fbpx

Za co siebie nie lubisz?

Za co siebie nie lubisz
123rf.com

Dopiero, kiedy do naszej świadomości włączymy te trudne części siebie, znajdziemy się na drodze do samoakceptacji. Można do tego procesu użyć 3 kroków zapożyczonych z techniki NLP.
Krok 1: Zidentyfikuj część ciebie, której nie lubisz

Zastanów się, która część ciebie ci przeszkadza, nie lubisz jej, może się jej wstydzisz albo się na nią złościsz. Winisz się za swoje lenistwo, niedostosowanie, brak umiejętności oszczędzania. Może nie lubisz siebie za zazdrość, chaotyczne myślenie lub nieśmiałość. Ta część ciebie czuje się źle. Nie jest zintegrowana, czyli tak jakby była poza tobą, a w tobie zostaje dziura, która powoduje ból. Ta część czuje się jak niekochane dziecko. Uświadom ją sobie, nazywając, za co siebie nie akceptujesz.

Krok 2: Zapytaj – Czego chcesz dla mnie?

Wzbudź w sobie życzliwość i współczucie dla tej części. Bądź na nią otwarta, zgódź się na to, że nauczysz się czegoś od niej. Pozwól się jej wypowiedzieć. Zapytaj – Czego chcesz dla mnie?. Weź kilka głębokich oddechów, zamknij oczy i słuchaj swojego wewnętrznego głosu.

Krok 3: Zastanów się nad tym, co usłyszałaś

Doceń siebie za to, że komunikujesz się ze sobą na wewnętrznym poziomie a następnie rozważ to, co usłyszałaś. Rozwijaj dialog. Może część oskarżana za lenistwo powiedziała, że chce odpoczynku. Zapytaj ją, jak masz się nią zająć. Część, która nie chce oszczędzać pieniędzy może chcieć więcej spontaniczności i podążenia za marzeniami. Zapytaj ją, jak je można realizować. Przeciwko czemu buntuje się część zbuntowana? Co jej przeszkadza i jak to można zmienić? Jeśli w ten sposób porozmawiasz z nielubianą częścią siebie, okaże się, że ma ona ci do przekazania ważne wiadomości. Przed osądzeniem tej części znajduje się w niej ziarno dobra – jakość, która jest ci konieczna do poczucia pełni siebie. Te informacje możesz wykorzystać do wewnętrznej integracji, która przyniesie ci psychiczną ulgę i rozwój.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>