Hasło przewodnie„Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando.” nawiązuje do udziału w kampanii pracowników firmy, którzy działają na rzecz zrównoważonego rozwoju nie tylko w ramach swojej pracy, ale są też pasjonatami dbania o środowisko w życiu prywatnym.
Kampania przedstawia działania związane ze zrównoważonym rozwojem z punktu widzenia siedmiu pracowników różnych działów Zalando, takich jak Sustainability, Partner Communications, Marketing, Category Management, Tech czy Social Media, którzy swoją pracą przyczyniają się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Zalando.
- Chcemy umożliwić klientom odkrywanie i kupowanie bardziej zrównoważonej mody: ponad 30 000 produktów w naszym asortymencie oznaczyliśmy flagą "przyjazność środowisku" oraz udzielamy informacji ułatwiających podjęcie świadomych decyzji zakupowych.” - mówi Kate Heiny, Director Sustainability w Zalando. - Aby świętować 50. rocznicę Dnia Ziemi, dedykujemy stronę główną naszej platformy bardziej zrównoważonej modzie. Zależy nam na tym, aby zwrócić uwagę na zrównoważoną modę i marki partnerskie, które działają z nami w tym zakresie - dodaje.
Przewodnim elementem kampanii są formaty video. W pierwszym z nich, członkowie zespołu Zalando opowiadają o swoim podejściu do tematu zrównoważonego rozwoju, jednocześnie nawiązując do kluczowego przesłania kampanii: kiedy razem robimy małe kroki, składają się one na coś o wiele większego. Drugie video koncentruje się na przedstawieniu ich głębszych przemyśleń i opowiada o tym, jak ich praca wpływa na realizację strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE firmy. Niezależnie od tego, czy to wprowadzanie opakowań z recyklingowanych materiałów czy umożliwianie klientom kompensacji śladu węglowego za ich zakupy, działania pracowników Zalando wpływają na podejmowanie przez firmę bardziej odpowiedzialnych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Premiera nowej kampanii Zalando została zaplanowana na 22 kwietnia 2020 r. - w 50. rocznicę Dnia Ziemi, największego obywatelskiego wydarzenia dotyczącego planety. Ponadto, przez cały ten dzień na stronie głównej Zalando promowane będą kolekcje bardziej zrównoważonej mody i produkty przyjazne środowisku. Celem tej akcji jest wzrost świadomości 31 milionów klientów na 17 rynkach, na których działa Zalando.