Jeśli brakuje ci czasu na skończenie pracy, nie szukaj go po godzinach. Zamiast tego zobacz, z czego możesz w czasie pracy zrezygnować.
- to banał, ale nie dla każdego - zyskasz na czasie, gdy przestaniesz korzystać z facebooka, twittera i innych rozpraszaczy. Wbrew pozorom zabierają one mnóstwo czasu. Zamiast przerwy w pracy "na Facebooka", wyjdź na spacer albo oderwij wzrok od komputera. W ten sposób zregenerujesz siły.
- zrób bilans swojej całodniowej pracy. Na co najwięcej poświęcasz czasu: na odpisywanie na maile, rzeczywistą pracę nad danym projektem, rozmowy z szefem czy współpracownikami? Na które z tych działań powinieneś przeznaczyć najwięcej czasu? A które ograniczyć? Zacznij powoli wprowadzać zmiany i sprawdź, jakie przyniesie to rezultaty.
- nie odkładaj rzeczy na później, nie zostawiaj ich na ostatnią chwilę - to są te sytuacje, w efekcie których zostajesz dłużej w pracy, stresujesz się, pracujesz w weekendy, a na koniec wypalasz się zawodowo.
- ile zajmuje ci wdrożenie się rano w pracę. Czy od razu zaczynasz działać, czy potrzebujesz godziny lub dwóch na rozkręcenie? Jeśli wolno rozkręcasz się w pracy, warto zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Czy za późno chodzisz spać? Czy przywykłaś do porannych rytuałów w pracy? Może czas z nich zrezygnować, żeby móc kończyć pracę na czas?