1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. 100 dni do Tokio!

100 dni do Tokio!

Zobacz galerię 2 Zdjęć
OMEGA odlicza czas do Igrzysk Olimpijskich zegarkiem Seamaster Diver 300M Tokyo 2020.

Nieco później niż planowano, ale Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020 wreszcie nadchodzą! Od dziś pozostaje równo sto dni do Ceremonii Otwarcia legendarnych sportowych zmagań w Japonii. Zawodnicy kończą wieloletnie przygotowania, a Oficjalny Chronometrażysta Igrzysk prezentuje wyjątkowy czasomierz, stworzony specjalnie na tę okazję. OMEGA Seamaster Diver 300M Tokyo 2020 ma unikalny schemat kolorów inspirowany logiem Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 oraz korzysta z najlepszej i najnowszej technologii zegarmistrzowskiej.

  • Kopertę w rozmiarze 42 mm wykonaną ze stali szlachetnej wieńczy bezel z błękitnej ceramiki ze skalą nurkową naniesioną białą emalią.
  • Stal szlachetna to także materiał płynnie zintegrowanej z kopertą bransolety o szczotkowanych i polerowanych ogniwach.
  • Błękit pierścienia harmonijnie dopełnia tarcza z białej, polerowanej ceramiki, której wyjątkowa głębia to zasługa grawerowanego laserowo falistego wzoru.
  • Na tarczy, na godzinie 6. znajdziemy okienko datownika oraz słynne oznaczenie linii Seamaster podkreślone kolorem czerwonym.
  • Barwione na niebiesko wskazówki i indeksy uzupełniają wzornictwo cyferblatu. Wypełnia je biała substancja Super-LumiNova.
  • Na szafirowym deklu koperty upamiętniono wyjątkowy moment. Na szkło naniesiono znak Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020.
  • Wewnątrz widać kaliber OMEGA Co-Axial Master Chronometer 8800, oficjalnie certyfikowany przez Szwajcarski Federalny Instytut Metrologii (METAS). Z takiego standardu wydajności byłby dumny każdy złoty medalista olimpijski.
  • Klienci, którzy zdecydują się na ten unikalny czasomierz otrzymają go w specjalnym olimpijskim pudełku wraz z kartą certyfikatu Master Chronometer oraz dokumentem potwierdzającym 5-letnią gwarancję producenta.
Igrzyska w Tokio 2020 będą 29. w historii Omega, podczas których marka będzie pełnić rolę Oficjalnego Chronometrażysty Igrzysk Olimpijskich od 1932 roku. Korzystając z niemal 90 lat doświadczeń specjaliści OMEGI z niebywałą pasją i precyzją po raz kolejny odmierzą każdą sekundę zmagań sięgając po niezrównane technologiczne innowacje.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

VISSAVI w wielkim mieście. Wyjątkowa kolekcja wiosna-lato 2021

 VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem
VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem "Seks w wielkim mieście".(Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 22 Zdjęć
Marka VISSAVI obchodzi w tym roku 20-te urodziny. Z tej okazji  powstała niezwykła sesja wizerunkowa inspirowana stylem bohaterek „Seksu w wielkim mieście”.

Marka VISSAVI obchodzi w tym roku 20-te urodziny. Z tej okazji  powstała niezwykła sesja wizerunkowa inspirowana stylem bohaterek „Seksu w wielkim mieście”.

Choć od premiery kultowego serialu „Seks w wielkim mieście” minęło 23 lata, styl jego bohaterek wciąż zachwyca i inspiruje. Dlaczego? Bo bohaterki „Seksu w wielkim mieście” pokazały dwie ważne rzeczy: po pierwsze, że modą można i należy się bawić, po drugie, że od trendów ważniejsze jest znalezienie i konsekwentne budowanie własnego niepowtarzalnego stylu. To od nich kobiety na całym świecie nauczyły się, że eksperymenty modowe się opłacają, a miksowanie ze sobą rozmaitych wzorów, kolorów i faktur może dać spektakularne efekty. To one nauczyły nas, że intensywnych barw nie należy się bać, drogie można zestawić z tanim, a kwiatek do kożucha czasem ma sens, bo styl  tworzą dodatki.

Postaci serialu - Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Miranda Hobbes (Cynthia Nixon), Samantha Jones (Kim Centrall) oraz Charlotte York (Kristin Davis) idealnie oddają „ducha" współczesnej kobiety, mają podobne wartości w życiu, choć są zupełnie różne.

Każda z nich preferuje inny styl, wybierają różne fasony, kolory, długości, dodatki, fryzury czy makijaże, ale łączy je jedno - kobiecość.

Każda z nich ma indywidualny sposób na komunikowanie swojej kobiecości, oczywiście każdy jest właściwy, jedyny, niepowtarzalny, unikalny.

Dziewczyny są dumne ze swojej kobiecości, dbają o nią, korzystają z niej i nie boją się jej wyrażać, również przez swoje stylizacje - czasem bardziej subtelne, innym razem bardziej seksi -  w zależności od nastroju i potrzeby, ale zawsze autentycznie.

VISSAVI od początku swojego istnienia docenia kobiecą indywidualność. Kultywuje wolność, prawdę, szczerość i autentyczność. Pozwala kobiecie wyrazić się na różne sposoby poprzez ubiór. Kibicuje kobiecie, gdy gotowa jest na zmiany i nowe wyzwania. Tę zmienność oraz różnorodność marka traktuje jako atut i inspirację, które od lat odzwierciedla w swoich kolekcjach. Doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że moc kobiecości to pewnego rodzaju fuzja, połączenie siły charakteru i naturalnej delikatności.

VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem 'Seks w wielkim mieście'.(Fot. materiały prasowe) VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem \"Seks w wielkim mieście\".(Fot. materiały prasowe)

Inspiracja „Seksem w wielkim mieście" jest ciągle żywa, bo poglądy bohaterek, ich problemy czy pytania, które stawiają w każdym odcinku, są wciąż aktualne. Sam serial również nie traci na popularności - platformy filmowe nie zaprzestają emisji 6 sezonów serialu. Niedawno cały świat obiegła informacja, która wywołała u fanów tej produkcji wielką radość - będzie kontynuacja serialu, realizacja zdjęć właśnie wystartowała.

Aktualnie w świecie designu, mody, wnętrzach, fotografii, a nawet muzyce, można zaobserwować powrót do lat 90. stąd pomysł na kampanię nawiązującą stylem do tego cudownego okresu. Trend ten okazał się świetnym pretekstem do prezentacji najnowszej kolekcji VISSAVI. - Wierzymy, że naszym stałym klientkom, które pamiętają tamte czasy, sprawimy ogromną przyjemność w postaci sentymentalnej podróży, pięknych wspomnień i powrót do okresu, kiedy rodził się ich styl. Natomiast młodemu pokoleniu kobiet, które uważają dziś lata 90. za bardzo inspirujące i kultowe, jak serial „Seks w wielkim mieście”, chcemy pokazać udane połączenie tamtych i dzisiejszych trendów, docenienie ponadczasowej klasyki z odrobiną nowoczesności, po którą dziś, tak często sięgają. - mówi dyrektor artystyczny marki VISSAVI, Rafał Tylicki

VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem 'Seks w wielkim mieście'.(Fot. materiały prasowe) VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem \"Seks w wielkim mieście\".(Fot. materiały prasowe)

VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem 'Seks w wielkim mieście'.(Fot. materiały prasowe) VISSAVI. Kolekcja wiosna/lato 2021. Sesja inspirowana serialem \"Seks w wielkim mieście\".(Fot. materiały prasowe)

VISSAVI to elegancja i klasyka. Wszystkie modele z kolekcji szyte są w Polsce, co stanowi ogromną wartość i dumę marki, a także daje gwarancje jakości odszycia i wykończenia. Założycielce marki oraz projektantce w jednej osobie, Agacie Blok, bliskie są wartości związane ze zrównoważoną modą. Zarówno prywatnie jak i w biznesie kieruje się zasadami "fair play”. Zaufanie, empatia, współpraca, uczciwość, ale też wolność i bycie w zgodzie ze sobą to podstawowe wartości, które budują VISSAVI. Takie podejście jest też widoczne w działaniach marki - kulturze pracy, relacji z klientkami i współpracownikami oraz jakości produktów.

Cała kolekcja dostępna jest na vissavi.pl

  1. Moda i uroda

Żółty rządzi- czyli najmodniejszy kolor 2021 roku

 Valentino Wiosna/ lato 2021<br />(Fot. Imaxtree)
Valentino Wiosna/ lato 2021
(Fot. Imaxtree)
Zobacz galerię 5 Zdjęć
Jednym z kolorów 2021 został właśnie żółty. Jeszcze niedawno postrzegany jako nie twarzowy, zbyt krzykliwy i trudny. A dziś w króluje na wielu pokazach. Jak go nosić?

Jednym z kolorów 2021 został właśnie żółty. Jeszcze niedawno postrzegany jako nietwarzowy, zbyt krzykliwy i trudny. A dziś w króluje na wielu pokazach. Jak go nosić?

Valentino Wiosna/ lato 2021(Fot. Imaxtree) Valentino Wiosna/ lato 2021
(Fot. Imaxtree)

Przede wszystkim odważnie! Na wybiegach w tym sezonie projektanci często prezentowali go "po całości", czyli np. żółta sukienka lub komplet. To na pewno opcja dla tych z nas, które lubią być zauważone. Jednak można go nosić też w mnieszych dawkach i  łączyć z innymi, również spokojnieszymi kolorami. Pięknie wygląda z bielą, czernią, szarością, jasnym różem, granatem, zielenią czy eleganckim kolorem kamelowym.

J.W.Anderson Wiosna/lato 2021 (Fot.Imaxtree) J.W.Anderson Wiosna/lato 2021 (Fot.Imaxtree)

Słoneczny żółty młodzi pokochali już jakiś czas temu. Nazywany jest zresztą "Gen Z yellow" (czyli kolorem pokolenia Z- urodzonego po 1990 roku). Dzieci lubią go prawie zawsze, a dorośli odkrywają go na nowo. Dlaczego warto spróbować wprowadzić go do naszej garderoby? Bo dodaje energii i młodzieńczości jak żaden inny, no i rozjaśnia nawet pochmurne dni.

Aknvas, Rejina Pyo, Acne Wiosna/lato 2021 (Fot. Imaxtree) Aknvas, Rejina Pyo, Acne Wiosna/lato 2021 (Fot. Imaxtree)

  1. Moda i uroda

Kupuj lepiej, noś dłużej - dla siebie, dla planety

 Xiye Bastida (Fot. materiały prasowe Levi's)
Xiye Bastida (Fot. materiały prasowe Levi's)
Zobacz galerię 3 Zdjęć
Celem globalnej kampanii Levisa „Buy Better, Wear Longer” jest wywołanie refleksji na temat odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko.

Czy wiesz, że:

  • Przeciętny człowiek zużywa obecnie około 2 razy więcej ubrań niż w 2006 roku.
  • Jeśli będziemy nosić nasze ubrania dwa razy dłużej, możemy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko o 44%
  • Mniej niż 1%produktów jest przetwarzanych na nową odzież.

Każdy z nas wrzucając do koszyka produkt, nie tylko kupuje ubranie, wybiera też określoną jakość, która pozwoli mu cieszyć się daną rzeczą przez lata, albo zmusi go do kolejnych zakupów za chwilę. Proekologiczne  i odpowiedzialne zakupy powinny być jakościowe i przemyślane (nie impulsywne czy spontaniczne).

- Naszym celem jest, aby denim marki Levi’s był noszony przez pokolenia, a nie przez jeden sezon. Tą kampanią chcemy zachęcić konsumentów do podejmowania bardziej świadomych decyzji w kontekście wyboru odzieży. Chcemy, aby każde ubranie było noszony dłużej, chcemy, aby ludzie kupowali odzież np. w second handach lub korzystali z punktów Tailor Store znajdujących się w naszych sklepach w celu przedłużenia życia swoich ubrań, — mówi Jennifer Sey, wiceprezeska marki Levi’s. - Jesteśmy marką, która od samego początku promuje postawy pionierskie i aspiruje do wprowadzenia na rynek pomysłowych i sprzyjających środowisku rozwiązań. W tych młodych ambitnych i bezkompromisowych osobach (biorących udział w kampanii - przypis red.) dostrzegliśmy przywódczy potencjał do zmiany. Zmiany, która nadejdzie, jeśli będziemy ze sobą współpracować. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć z nimi nasze siły i podjąć próbę redukcji naszego kolektywnego wpływu na planetę.- dodaje Jennifer Sey.

Xiye Bastida (Fot. materiały prasowe Levi's) Xiye Bastida (Fot. materiały prasowe Levi's)

(Fot. materiały prasowe Levi's) (Fot. materiały prasowe Levi's)

Kampania „Buy Better, Wear Longer” to także odzwierciedlenie aktualnie podejmowanych przez markę kroków mających na celu wprowadzanie bardziej proekologicznych i zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Levis od lat inwestuje w technologie, których celem jest oszczędzanie wody w procesie produkcji oraz wytwarzanie nowoczesnych wodooszczędnych materiałów takich jak Cottonized Hemp (materiał z konopii) czy Organic Cotton.

Do kampanii marka zaangażowała grupę młodych ludzi, aktywistów i aktywistki działających na rzecz przyszłości naszej planety. Biorą w niej również udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego.

 

  1. Moda i uroda

Dzwony wracają do łask - najciekawsze pomysły na stylizacje

Paris (fot. Imaxtree)
Paris (fot. Imaxtree)
Zobacz galerię 19 Zdjęć
Czasy świetności spodni dzwonów to wspominane z nostalgią przez wielu lata 70. - czasy hipisów, ruchów pacyfistycznych i początki rewolucji seksualnej. Dzwony stanowiły wówczas symbol sprzeciwu wobec konsumpcjonizmu, działań wojennych i sztywnych standardów, także tych panujących w ubiorze. Co jakiś czas moda na nie wraca - podobnie, jak dzisiaj, gdy w dzwonach chodzą influencerki i największe gwiazdy.

Zewnętrzną oznaką przynależności do ruchu hipisowskiego był ubiór. Oryginalny, czasem nawet wyzywający, jak na ówczesne standardy. Noszono wówczas szerokie dzwony, bootcuty, uzupełniane skórzanymi marynarkami, ramoneskami i apaszkami. Dzwony nie miały sobie równych, czasem tylko konkurowały z nimi długie, cygańskie spódnice we wszystkich kolorach tęczy.

Nawet później, gdy minęła era Dzieci Kwiatów, hipisowskie dzwony pojawiały się na ulicach i na wybiegach u największych projektantów, którzy zafascynowani fasonem tworzyli z nich prawdziwe dzieła sztuki. Klasyczne dzwony zaczęły ustępować miejsca szwedom, czy tzw. flare jeans.

Moda na rozszerzane końcówki spodni wróciła, deklasując rurki i przylegające do ciała modele. Większość z nich jest chętniej wybierana także ze względu na fakt, że dzwony wydłużają optycznie nogi i są wygodnym fasonem dla wszystkich, niezależnie od figury. Dobrze łączą się też z każdym rodzajem obuwia - nie tylko ze szpilkami, czy butami na wysokim obcasie. W nawiązaniu do poprzednich lat z powodzeniem nosimy je w połączeniu z przetartymi trampkami czy butami wojskowymi.

Obecnie coraz popularniejsze są też te w wydaniu innym niż jeansowy, uszyte z weluru, bawełny, czy sztruksu. Bardzo często łączymy je też z oryginalnymi zdobieniami, aby urozmaicić stylizację, bądź wybieramy te z lampasami, dodatkowymi cięciami, w kolorowe pasy lub prążki.

Hipisowskie dzwony zestawiamy zarówno z romantycznymi, bufiastymi koszulami, przylegającymi golfami, jak i stawiamy na wersję bardziej rockową przywołującą na myśl koncerty Janis Joplin czy Jimiego Hendrixa. Wtedy dzwony muszą być klasyczne - jeansowe albo kolorowe z różnymi zdobieniami, w połączeniu z ramoneską lub kamizelką. Inspiracji dostarczają nam wybiegi projektantów, którzy z chęcią powrócili do tego wygodnego kroju - dzwony zdominowały tegoroczne pokazy u Paco Rabanne i Balmain. Sporo ciekawych stylizacji zwłaszcza z dzwonami do ziemi spotkać można na ulicach podczas największych tygodni mody w Londynie, Mediolanie, czy Paryżu. Do dzwonów o długości 7/8 najczęściej dobieramy zaś buty na wysokim obcasie - koturny, botki lub szpilki, aby optycznie wydłużyć nogę. Dla odważnych - wersja ze skarpetkami bądź podkolanówkami.

  1. Styl Życia

Najlepszy smartwatch dla kobiety - podpowiadamy, na jakie szczegóły zwrócić uwagę

Najlepszy smartwatch dla kobiety - jak wybrać.  (Fot. materiały partnera)
Najlepszy smartwatch dla kobiety - jak wybrać. (Fot. materiały partnera)
Zobacz galerię 4 Zdjęć
Smartwatch jest praktycznym gadżetem nie tylko dla fanek fitnessu i przedsiębiorczych kobiet. Urządzenie przydaje się każdej kobiecie, ułatwiając komunikowanie się z bliskimi i funkcjonowanie we współczesnym świecie. Jakie funkcje powinien posiadać smartwatch dla kobiety? Sprawdź, na co zwrócić uwagę przed jego zakupem.

System operacyjny - jaki wybrać?

Pierwszą kwestią, na którą powinno się zwrócić uwagę przy wyborze smartwatcha, jest system operacyjny. Wear OS współpracuje ze smartfonami z systemem Android i iOS oraz obsługuje sklepy z aplikacjami Google Play, Asystenta Google oraz płatności zbliżeniowe Google Pay. System Tizen stosowany w zegarkach Samsung jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami, choć w przypadku iPhone’a jego funkcje mogą być ograniczone. Watch OS działa natomiast wyłącznie w połączeniu z iPhonem. Smartwatche z różnymi systemami operacyjnymi są dostępne na https://www.komputronik.pl/search-filter/18499/smartwatche

Kształt i kolor smartwatcha

W przypadku smartwatcha dla kobiety kształt i wielkość są często ważniejsze niż w przypadku sprzętów wybieranych przez mężczyzn. Paniom zależy, by smartwatch pasował do ich stylizacji i stroju oraz szerokości nadgarstka - zbyt duży zegarek będzie wyglądał mało estetycznie. Wśród damskich smartwatchy można znaleźć modele o prostokątnym kształcie. Są one wygodniejsze w obsłudze i mają nowoczesny design. Panie stawiające na łagodniejsze, bardziej tradycyjne rozwiązania mogą wybrać smartwatche o okrągłej kopercie, które przypominają klasyczne zegarki i pasować będą do eleganckiej garderoby.

Panie mogą wybierać spośród wielu kolorów kopert i pasków w smartwatchu. Dzięki temu mogą nosić nie tylko klasyczne urządzenia w ciemnych i srebrnych odcieniach, ale i intensywnie kolorowe zegarki z funkcjami smart. W niektórych modelach dodatkowo dostępna jest opcja wymiany pasków w celu zmiany koloru lub stylu smartwatcha. Taka możliwość przydaje się zwłaszcza w sytuacji, gdy użytkowniczka chce nosić smartwatch na każdą okazję, dopasowując go do różnych elementów garderoby. Ciekawe modele smartwatchy Samsung w wielu kolorach są dostępne w ofercie https://www.komputronik.pl/category/18499/smartwatche-i-zegarki,samsung.html

Stały kontakt z bliskimi i jeszcze więcej!

Z pomocą smartwatcha można bez trudu skontaktować się z bliskimi o każdej porze. Inteligentny zegarek wysyła powiadomienia, gdy znajomi i rodzina wykonują połączenie lub przesyłają wiadomość tekstową. Powiadomienia są wysyłane na smartwatch również przez inne aplikacje na smartfonie, co sprawia, że wszystko ma się pod stałą kontrolą. Zaawansowane smartwatche umożliwiają użytkownikom odpowiadanie na wiadomości z poziomu zegarka, dyktując treść sms-a, a nawet prowadzić rozmowy bez konieczności sięgania po telefon.

W smartwatchu można również znaleźć funkcję płatności zbliżeniowych. Dzięki temu szybko wykona się niezbędne zakupy, płacąc za nie bezkontaktowo. Taką funkcję znajdziesz między innymi w smartwatchach z oferty Apple, chociażby Apple Watch 6.

Funkcje zdrowotne i sportowe

Nie tylko smartwatch Samsung lub Apple Watch jest wyposażony w funkcje zdrowotne i sportowe. Dzięki nim mierzy się pokonany dystans, liczbę wykonanych kroków oraz spalone kalorie. Funkcje zdrowotne wspierają działanie całego organizmu - monitoruje się za ich pomocą sen, jakość spożywanych posiłków, efekty treningów, puls oraz saturację, czyli nasycenie krwi tlenem. Szerokie możliwości w tym zakresie ma takżę zegarek Suunto. Zegarki te swoimi funkcjami zdobywają w Polsce coraz więcej fanów, a uniwersalny design sprawia, że będzie on pasował do większości stylizacji.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Przy wyborze smartwatcha powinno się uwzględnić pojemność akumulatora. Bateria w smartwatchu powinna pracować co najmniej kilka dni na jednym ładowaniu. Jest to ważne dla komfortu użytkowania sprzętu i jego funkcjonalności. Konieczność codziennego ładowania baterii jest problematyczna, dlatego warto jej uniknąć. Dodatkowo przydatna jest funkcja ładowania bezprzewodowego.

Smartwatch damski powinien posiadać moduł Bluetooth i łączność Wi-Fi. Dodatkową łączność zapewnia NFC wykorzystywaną do płacenia zbliżeniowego. Użytkownikom przydaje się również GPS, wbudowany mikrofon i głośnik oraz opcja zdalnego sterowania aparatem lub odtwarzaniem muzyki w smartfonie. Ostatnim elementem, który jest istotny przy wyborze smartwatcha dla kobiety, jest wodoszczelność. Jeśli zamierza się ćwiczyć z inteligentnym zegarkiem, korzystać z niego na basenie lub plaży, odporność na kontakt z wodą jest niezbędna.