fbpx

Przygotuj się na wiosnę

Przygotuj się na wiosnę
123rf.com

Chociaż jeszcze trzyma śnieg i mróz, do wiosny już coraz bliżej. Jak się do niej przygotować, by zastała nas w formie?
Oto kilka wskazówek.

  • zacznij w weekend. Koniec z myśleniem, że weekend to czas odpoczynku po pracy, spania do 14.00 i leniwego przemieszczania się między łóżkiem, kanapą a telewizorem. W weekend idziemy na długi spacer, a po drodze szukamy okazji do jeszcze większej aktywności fizycznej.
  • może w naszej okolicy można wypożyczyć narty biegowe? Sport na tę porę roku idealny, a dzięki niemu rozruszamy wszystkie mięśnie (zwłaszcza pleców, ud i pośladków) naszego ciała.
  • przed imprezą ze znajomymi zaglądamy na basen. Umówcie się, że nie wyjdziecie, aż zrobicie kilometr – to tylko pozornie dużo. Przepłynięcie takiego dystansu nie powinno zająć dłużej niż pół godziny. Jeśli pływanie dla ciebie jest nudne, spróbuj aqua aerobicu.
  • jeśli myślisz o rozpoczęciu biegania wiosną, przygotuj się już teraz. Ćwicz brzuszki, rozciągaj mięśnie, wybierz się chociaż dwa razy w tygodniu na siłownię. 20 minut na bieżni powinno pozytywnie nastawić cię do joggingu.
  • pogoda jest na tyle przyzwoita, że można spróbować pierwszych przebieżek na świeżym powietrzu. Wystarczy bielizna termoaktywna i dresy, lekka czapka na głowę, rękawiczki i biegamy, chociaż 20 minut, po dwa-trzy razy w tygodniu.
  • jeśli myślisz o przygodzie z nowym sportem – wspinaczką, surfingiem czy jazdą konną, dowiedz się, jakie mięśnie powinnaś wzmocnić. Niezależnie jednak od tego, warto codziennie trenować inną partię mięśni – jednego dnia brzuszki, drugiego – pośladki i uda, trzeciego – kręgosłup i ramiona, etc. Przed każdą serią ćwiczeń nie zapomnij o ogólnym rozciąganiu i rozgrzewce.

Dzięki takim ćwiczeniom za miesiąc będziesz gotowa wrócić do formy sprzed zimy.