Sukienki do pracy – jak wyglądać profesjonalnie i kobieco

Boisz się, że sukienka założona do pracy będzie zbyt kobieca, a ty sama będziesz wyglądała mniej profesjonalnie? Wcale nie musi tak być – przeczytaj podpowiedzi stylistów i dowiedz się jak nosić sukienki w pracy.

Sukienka do pracy – tak czy nie?

Oczywiście, że tak! Sukienka ma same zalety: jest łatwa w stylizacji i nie wymaga tracenia cennych porannych minut na zastanawianie się, czy góra i dół stylizacji ze sobą pasują. Wiele kobiet boi się jednak, że sukienka okaże się zbyt kobieca, przez co będą się wydawały mniej profesjonalne. Jendak styliści zgodnie twierdzą, że to nieprawda, a dobrze dobrana sukienka sprawdzi się nie gorzej od kobiecego garnituru. Kluczem jest odpowiedni fason – nie może być zbyt szeroka, szyta z koła lub z dużą ilością marszczeń. Należy też unikać falbanek i koronek, które nadają zbyt romantyczny wygląd. Należy również zwrócić uwagę na dobrej jakości materiał. Wygodne sukienki do pracy są wykonane z dobrej jakości tkanin naturalnych, jednak poza wygodą liczy się też, by tkanina była szlachetna i z niemnącego się materiału. Z tego powodu jedwab, choć uchodzi za wyjątkowo szlachetny, nie będzie się nadawał – zanim wysiądziesz z samochodu i przyjdziesz do pracy będziesz miała mnóstwo zagnieceń na sukience.

Odpowiednia długość sukienki – czyli jaka?

Oczywiście wiesz, że mini zdecydowanie odpada, ale czy długa sukienka może się sprawdzić? Tak naprawdę wszystko zależy od dress code’u twojego miejsca pracy. Jeśli pracujesz w agencji reklamowej, gdzie stawia się na kreatywność – możesz założyć do biura zarówno długą, jak i krótką sukienkę. Jeśli jednak jesteś pracownikiem banku lub korporacji, zdecydowanie sukienka midi lub długość tuż przed kolano będzie tym wyborem, który się sprawdzi. Co w praktyce oznacza długość midi?Jest to sukienka kończąca się w połowie łydki, wprowadzona w latach 20. i 30. XX wieku, a spopularyzowana przez projektanta Ossiego Clarka w drugiej połowie lat 60. Sukienki o tej długości możesz podpatrzyć w serialu Mad Men, a także u księżnych Meghan i Kate, które często wybierają takie długości. Na przykładzie księżnych najlepiej widać, że midi może mieć różny charakter i wiele interpretacji: od romantycznej, zwiewnej sukienki w kwiaty, przez elegancką i seksowną zarazem, aż po profesjonalny look. Poza midi, dopuszczalna jest także długość tuż przed kolano, przy czym maksymalna odległość pomiędzy linią kolan a sukienką powinna wynosić około 10 cm.

Stonowane kolory kluczem do eleganckiego wyglądu

Powszechnie uważa się, że jeśli chcesz uchodzić za skupioną na swojej pracy profesjonalistkę, trzymaj się bezpiecznej palety kolorów: szarości, beży i granatów. Ta zasada ma jednak zastosowanie przede wszystkim w bankach i korporacjach, gdzie garnitur dla mężczyzn jest obowiązkowy. Jeśli możesz pozwolić sobie na kolorowe sukienki, dobrym wyborem będzie butelkowa zieleń, musztardowy lub rudości. Jeśli tylko dobrze ci w ciepłych kolorach, to w jesiennej palecie kolorów odnajdziesz wiele inspiracji. Na pewno też ucieszy cię fakt, że modne sukienki na sezon jesień/zima 2019 to właśnie stonowane, ciepłe barwy.

Jakich kolorów sukienek należy się wystrzegać? Tu znowu wiele zależy od stanowiska i miejsca pracy, jeśli jednak stawiasz na biznesowy styl, styliści mają dla ciebie kilka rad. Unikaj przede wszystkim agresywnej czerwieni, cukierkowych pasteli, kolorów zbyt krzykliwych, jak żółty oraz bieli. Czy czarna sukienka będzie odpowiednia do pracy? Wielu stylistów uważa, że czerń przystoi przede wszystkim kobietom na wyższych, kierowniczych stanowiskach. Jeśli postawisz na czerń, postaraj się zrównoważyć ją jaśniejszymi dodatkami.

Dodatki – to, co robi różnicę

Buty, torebka, zegarek i minimalistyczne kolczyki – te cztery elementy to klucz do sukcesu w profesjonalnym looku. Królem tego stylu od lat jest amerykański projektant Michael Kors, który słynie także z dobrej jakości dodatków, które często wybierają kobiety biznesu. O czym pamiętać, wybierając poszczególne elementy? Przede wszystkim zwróć uwagę na jakość – buty i torebka muszą być wykonane z dobrej jakości skóry, najlepiej w macie lub półmacie. Lakierowana skóra zdecydowanie odpada, nie jest wystarczająco elegancka. Pamiętaj też, że wbrew pozorom to nie czerń będzie idealnym kolorem, a brązy, beże i szarości. Elementem, którego nie powinnaś pominąć, jest dobrej jakości zegarek. Najlepiej by był on średniej wielkości, może być zarówno klasyczny, na skórzanym brązowym pasku, jak i na bransolecie. Jeśli decydujesz się na bransoletę, postaw raczej na srebro – złota zbyt rzuca się w oczy. Tak modny teraz kolor rose gold również nie jest najlepszym wyborem, jeśli chodzi o biurowe stylizacje. Zwróć również uwagę na markę zegarka. Jeśli możesz sobie pozwolić, wybierz zegarek renomowanej, szwajcarskiej lub japońskiej marki, na przykład Citizen. Niektóre zegarki marek modowych również mogą się sprawdzić. Postaw jednak na Michaela Korsa, Fossil lub Hugo Bossa niż największe domy mody czy najpopularniejsze marki modowe. Ostatnim dodatkiem niech będą delikatne kolczyki-wkrętki, w srebrze lub złocie. Mogą być ozdobione niewielkimi perełkami, diamentami lub cyrkoniami. Racze j unikaj kolorowych kamieni i długich kolczyków, które są zbyt mało biznesowe.