Jeśli potrzebujesz dokonać zmian w swoich zawodowych obowiązkach, wcale nie muszą to być rewolucje. Wystarczą na początek małe korekty, które mogą ułatwić Ci życie.
Jeżeli jesteś przeciążona pracą
- rób przerwy co 90 minut;
- bierz oddech, zanim przerwiesz mówiącemu;
- ustal i wprowadź czas na przerwy od urządzeń elektronicznych;
- limituj długość trwania zebrań do odcinków po 20 min;
- przed wyjściem z biura ustal priorytet na jutro i poświęć mu pierwsze 90 min pracy;
- pobiegaj lub popływaj przed snem.
Jeżeli masz rezerwy energetyczne
- w każdy czwartek zrób remanent spraw „zamiecionych pod dywan” i załatw je do końca dnia;
- co tydzień rób listy codziennych czynności;
- każdy dokument otwieraj tylko raz (od razu odpowiadaj lub odsyłaj dalej);
- 15 min dziennie o stałej porze poświęć na czytanie książki/artykułu, który poszerzy twoją wiedzę.
Na podstawie materiałów Akademii Psychologii Przywództwa i Values