fbpx

Jak nie zniechęcić do siebie współpracowników w nowym miejscu pracy

jak nie zniechęcić dio siebie współpracowników
123rf.com

Zaczynasz nową pracę albo zmieniasz dział. Jak już na wstępie nie zniechęcić do siebie kolegów z pracy i sprawić, by się na twój widok nie irytowali?
Oto nasze wskazówki:

  • uważnie słuchaj – zarówno tego, co się do ciebie mówi, gdy o coś zapytasz, jak i tego, jak się zwracają do siebie i jak ze sobą rozmawiają pracownicy. Czy są ze sobą zaprzyjaźnieni czy pozostają w formalnych relacjach. To ważne, żebyś nie popełniła żadnego faux pas.
  • dotrzymuj słowa. Jeśli obiecałaś koleżance z pracy, że pożyczysz jej książkę, lub że zrobisz jej ksero jakiegoś dokumentu – zrób to. Nie rzucaj słów na wiatr i nie traktuj ludzi nonszalancko, bo zyskasz opinię osoby, na której nie można polegać i której nie warto wierzyć.
  • uśmiechaj się. Zwykle na uśmiech ludzie odpowiadają uśmiechem. Uśmiechem można zjednać sobie wiele osób i zyskać sympatię.
  • nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Nie staraj się stworzyć wizerunku osoby, do jakiej ci daleko, tylko dlatego, że chcesz komuś zaimponować lub zyskać przyjaciół. Kłamstwo ma krótkie nogi, a utrzymywanie swojego iluzorycznego wizerunku zabierze ci więcej energii niż praca.
  • nie staraj się zdobyć sympatii współpracowników poprzez użalanie się nad sobą w stylu: „ojej, szef nie zaakceptował mojego najnowszego projektu, a przecież był genialny, co teraz?”. Nie rób z siebie płaczliwej mimozy, bo zamiast współczucia wzbudzisz tylko, no właśnie, irytację.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze