée Lauder) Pracownicy naukowi wspierani przez Fundację na rzecz Badań bad rakiem Piersi (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)

Elizabeth Hurley, światowa ambasadorka akcji:

"Bycie częścią ruchu na rzecz wyeliminowania raka piersi z naszego życia to dla mnie źródło niesłabnącej satysfakcji. (...) Dane mi było zaobserwować wielkie postępy w badaniach, które sfinansowaliśmy oraz porozmawiać z liderami w tej dziedzinie, którzy przemawiają wspólnym głosem: musimy kontynuować finansowanie badań naukowych, terapii oraz opieki medycznej, które przybliżają nas do położenia kresu chorobie. (...) Jestem dumna, że mogę nosić Różową Wstążkę i być drobną cegiełką w globalnym ruchu, którego celem jest wyeliminowanie tej strasznej choroby raz na zawsze z naszego życia”

  1. Zdrowie

Niezwykła kampania Różowej Wstążki

Do grona ambasadorów Różowej Wstążki dołączyli: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Superstyler. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)
Do grona ambasadorów Różowej Wstążki dołączyli: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Superstyler. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)
Zobacz galerię 10 Zdjęć
„To coś więcej niż wstążka. To symbol wspólnej walki” - tak brzmi tegoroczne hasło kampanii Estée Lauder. Do grona ambasadorów dołączyli w tym roku: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Superstyler.

Wystąpili oni w dedykowanej sesji zdjęciowej, by wesprzeć inicjatywę i wspólnie budować świadomość, że z rakiem piersi można – a nawet trzeba – walczyć. Każda z tych osób ma inne priorytety, inną sytuację życiową, inną profesję. Dla każdej z nich kolor różowy oznacza coś innego, każda inaczej opowiada o tym, co motywuje ją do profilaktyki, jak wspiera osoby dotknięte chorobą oraz jak demonstruje gotowość do walki.

Estee Lauder Companies od prawie 30 lat jest zaangażowane w walkę przeciwko rakowi piersi. Jako część globalnej organizacji, Estee Lauder Poland również w tym roku zaangażowało się w tę piękną inicjatywę.

Od 1 października w perfumeriach Sephora, Douglas oraz w salonach firmowych Estee Lauder będzie można zakupić produkty oznaczone Różową Wstążką. Od 20 do 50 proc.  wartości sprzedaży tych produktów zostanie przeznaczone na rzecz badań prowadzonych przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

Zobacz jakie produkty biorą udział w akcji Różowa Wstążka.

  1. Zdrowie

Kosmetyki z różową wstążką

Zobacz galerię 8 Zdjęć
Pięć marek kosmetycznych Estée Lauder Companies wspiera misję uwolnienia świata od raka piersi i pozyskuje fundusze na rzecz badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

Bobbi Brown, Extra Lip Tint w kolorze Bare Raspberry

Cena: 155 zł/2.3 g Cena: 155 zł/2.3 g

Balsam w sztyfcie Extra Lip Tint wygładza i zmiękcza usta oraz pozostawia lekki różowy odcień, aby podkreślić ich naturalny kolor. Zawiera kompleks oliwy z oliwek, witaminy E i C oraz olejek z nasion palmy babassu. Odżywia usta i zmniejsza widoczność lekkich linii i zmarszczek.

Kupisz go w sieciach perfumerii Douglas lub online.

W ramach wsparcia Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Polska przekaże na badania 50 proc. sugerowanej ceny detalicznej tego produktu od 1 października do 30 października 2020 roku lub do wyczerpania zapasów.

Clinique, Moisture Surge 72-Hour Auto-Replenishing Hydrator

Cena: 145 zł/50 ml Cena: 145 zł/50 ml

Krem-żel Moisture Surge 72-Hour Auto-Replenishing Hydrator szybko się wchłania i  ma bogatą formułę, która dostarcza skórze idealnego nawilżenia aż przez 72 godziny, nawet po umyciu twarzy. Wygładza drobne linie powstałe w wyniku przesuszenia, minimalizując zarazem łuszczenie się i napięcie skóry będące następstwem odwodnienia.

Krem kupisz w salonach firmowych Clinique na terenie całego kraju, w sklepie clinique.com.pl oraz w perfumeriach Douglas i Sephora.

W ramach wsparcia dla Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Polska przekaże na badania 20 proc. sugerowanej ceny detalicznej tego produktu od 1 października do wyczerpania zapasów.

Estée Lauder, Advanced Night Repair Synchronized Multi-Recovery Complex

Cena: 475 zł/50 ml Cena: 475 zł/50 ml

Advanced Night Repair to najbardziej kompleksowe serum w dorobku marki. Dzięki wielowymiarowej, autorskiej technologii formuła przyspiesza odnowę skóry wspierając ją w naturalnym procesie intensywnej nocnej regeneracji.

Produkt pracuje w nocy optymalizując naturalny rytm odnowy, ale też w ciągu dnia wspierając procesy ochronne skóry. Serum głęboko i szybko wnika w skórę, ogranicza rożne oznaki starzenia się wywołane czynnikami stersogennymi i środowiskowymi. Efekt? Gładsza, pozbawiona linii, bardziej promienna skóra. Odkryj piękno i zdrowie swojej cery już dziś.

Serum kupisz w wybranych salonach firmowych Estée Lauder na terenie całego kraju, na stronie esteelauder.pl oraz w perfumeriach Douglas i Sephora.

W ramach wsparcia dla Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Polska przekaże na badania 20 proc. sugerowanej ceny detalicznej tego produktu od 1 października 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku lub do wyczerpania zapasów.

Pink Perfection Lip Kit

Cena: 219 zł. Dostępne odcienie: Rebellious Rose i Intense Nude. Cena: 219 zł. Dostępne odcienie: Rebellious Rose i Intense Nude.

Idealna kolekcja pomadek podkreślających usta. Nałóż balsam Lip Balm bezpośrednio na usta dla uzyskania spersonalizowanej barwy lub pod szminkę dla nawilżenia. Odmień swoje usta, swój wygląd oraz swoje podejście do życia z Pure Color Envy Lipstick – szminką oferującą intensywny kolor za jednym pociągnięciem ręki.

Zestaw kupisz w wybranych salonach firmowe Estée Lauder na terenie całego kraju, na stronie esteelauder.pl oraz w perfumeriach Douglas i Sephora.

W ramach wsparcia dla Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Polska przekaże na badania 20 proc. sugerowanej ceny detalicznej tego produktu od 1 października 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku lub do wyczerpania zapasów.

Glamglow, Bubblesheet Oxygenating Deep Cleanse Mask

Cena: 39 zł Cena: 39 zł

Oczyszczaj skórę na wesoło! Pierwsza w naszym dorobku głęboko oczyszczająca maseczka z zieloną herbatą Teaoxi odsłania pełną blasku, głęboko oczyszczoną skórę w ciągu zaledwie 3 minut. Po nałożeniu maseczka w płachcie z bambusowym węglem drzewnym aktywuje utleniające, musujące bąbelki 3D, które błyskawicznie orzeźwiają skórę, usuwają z niej toksyny i pozostałości makijażu. Stosuj raz w tygodniu lub w miarę potrzeby.

Maseczkę kupisz stacjonarnie w perfumeriach Sephora i Douglas oraz online na sephora.pl, douglas.pl oraz glamglow.com.

W ramach wsparcia dla Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Polska przekaże na badania 20 proc. sugerowanej ceny detalicznej tego produktu od 1 października 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku lub do wyczerpania zapasów.

La Mer, Crème de la Mer The Moisturizing Cream

Cena 350 zł/15 ml Cena 350 zł/15 ml

Wszystko zaczęło się od kremu nawilżającego La Mer. Luksusowy, bogaty krem nasyca skórę głębokim, kojącym nawilżeniem. Efekt? Miękka w dotyku, sprężysta i gładka skóra. Linie i zmarszczki ulegają znaczącemu wygładzeniu. Odblokuj moc promiennej transformacji w dzień i w nocy. Produkt idealny do cery suchej.

Krem kupisz w salonach firmowych La Mer, na stronie La Mer oraz w perfumeriach Douglas.

W ramach wsparcia dla Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi  Estée Lauder Polska przekaże na badania 50 proc. sugerowanej ceny detalicznej tego produktu od 1 października do 30 października 2020 roku lub do wyczerpania zapasów.

  1. Zdrowie

Drogowskazy: gdzie udać się po pomoc w leczeniu onkologicznym?

Dla aktywnie szukających wsparcia oraz wiedzy wykraczającej poza standardy zebraliśmy adresy, pod którymi warto szukać kompetentnych przewodników. (fot. iStock)
Dla aktywnie szukających wsparcia oraz wiedzy wykraczającej poza standardy zebraliśmy adresy, pod którymi warto szukać kompetentnych przewodników. (fot. iStock)
Kilkanaście lat temu Agata Polińska zdaniem lekarzy nie miała dużych szans na wyleczenie. A jednak wyzdrowiała. Nie jest to efekt cudu, lecz determinacji całej rodziny, która szukała wszędzie wszystkiego, co mogłoby jej pomóc.

Agata kiedy usłyszała diagnozę, oświadczyła lekarzowi prowadzącemu, że chce zawalczyć o zdrowie, a nie o przeżycie jedynie kilku lat, a do takiego właśnie paliatywnego leczenia została zakwalifikowana. Chciała dowiedzieć się, czy istnieją skuteczne metody leczenia poza standardem proponowanym choremu w Polsce. Trafiła na doktora z otwartą głową, który uszanował jej wybór i wspomógł starania, dzieląc się z nią swoją wiedzą o wariantach terapii stosowanych na całym świecie. Wspólnie wybrali program postępowania.

Z pomocą rodziny Agata sama sfinansowała część terapii, która nie była refundowana przez NFZ. I choć mieszkała w Warszawie, w dodatku na Ursynowie, gdzie znajduje się słynne Centrum Onkologii, leczyła się w Gdańsku i Poznaniu, gdzie jej aktywna postawa spotkała się ze zrozumieniem, a nawet uznaniem. W tym czasie jej brat założył fundację Alivia, która pomaga pacjentom, zwłaszcza młodym, zdobyć wiedzę o leczeniu nowotworów poza Polską. Dziś oboje są filarami tej fundacji i doradcami przy wytyczaniu strategii walki z rakiem w Polsce.

Agata jest najlepszym dowodem na to, że warto szukać rozwiązań poza systemem i korzystać z pomocy różnych instytucji, fundacji, które przetarły już wiele szlaków.

Współtwórczyni i wiceprezes Fundacji od maja 2019 r. zasiada w komitecie Grupy Roboczej Rzeczników Pacjentów w ESMO – Europejskim Towarzystwie Onkologii Klinicznej. Grupa Robocza Rzeczników Pacjentów działa na rzecz lepszej opieki nad pacjentami w Europie, wśród swoich aktywności wymienia m.in. szerzenie wiarygodnych, rzetelnych informacji, organizację spotkań z pacjentami i organizacjami w celu wymiany doświadczeń, edukowanie lekarzy i personelu medycznego oraz budowanie platformy współpracy i koalicji na rzecz poprawy opieki onkologicznej.

Poniżej zamieszczamy DROGOWSKAZY, czyli adresy i opisy fundacji, towarzystw i serwisów onkologicznych

Polskie Towarzystwo Onkologiczne www.pto.med.pl Portal zrzesza ponad tysiąc lekarzy. Można tam znaleźć najnowsze informacje na temat osiągnięć naukowych w dziedzinie onkologii. Służy pomocą i wskazówkami dla pacjentów co do wyboru ośrodka i konkretnego lekarza – onkomapa.pl (czytaj pod hasłem: Fundacja Onkologiczna Osób Młodych „Alivia”).

Onkomapa.pl  - przewodnik po przyjaznych ośrodkach
To internetowy przewodnik po ośrodkach onkologicznych w Polsce, tworzony przez pacjentów dla pacjentów. Na portalu tym chorzy i ich bliscy ocenili główne placówki onkologiczne oraz poszczególnych lekarzy w nich pracujących. Na podstawie tych opinii portal tworzy ranking ośrodków i lekarzy przyjaznych pacjentom. Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych – twórca i administrator portalu, pracuje nad jej rozwojem.

Polskie Towarzystwo Psychoonkologiczne
www.ptpo.org.pl Zrzesza wszystkich, którzy stykają się w swojej pracy albo w rodzinie z pacjentem onkologicznym. Propaguje znaczenie psychoonkologii, zaprasza do grup wsparcia dla chorych i ich rodzin, organizuje kursy dla wolontariuszy hospicyjnych. Świadczy pomoc w większych miastach Polski (mapa na stronie internetowej).

Polska Unia Onkologii 
www.puo.pl Organizacja pozarządowa szerząca edukację z zakresu profilaktyki nowotworowej, m.in. „Mam haka na raka”. Prowadzi bezpłatne badania w ramach akcji „Stop nowotworom”. Zainicjowała akcję Dzień Drzwi Otwartych w placówkach onkologicznych i hematologicznych w całym kraju. Publikuje też mapę organizacji pacjentów w całej Polsce.

Zwrotnik Raka 
www.zwrotnikraka.pl To największy w sieci serwis poświęcony tematyce onkologicznej (psychoonkologicznej) dedykowany pacjentom onkologicznym, ich bliskim i rodzinom, studentom medycyny, pracownikom służby zdrowia oraz wszystkim osobom zainteresowanym tematyką nowotworową. Zawiera rzetelne informacje oraz najświeższe doniesienia z zakresu leczenia onkologicznego, profilaktyki antynowotworowej oraz psychoonkologii. W myśl zasady: ekspedycja na życiowy zwrotnik Raka może przydarzyć się każdemu z nas! Warto wyruszyć przygotowanym! Wiedzieć więcej to bać się mniej!

Fundacja „OnkoCafe - Razem lepiej”
www.onkocafe.pl Fundatorem i pomysłodawczynią utworzenia Fundacji „OnkoCafe - Razem lepiej” jest Anna Kupiecka, która w 2010 roku zachorowała na nowotwór piersi, a w 2012 roku, na portalu społecznościowym Facebook, stworzyła grupę wzajemnego wsparcia pod nazwą Fakraczki. Na niej osoby dotknięte chorobą nowotworową, dzieliły się swoim doświadczeniem napotkanym w procesie leczenia. Do najważniejszych zadań Fundacji należą: działalność na rzecz integracji, promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej i społecznej osób dotkniętych chorobą nowotworową, pozostających bez pracy; organizacja zajęć rehabilitacyjnych we współpracy z wyspecjalizowanymi placówkami medycznymi; wspieranie i utrzymywanie kontaktu z osobami chorymi onkologicznie oraz z ich rodzinami; organizowanie i prowadzenie wypoczynku dla osób dotkniętych chorobą nowotworową i ich bliskich lub opiekunów, w tym wyjazdów integracyjnych oraz rehabilitacyjnych; organizowanie grup wsparcia dla osób chorych onkologicznie i ich rodzin.

Polski Komitet Zwalczania Raka
www.diagnosis.pl/polski-komitet-zwalczania-raka-5183.html Działa już od 1906 roku. Członek Stowarzyszenia Europejskich Lig Zwalczania Raka (Association of European Cancer Leagues – ECL). Prowadzi „telefony zaufania” dla chorych i ich rodzin. W 16 oddziałach krajowych organizuje nieodpłatne wizyty domowych lekarzy specjalistów u chorych na nowotwory.

Fundacja Onkologiczna Osób Młodych „Alivia” 
www.alivia.org.pl Fundacja stara się zapewnić dostęp do odpowiedniej informacji na temat leczenia refundowanego, nierefundowanego i dostępnego wyłącznie za granicą. Program Skarbonka służy organizowaniu środków finansowych dla konkretnych, zgłoszonych pacjentów w kryzysowej sytuacji finansowej. Program Czerwona Skrzynka – interwencjom w imieniu pacjentów oraz pomocy doradczo-prawnej. Fundacja prowadzi też stronę internetową z najnowszymi informacjami dotyczącymi onkologii. Służą temu dwa interaktywne portale, czyli Onkomapa – stale uzupełniany o nowe opinie pacjentów ranking lekarzy oraz ośrodków onkologicznych w Polsce (www.onkomapa.pl) oraz Kolejkoskop, czyli portal internetowy (Kolejkoskop.pl), dzięki któremu pacjenci mogą sprawdzić realny czas oczekiwania na poszczególne badania obrazowe w poszczególnych szpitalach i placówkach diagnostycznych w całej Polsce.

Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
www.raknroll.pl Fundacja założona przez Magdalenę Prokopowicz zmienia schemat myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych na raka: odczarowuje chorobę i sposób mówienia o niej. Stąd np. album „Pier(w)si w Polsce”. Działają interwencyjnie, prowadzą wiele akcji, na przykład „Daj włos”, czyli zbiórkę włosów na peruki dla kobiet po chemioterapii od osób, które zmieniają fryzurę.

Stowarzyszenie Wspierania Onkologii „Unicorn” 
unicorn.org.pl Częścią krakowskiego stowarzyszenia jest Centrum Psychoonkologii „Unicorn”. Prowadzi ono ośrodek Zielony Dół – pierwsze w Polsce stacjonarne, specjalistyczne centrum psychoonkologii, które oferuje nie tylko pomoc psychologiczną, ale także konsultacje onkologiczne, dietetyczne i zajęcia ruchowe, takie jak: nordic walking, pilates, jogę oraz wiele rodzajów terapii uzupełniającej.

Polska Fundacja Europejskiej Szkoły Onkologii
www.pfeso.edu.pl Niepubliczny ośrodek rozpoznawania, leczenia i profilaktyki nowotworów. Organizuje kursy szkoleniowe dla lekarzy i pielęgniarek, wspiera finansowo badania naukowe oraz rozwój diagnostyki onkologicznej. Prowadzi przychodnię specjalistyczną, a w niej bezpłatne konsultacje w zakresie zaburzeń nietrzymania moczu, badań mammograficznych dla kobiet powyżej 55. roku życia oraz diagnostyki czerniaka i raka skóry z użyciem dermoskopu.

Fundacja Instytut Rozwoju Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej
www.prawapacjenta.eu Portal skierowany do pacjentów, odbiorców usług zdrowotnych, aby byli świadomymi użytkownikami systemu ochrony zdrowia i aby łatwiej dokonywali racjonalnego wyboru między oferowanymi świadczeniami medycznymi. Także aby mogli z nich korzystać w sposób bezpieczny i satysfakcjonujący, a gdy zaistnieje taka konieczność, potrafili dochodzić rekompensaty za doznane krzywdy lub szkody.

Forum onkologiczne „Dum Spiro Spero”
www.forum-onkologiczne.com.pl Stawia na wsparcie informacyjne pacjenta onkologicznego oraz jego najbliższych. Propaguje korzystanie z opieki hospicyjnej, nawiązywanie partnerskich relacji pomiędzy pacjentem a jego lekarzem oraz rozpowszechnia ideę walki z bólem nowotworowym. Prowadzi internetowe forum onkologiczne – źródło wielu cennych informacji, można tam uzyskać fachową opinię lekarzy.

Fundacja DKMS Polska
www.dkms.pl Największa w Polsce baza dawców komórek macierzystych. Jeśli zechcesz zostać dawcą szpiku, za pośrednictwem tej strony możesz się zarejestrować. Otrzymasz wtedy formularz zgłoszeniowy oraz instrukcje dotyczące pobrania wymazu, na podstawie którego będziesz zakwalifikowany jako potencjalny dawca. Przekonasz się też, jak łatwo i bezboleśnie można uratować czyjeś życie.

Fundacja Urszuli Jaworskiej 
www.fundacjauj.pl Zajmuje się szeroko pojętą pomocą ludziom chorym na białaczkę i inne nowotwory krwi. Prowadzi akcje edukacyjne i informacyjne w prasie, radiu i telewizji na temat tworzenia banków dawców szpiku oraz przeszczepów szpiku kostnego, a przede wszystkim pozyskuje potencjalnych dawców szpiku. Szczególną opieką fundacja otacza chorych na białaczkę i inne nowotwory krwi, nowotwory mózgu, szpiczaka mnogiego oraz na SM i WZW typu C.

Internetowy serwis honorowego krwiodawstwa
www.krewniacy.pl Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi promuje honorowe krwiodawstwo, współpracując z rządowymi instytucjami odpowiedzialnymi za pobór krwi, takimi jak Instytut Hematologii i Transfuzjologii, oraz regionalnymi centrami krwiodawstwa i krwiolecznictwa. Odrębną działalność prowadzi fundacja na rzecz transplantologii, budując pod hasłem „Obdaruj sobą innych” łańcuch Krewniaków (www.transplantacje.org). Propaguje wypełnianie oświadczenia woli na wypadek nagłej śmierci w kwestii użycia narządów do ratowania życia innym.

Fundacja Spełnionych Marzeń
www.spelnionemarzenia.org.pl Utworzona z myślą o chorych na raka dzieciach i ich rodzicach. Działa już w kilku miastach Polski. Dla dzieci fundacja organizuje m.in. Onko-Olimpiadę, pokazy mody Dzieci – Dzieciom; Ogólnopolski Zjazd Dzieci i Młodzieży „Benefis Marzeń”; Harleyadę Marzeń – rajd motocyklowy po Warszawie. Z myślą o rodzicach prowadzone są programy psychoonkologiczne, powstał też m.in. Dom Rodzica – hostel dla rodziców dzieci przebywających na oddziałach onkologicznych warszawskich szpitali. Fundacja pomaga także finansowo poszczególnym rodzinom.

Oncompass
www.oncompass.pl Unikatowy serwis, który dostarcza pacjentom i lekarzom informacji o dostępnych opcjach terapii celowanych na całym świecie w oparciu o badanie mutacji genowych. Dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej. Ale też są gotowi ponieść koszty finansowe leczenia.

Fundacja Znajdź Pomoc
www.znajdzpomoc.pl W 2018 roku połączyła się z Fundacją United Way Polska. Otacza opieką pacjentów chorych onkologicznie, współorganizując wolontariat w szpitalach. Ponadto zajmuje się dystrybucją poradników dla pacjentów, organizuje szkolenia, warsztaty oraz wsparcie psychoonkologiczne i prawnicze.

Fundacja „Tam i z Powrotem”
tamizpowrotem.org W Radzie Fundacji zasiadają wybitni onkolodzy oraz osoby pragnące poświęcić swój czas i energię realizacji działań statutowych Fundacji. Fundacja „Tam i z powrotem” ma dwa zasadnicze zadania do spełnienia. Pierwszy to wspieranie finansowe polskiej onkologii po przez rozmaite formy zbiórki pieniędzy i realizacje niezbędnych projektów. Drugim zaś zadaniem jest szeroko pojęte działanie informacyjno – promocyjne, którego celem jest podniesienie w polskim społeczeństwie świadomości i wiedzy na temat chorób nowotworowych, sposobów ich leczenia i profilaktyki.

Fundacja „Dobrze że jesteś” 
dobrzezejestes.pl Fundacja „Dobrze że jesteś” (OPP) jest jedyną w Polsce organizacją, której wolontariusze każdego dnia niosą stałą pomoc w skali ponad 40 tysięcy godzin rocznie pacjentom dorosłym przebywającym na onkologicznych i hematologicznych oddziałach szpitalnych. Od 14 lat działa w szpitalach w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu, w sumie na 28 oddziałach. Jest to wolontariat wysoko wyspecjalizowany, zakrojony na bardzo dużą skalę. Wymaga to stałej rekrutacji, szkoleń, systemu wprowadzania do szpitali, koordynacji i monitorowania dyżurów oraz współpracy ze szpitalami.

Stowarzyszenie „Amazonki”
(www.amazonki.org.pl ) skupia kobiety chore na nowotwory piersi. Pomaga w dochodzeniu do równowagi psychofizycznej po przeżyciach związanych z chorobą. Celem ruchu jest dostarczanie kobietom chorym na raka piersi emocjonalnego i praktycznego wsparcia, ułatwienia im podejmowania osobistych decyzji w znalezieniu motywacji powrotu do zdrowia i uzyskaniu możliwie najlepszej jakości życia. Ruch Amazonek liczy obecnie ok. 20 tys. członkiń, zrzeszonych w 207 klubach i filiach. Niektóre kluby prowadzą także stałą edukację i rehabilitację.