fbpx

Matka też kobieta!

matka_tez_kobieta_urinal
123rf.com

Najbardziej kobiecym, bo tylko i wyłącznie kobiecie dostępnym doświadczeniem, jest urodzenie dziecka. I właśnie to niebywale kobiece wydarzenie sprawia, że przestajemy… czuć się kobietami.
Częściej, na poły żartobliwie, na poły śmiejąc się przez łzy, określamy się jako wielofunkcyjne roboty kuchenne lub żywe laktatory reagujące na płacz o określonej częstotliwości. Jak sprawić, żeby do naszego słownika powróciły takie określenia jak: kobieca, zmysłowa, seksowna – słowem, jak nie dać się wykluczyć z bycia kobietą po porodzie? Wraz z marką Urinal, w ramach akcji „Niewykluczone” podpowiadamy, jak będąc mamą, pozostać kobietą, nie dać się wykluczyć z przyjemności życia.

Nie przestawaj się kochać!

Sfera seksualnapo porodzie, zajęte nowym członkiem rodziny, zmęczone, bardzo często rezygnujemy z tej sfery życia. Na początku to zrozumiałe i konieczne, jednak zdaniem ginekologów kobieta może podjąć współżycie nawet 6 tygodni po porodzie. Jak zacząć na nowo czerpać radość z seksu:

123rf.com
  • Przed powrotem do współżycia odwiedź ginekologa i zapytaj, czy nie ma ku temu przeciwwskazań.
  • Nie przestawaj dbać o ciało! Z pewnością w ciąży z obawy przed rozstępami używałaś odpowiednich balsamów. Nie przestawaj tego robić teraz! Dwa razy w tygodniu pod prysznicem rób peeling całego ciała, a potem dobrze je nawilż. Choćby oliwką swojego malucha. Możesz także użyć specjalnego żelu pod prysznic z oliwką. Do mycia ciała używaj szorstkiej sizalowej rękawicy – poprawisz ukrwienie, ujędrnisz ciało. Nie tłumacz się brakiem czasu, umyć się musisz, a większość tych czynności pielęgnacyjnych możesz zrobić właśnie przy okazji codziennej toalety.
  • Znajdź w swojej miejscowości zajęcia, na których możesz ćwiczyć lub tańczyć z niemowlęciem – poczujesz się bardziej zmysłowo, zwiewnie, kobieco.
  • Spaceruj z maluchem szybkim krokiem. Na spacery wybieraj długie, ładne trasy. Szybki marsz z wózkiem naprawdę pomaga spalić kalorie.
  • Poproś o pomoc – partnera, mamę, siostrę, przyjaciółkę. Zyskany czas poświęć na: relaks, hobby, pisanie pamiętnika, ćwiczenia – słowem cokolwiek, co sprawi Ci przyjemność. Zrelaksowana, wypoczęta będziesz miała ochotę na miłość.
  • Wypróbujcie nowe pozycje.
  • Jeśli masz problem z akceptacją swojego ciała po porodzie, zapytaj partnera, co się mu w Tobie najbardziej podoba. I uwierz mu!
  • Unikaj zakażenia układu moczowego, które skutecznie odbiera radość płynącą z miłości fizycznej. Dbaj o higienę intymną, przed stosunkiem dokładnie się umyj. Pamiętaj o tym, aby części intymne zawsze myć w jednym kierunku – od przodu do tyłu. Kup w aptece preparat zawierający ekstrakt z żurawiny, np. Urinal i stosuj go regularnie.

Okiełznaj emocje!

Stało się to, na co przygotowywałaś się skrupulatnie przez 9 miesięcy. I? I jest zupełnie inaczej, niż Ci się wydawało. Twój maluch ma zupełnie inny temperament niż te opisywane w poradnikach, a zamiast błogiego stanu wywołanego wyrzutem hormonu oksytocyny odczuwasz złość, irytację, bezsilność. Wszystko Cię przeraża – kolor kupki, jej ilość, płacz niemowlęcia, a nawet banalna czkawka. Wszystko jest nowe, wszystko inaczej, niż planowałaś. Jak radzić sobie z emocjami?

123rf.com
  • Znajdź wsparcie wśród bliskich. Porozmawiaj z mamą. Nie lekceważ jej zdania. Prawdopodobnie powie Ci zupełnie coś innego, niż przeczytasz w najnowszych poradnikach, ale warto poznać jej zdanie. Wyżal się siostrze, przyjaciółce. Nie bój się płakać – to pomaga.
  • Poszukaj grup wsparcia w klubach mam, fundacjach. W życzliwym gronie część problemów rozwiążesz, a cześć okaże się nie taka wielka.
  • Czytaj fora internetowe. Koniecznie z przymrużeniem oka!
  • Znajdź swój sposób na stres. Może modne ostatnio biegi? Może kąpiel w ciepłym jacuzzi? Korzystając z basenu, nie zapomnij o profilaktyce zakażenia układu moczowego.
  • Skorzystaj z porady psychologa, jeśli wszystkie znane Ci sposoby radzenia sobie z nowymi, trudnymi emocjami, zawiodły.

Dbaj o zdrowie!

To naturalne, że teraz stawiasz zdrowie dziecka na pierwszym miejscu – martwisz się, czy odpowiednio przybiera na wadze, czy kolejny produkt wprowadzony do diety mu nie zaszkodzi, czy rozwija się prawidłowo, czy płacze, bo pragnie głaskania, czy coś je boli. Pamiętaj jednak, że Twoje zdrowie jest równie ważne. Jeśli nie zadbasz o siebie, niektóre kobiece dolegliwości utrudnią Ci opiekę nad dzieckiem i zabiorą wiele przyjemności płynących ze wspólnie spędzonych chwil. Jak zadbać o swoje zdrowie:

123rf.co,m
  • Ćwicz, pływaj, biegaj, spaceruj, tańcz. Nie masz czasu lub nie masz z kim zostawić dziecka? Z pewnością znajdziesz takie miejsca, w których zajęcia odbywają się wraz z maluchami. Dzieciaki bądź ćwiczą z mamą (np. „tańczą” w chuście na brzuchu lub plecach), bądź organizator ćwiczeń zapewnia opiekę nad dziećmi.
  • Dbaj o zróżnicowaną, zdrową, bogatą w witaminy i mikroelementy dietę. Co ważne – jeśli Ty będziesz odżywiać się zdrowo i różnorodnie, nie będziesz bała się nowych smaków, tego samego nauczy się Twoje dziecko. Pamiętaj, że uczy się ono już od pierwszych dni życia poprzez obserwację i naśladownictwo. Istotne, aby widziało Cię z marchewką, nie z batonikiem.
  • Jeśli cierpisz na migreny, aby zminimalizować ryzyko jej wystąpienia, spożywaj regularnie preparaty z magnezem. Pij dużo wody i znajdź swój sposób na minimalizację stresu.
  • Jeśli Twoim zdrowotnym problemem, podobnie jak u 50% kobiet, są częste zakażenia układu moczowego ,zainwestuj w dobry płyn do higieny intymnej, używaj go poprawnie, czyli myj się zawsze „od przodu do tyłu”, pij dużo wody, zaopatrz się w preparaty z zawartością żurawiny, np. profilaktycznie Urinal, a przy pierwszych nieprzyjemnych szczypnięciach w okolicy układu moczowego – Urinal Intensive. To ważne, bo noszenie, pielęgnacja i usypianie niemowlęcia z bolesnym pęcherzem jest naprawdę bardzo trudne.
  • Regularnie, zgodnie z zaleceniami, odwiedzaj lekarza.

I na koniec – może banał, ale ten akurat warto zawsze powtarzać – szczęśliwa i spełniona mama – to szczęśliwe dziecko! A przecież o tym właśnie, między innymi, marzysz.

?>