fbpx

Dlaczego ważne jest samopoczucie w pracy?

jak się czujesz w pracy?
123rf

Według badań przeprowadzonych przez American Psychological Association samopoczucie pracowników jest kluczowym wskaźnikiem wydajności pracy. To korzyść dla pracodawcy, a jako że spędzamy w pracy tak dużo czasu, dobre samopoczucie w miejscu pracy bezpośrednio przekłada się na stan ciała i ducha pracownika.
Badania wskazują, że trzy czwarte Amerykanów doświadcza w pracy stresu. Połowa twierdzi, że te trudne doświadczenia sprawiły, że ich produktywność spadła. Jednocześnie prawie połowa z nich z powodu niedowartościowania nie zamierza szukać nowej pracy w ciągu kliku najbliższych lat.

Amerykanie zastanawiają się co robić. Zauważają związek między samopoczuciem pracowników a kulturą organizacji pracy.

Jest to tzw. osobowość firmy, czyli wartości i zachowania, które pracodawca promuje i docenia. Najmniejszy poziom stresu występuje w firmach, w których panują:

  • sprawiedliwość,
  • jasne zasady,
  • otwarta komunikacja,
  • wspólne cele,
  • dobre relacje.

Jeśli atmosfera w twojej pracy jest stresująca i znacząco wpływa to na twoje samopoczucie, nie musisz przyjmować biernej postawy. Jeśli jesteś menedżerem, możesz wprowadzić wyżej wymienione wartości w swoim zespole. Możesz porozmawiać ze swoim przełożonym. Przestawiając swoje odczucia i konstruktywne propozycje zmian, zwiększysz szansę na dobą zmianę w miejscu pracy. Ważne jest także uzyskanie wsparcia innych współpracowników.

Uwolnij się od stresu – nasze sposoby – TUTAJ

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze