fbpx

10 wskazówek Quanomed na poprawę snu Twojego dziecka

10 wskazówek Quanomed na poprawę snu Twojego dziecka
Fot. materiały partnera

Są takie dzieci, które chodzą spać o stałych godzinach i nie marudzą przed snem. Nie wierzysz? Specjaliści Quanomed podpowiedzą ci, co zrobić, by twoje dziecko też takie było.

Każdy z nas wie, że dzieci są różne. Jedne ekspresyjne, inne wyciszone. Takie, które lubią zaszyć się z książką lub uwielbiające aktywność i sport. Podobnie jest z zasypianiem, co dla wielu rodziców stanowi nie lada wyzwanie. Po intensywnym dniu każdy z nas przecież marzy o chwili dla siebie. Co zrobić, żeby zwiększyć szansę, że Twoje dziecko zaśnie szybciej? Dowiesz się z poniższego poradnika.

Zanim zaczniesz czytanie, chciałbyś pewnie widzieć czym jest Quanomed? To nowa marka materaców i poduszek wykonanych ze 100% naturalnego lateksu należąca do firmy Zepter. Są wytrzymałe, idealne dla alergików i zapewniają wysoką higienę – nie pochłaniają potu. Zapewniają idealną temperaturę ciała, która ma korzystne działanie na układ odpornościowy, metabolizm i regenerację całego ciała w trakcie snu. Materace Quanomed Sleep Smart System wykorzystują nowoczesne technologie takie jak BRS – 7 Stref Regeneracji, TAF – system przepływu powietrza oraz antybakteryjny SilverTech. Są dostępne w rozmiarach dla dorosłych i dla dzieci.

Poznaj 10 wskazówek Quanomed na poprawę snu Twojego dziecka

  1. Trzymaj się ustalonych godzin snu

Rytm dobowy dziecka jest bardzo chwiejny i niewiele trzeba, by go zmienić. Wystarczy, że raz pozwolisz dziecku położyć się później spać i później wstać, by przez kolejne dwa tygodnie walczyć o powrót do normalności. Ustal godziny snu dla dziecka i konsekwentnie się ich trzymaj. Pamiętaj jednak, że im starsze dziecko, tym mniej tego snu potrzebuje. Nastolatek nie będzie spał 12 godzin w ciągu doby.

  1. Limituj dostęp do komputera, telefonu i telewizora

Każde dziecko lubi oglądać bajki. Jednak im dłużej wpatruje się w ekran, zwłaszcza wieczorem, tym trudniej będzie mu zasnąć. Za wprowadzenie organizmu w stan uśpienia odpowiada melatonina, zwana hormonem snu. Jest ona wydzielana wówczas, gdy oko zarejestruje mniejszą ilość tzw. światła niebieskiego.

W naturalnych warunkach światło to emitowane jest przez słońce, dlatego wieczorem robimy się senni. Niestety, jego źródłem są także urządzenia elektroniczne z wyświetlaczami. Zbyt duża dawka niebieskiego światła hamuje wydzielanie melatoniny, dlatego dziecko nie może zasnąć. Chcesz, żeby chodziło spać o ustalonej porze? Zabierz mu telefon.

  1. Wprowadź dziecko w przyjemny nastrój

Tutaj eksperci są zgodni – na wieczorny nastrój dziecka pracujemy cały dzień. Jeśli od rana jest atakowane zbyt dużą liczbą bodźców, przytrafiają mu się sytuacje stresujące, rodzice okazują mu swoje niezadowolenie z błahego powodu, pokłóci się z kolegami itp., wieczorem może być zbyt pobudzone, żeby zasnąć. Nie możesz chronić dziecka cały dzień, ale zadbaj o przyjemny wieczór – wspólna rozmowa, czytanie, opowiadanie bajek to znane od lat metody na uśpienie malucha. I ciągle działają!

  1. Wyłącz radio i telewizor, ścisz muzykę

W wielu domach radio i telewizor są włączone praktycznie cały czas. Wydaje nam się, że to normalne, że tak powinno być, że przecież jest tyle ciekawych rzeczy, które można zobaczyć i usłyszeć. Tylko że dla dziecka to za dużo. Bombardowane nadmiarem dźwięków i obrazów nie uśnie tak szybko, jakbyśmy sobie tego życzyli. Zarządź godzinę ciszy przed snem. Jeśli słuchasz łagodnej, chilloutowej muzyki, ścisz ją. Tobie też wyjdzie to na zdrowie.

  1. Nie przekarmiaj dziecka

Tak, to prawda, że jak będzie głodne, to się obudzi, ale to nie znaczy, że na kolację musi zjeść trzy hamburgery i furę frytek. Po takim posiłku na pewno nie zaśnie zbyt szybko. Daj mu lekką, ale pożywną kolację.

Co ciekawe, im dłużej dziecko śpi, tym mniej kalorii potrzebuje. Odkryli to badacze z Filadelfii. Niedobór snu dzieci rekompensowały sobie dodatkową porcją jedzenia. Stąd już prosta droga do otyłości i cukrzycy.

10 wskazówek Quanomed na poprawę snu Twojego dziecka

  1. Zadbaj o wygodny materac

Specjaliści z Quanomed ostrzegają, że źle dobrany materac może w przyszłości skutkować wadami postawy i pośrednio problemami z nauką. Może także mieć wpływ na zachowanie, rozwój, a nawet masę ciała. Na dobrze dobranym materacu dziecku będzie wygodnie, nie będzie się przegrzewało, a rozluźnienie mięśni i senność przyjdą same. Jeśli masz w domu małego alergika, wybierz materac z naturalnego lateksu. Posiada on właściwości antyalergiczne, co znacząco poprawki komfort snu twojej pociechy. Chroni przed wysypką, zapaleniem skóry, astmą i alergenami.

  1. Wywietrz sypialnię dziecka

Trudno zgadnąć, skąd wzięło się to babcine przekonanie, że dzieci trzeba dogrzewać. Być może ma jakiś związek z ostrymi zimami, które nawiedzały nasz kraj jeszcze w ubiegłym stuleciu i dość kiepskimi materiałami budowlanymi. Jednak dziś tego rodzaju problemy nie istnieją, a dzieci same z siebie wcale nie marzną bardziej niż dorośli. Wręcz przeciwnie – mają wyższą ciepłotę ciała i na ogół jest im ciepło.

Dlatego nie ma sensu nagrzewać za mocno dziecięcej sypialni. Maluch będzie się męczył z gorąca i nie zaśnie. Przed snem dobrze wywietrz dziecięcy pokój i obniż temperaturę do dwudziestu stopni. Rano możesz ją podnieść do dwudziestu dwóch.

  1. Zrób dziecku masaż

W wersji dziecięcej to raczej delikatne głaskanie i pocieranie niż klasyczny masaż z ugniataniem i rozbijaniem złogów. Jednak twoje dziecko będzie ci wdzięczne. Wieczorny masaż jest dla dziecka bardzo relaksujący, dodatkowo czerpie dużo korzyści z bliskości z rodzicami. Masaż najlepiej robić tuż przed snem, po kąpieli, gdy dziecko jest w łóżku. Później możecie razem poczytać lub porozmawiać.

  1. Nie rób z dzieckiem planów na kolejny dzień przed snem

Co prawda dzieci lubią czekać na ważne wydarzenia, ale jeśli planujesz jakąś niespodziankę na kolejny dzień, powiadom dziecko o tym rano, nie wieczorem. Jeśli tuż przed snem dowie się, że następnego dnia jedzie na wycieczkę, na którą czekało dłuższy czas, będzie tak podekscytowane, że na pewno nie zaśnie. W efekcie następnego dnia będzie zmęczone i nie będzie mogło w pełni cieszyć się oczekiwanym wydarzeniem.

  1. Przytulanka dobra na wszystko

To może banał, ale prawdziwy. Dzieci potrzebują kontaktu fizycznego i są o wiele spokojniejsze, gdy mogą się do kogoś lub czegoś przytulić. Maluchy nie rozróżniają źródeł poczucia bezpieczeństwa. Dla nich ukochany miś jest tak samo ważny, jak mama. Jeśli twoje dziecko nie odkryło jeszcze dobrodziejstwa spania z przytulanką, delikatnie zasugeruj mu taką możliwość.

Przedstawiona lista to absolutne minimum. Jeśli będziesz przestrzegać tych zaleceń, już wkrótce zobaczysz pierwsze efekty. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest Twoja konsekwencja i cierpliwość. W nagrodę dostaniesz dodatkowy czas wieczorem dla siebie, ale przede wszystkim… bardziej wypoczęte, zdrowe i zadowolone dziecko. Spróbuj, bo warto!

10 wskazówek Quanomed na poprawę snu Twojego dziecka

Co warto wiedzieć o Quanomed?

Quanomed to materace z naturalnego lateksu. Jego zastosowanie oraz korzyści jakie daje, mogą Cię zaskoczyć:

  • uniemożliwia namnażanie alergenów i roztoczy – idealny dla alergików
  • wykorzystuje SilverTech (srebrna nić w pokrowcach) – posiada właściwości antybakteryjne
  • pokrowce materaców wykorzystują unikalne rozwiązania ANTIBACT, ANTISTAT i HYPEROXY, które czynią je antybakteryjnymi, antystatycznymi oraz pozwalają eliminować ból i dotleniać organizm dzięki procesowi hiperoksydacji.

Naturalny lateks jest niezwykle trwały – zapewnia min. 30% dłuższy czas użytkowania. Poza tym nie pochłania potu, co daje większą higienę niż w tradycyjnym materacu. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://quanomed.info/.