fbpx

Eliminacja niechęci

jak sie pozbyc niecheci
123rf.com

To nie musi być jakaś straszna nienawiść i żal, ale trapiąca od środka niechęć do kogoś. Nie lubimy tej osoby i nad tym uczuciem nie mamy kontroli. Widać to w naszym zachowaniu i nie czujemy się z tym komfortowo.

Jak przezwyciężyć uczucie niechęci, żeby odzyskać zadowolenie i spokój ducha? Oto 10 kroków, które pomogą kontrolować spiralę niechęci.

1. Przyjmij, że czujesz niechęć. Zbadaj to swoje uczucie. Co jeszcze się za nim kryje: zazdrość, złość, poczucie niższości? Ważne jest, żeby tę niechęć poznać. Przyjmujemy tylko to, co znamy.

2. Pozwól, żeby niechęć rozszerzyła się w tobie. Wzmocnij to uczucie do momentu, kiedy już nie wytrzymujesz. Bądź jednak bardziej w uczuciach niż myślach na ten temat.

3. Zapytaj: „Dlaczego?”. Co spowodowało, że czujesz się w ten sposób? Skąd wzięła się w tobie ta niewygodna emocja? Sięgnij do przeszłych wydarzeń i przypomnij sobie, kiedy najwcześniej tak się czułaś. Uświadom sobie, że już nie musisz się tak czuć.

4. Zrozum, że możesz kontrolować swoją niechęć. Jak każda negatywna emocja, niechęć wpływa na uruchomienie niekorzystnych reakcji w twoim umyśle i ciele. Jeśli już zdołałaś ją poczuć i znaleźć jej przyczynę z przeszłości, możesz z niej zrezygnować. To ty masz nad nią kontrolę, nie odwrotnie.

5. Przygotuj się do pozbycia się niechęci. Spowolnij swój oddech, rozluźnij mięśnie twarzy, szyi i ramion. Oddychaj głęboko. Przy wydechu zacznij wydawać jakiś dźwięk, obserwując jego wibracje w klatce piersiowej. W ten sposób zwalniasz wewnętrzne napięcie, spowodowane przez tę trudną emocję.

6. Zapytaj siebie: „Kto czuje niechęć?”. Nie musisz odpowiadać konkretnie na to pytanie. Chodzi, żebyś zidentyfikowała swoje najgłębsze wartości, które niechęcią nie są. Ty nie jesteś swoją niechęcią.

7. Zapytaj siebie: „Co chcę czuć?”. Współczucie, miłość, błogość? Poczuj te uczucia w ciele.

8. Rozejrzyj się dookoła. Odkryj piękno wokół siebie na każdym kroku. Zobacz, jak uśmiecha się twoje dziecko, jakie piękne są kwiaty w doniczkach, jak jasno świeci słońce. Poczuj wdzięczność za to, czego doświadczasz w swoim życiu.

9. Zrób życzliwy gest. Zachowuj się tak, jakby niechęć nigdy nie była twoim udziałem. Mów wszystkiemu tak, weź pod uwagę uczucia innych, otwórz się na dzielenie się dobrem.

10. Wyznacz własną ścieżkę uczuć. Niechęć sprowadziła cię na drogę odczuwania, która nie jest twoja. Okoliczności, w których pojawiła nie są tobą, one się tobie przydarzyły. Jesteś już na właściwym miejscu, teraz wyznacz drogę, którą chcesz iść. Jakie uczucia wybierzesz teraz?

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze