W pracy pamiętaj o celach

W pracy pamiętaj o celach
123rf.com

Często tak bardzo identyfikujemy się z firmą, lub na odwrót – tak bardzo mamy jej dość – że zapominamy o celach, jakie sobie postawiliśmy, zanim zaczęliśmy w niej pracować.
Jak zatem nie zapętlić się w pracy, nie zatracić, a z drugiej strony nie popaść w marazm? Pamiętaj o celach, o tym, co sprawiło, że postanowiłaś w tej, a nie innej firmie podjąć pracę. Jak pozostać skoncentrowanym na celach mimo zalet/wad naszej pracy?

  • weź kartkę papieru. Po jednej stronie wypisz wyzwania zawodowe, jakie chciałabyś przed sobą postawić, plany, jakie wiążesz z pracą, końcowy wymarzony etap swojej kariery.
  • po drugiej opisz sytuację zawodową, w jakiej się znajdujesz; czym się zajmujesz w kontekście swoich marzeń i planów?
  • po środku zapisz sposoby, jakimi możesz dojść do wymarzonych wyzwań zawodowych. Czy są one możliwe do zrealizowana w twojej firmie? Czy między celami i wyzwaniami zawodowymi a twoją obecną sytuacją jest korelacja? Czy też są to dwa odrębne światy?
  • a teraz odpowiedz na pytanie: czy firma, w której pracujesz, jest krokiem do przodu, w stronę wymarzonego celu? Czy też przyjęłaś pracę licząc, że za chwilę ją zmienisz, a tu nagle minęło 5 lat?
  • co myślisz o swojej obecnej pracy? Czy masz w niej szanse na rozwój? Czy – nawet jeśli ta praca nie współgra z twoimi celami – widzisz jej zalety i powody, dla których warto w niej zostać?
  • spójrz na swoją sytuację oczami swojej koleżanki. Co ona by zrobiła na twoim miejscu? I czy zmiana widziana jej oczami podoba ci się? Czy dostrzegłaby nowe możliwości w twojej pracy czy szybko zaczęłaby się rozglądać za inną?

Przemyśl odpowiedzi na te pytania. Może 2013 jest rokiem zmian?