1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zwierciadło

Pomysł na duszę

Samochód jest przedmiotem niezwykłym. Piękno linii reflektorów, uśmiechnięta maska, czasem groźny wyraz wlotu powietrza tworzą jakby osobną istotę, w której krwiobiegu płynie benzyna.

Projektanci aut prześcigają się w kreowaniu kształtów i detali często zapierających dech w piersiach. Jest w tym jednak coś więcej – auta żyją według koncepcji, którą kierowali się ich twórcy. Który ze współczesnych pomysłów na duszę samochodu okaże się sukcesem?

ZOOM-ZOOM, CZYLI POWRÓT DO DZIECIŃSTWA

Entuzjazm, radość życia i euforia wypełniają szczenięce lata, za którymi w dorosłym życiu zdarza nam się zatęsknić. Ze wzruszeniem wspominamy pierwszą kolejkę górską, podwórkowe huśtawki, odkrywanie świata. Jazda samochodem stworzonym według koncepcji Zoom-Zoom przez markę Mazda ma nam sprawić tyle radości, ile zaznaliśmy w dzieciństwie.

Wystarczy przyjrzeć się kształtom kultowego modelu MX5 , by pojąć, dlaczego słynna „miata” od tylu lat niezmiennie wywołuje uśmiech na twarzach właścicieli. Mały, zwinny roadster, który osiągnął rynkowy sukces, wpłynął na innych członków japońskiej rodziny. Pozytywna energia przejawia się zwłaszcza w kształtach samochodów, jest w nich coś bardzo uśmiechniętego. Laurens van den Acker, szef działu projektowego Mazdy, postawił sobie trudne zadanie. Design samochodu powinien w pełni odzwierciedlać emocje ruchu, tak aby nawet podczas postoju sprawiał wrażenie rozpędzonego auta. Nie ma jednak miejsca na agresję, walkę czy napięcie. Szybkość i zwinność idą w parze z ciepłym błyskiem w „oku”. Słynna Mazda MX5 jest już częścią historii motoryzacji. Być może właśnie dzięki Zoom-Zoom inne modele nie pozostaną w tyle.

BLUE EFFICIENCY – EKOLOGIA PRZEDE WSZYSTKIM

Samochody z gwiazdą na masce mają duszę od zawsze. Mercedes to znakomity przykład marki, która potrafi przez lata utrzymać wyrazistość, choć przecież zmieniają się mody i otaczający nas świat. Mercedes stawia na ekologię. Ogromna część budżetu koncernu przeznaczana jest na badania nad nowymi źródłami energii, które w przyszłości będą musiały zastąpić ropę naftową. Czas pokaże, czy będziemy podróżowali autami napędzanymi wodorem, prądem, czy z silnikami hybrydowymi. Dziś jednak środowisko naturalne cierpi i trzeba temu zaradzić. BlueEFFICIENCY to koncepcja zachowania dynamiki i komfortu auta przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji spalin i zwiększeniu ekonomii jazdy. „Błękitna linia” modeli z serii A, B i C idzie z duchem czasu. Mercedes C 250 CDI jest tego najlepszym przykładem – moc 204 KM, spalanie tylko 5,2 l oleju napędowego na 100 km i emisja tylko 138 g/km CO2! Oszczędność też nie pozostaje bez znaczenia. Klasa A spala tylko 4,5 l na 100 km. Uroda samochodu ma dziś zupełnie nowy wymiar. Klarowna wizja Mercedesa dodaje mu niewątpliwie wdzięku.     


JOANNA ZIENTARSKA pochodzi z rodziny pasjonatów motoryzacji i poza tym, że kocha samochody, ciekawie o nich mówi (np. na antenie Antyradia czy w TVP2) i pisze. Organizuje także imprezy łączące wystawy aut z pokazami mody: Auto Arystokracja (samochody luksusowe) i Auto Kreacja (samochody kobiece).

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze