1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Hexeline-Kolekcja wiosna/lato 2012

Hexeline-Kolekcja wiosna/lato 2012

M.Kempski, materiały prasowe Hexeline
M.Kempski, materiały prasowe Hexeline
Zobacz galerię 5 Zdjęć
Wiosna w oczywisty sposób przywodzi na myśl naturalność, świeżość, radość i niebanalność. Taka właśnie jest najnowsza kolekcja marki Hexeline. To piękny zwrot ku przyrodzie, która jest myślą przewodnią linii wiosna-lato 2012.

Nadchodzący sezon według Hexeline charakteryzuje się niezwykłą lekkością i prostotą. Klasycznie romantyczne beże, pastelowe róże przeplatają się z ciepłymi brązami, subtelnymi szarościami i mocnymi eleganckimi zieleniami. Stonowaną paletę eterycznych barw przełamują energetyczne odcienie żółci i pomarańczu oraz morskiego granatu i turkusu. Nie zabrakło również bezpośrednich odwołań do świata roślin i zwierząt. Znajdziemy je w kwiatowych malowniczych wzorach na zwiewnych, lekkich jedwabiach oraz wieczorowych bogatych koronkach i taftach.

Naturalność odnajdujemy nie tylko w bogatej kolorystyce, ale również w wysokiej jakości materiałach. A są to szlachetne jedwabie, nowocześnie wykończone lny oraz przyjemne w dotyku tkaniny bawełniane, które idealnie sprawdzają się zarówno w wygodnych codziennych konfiguracjach, jak i w skomplikowanych, modernistycznych formach. Taki dobór materiałów sprawia, że letnia kolekcja ma wypracowany charakter, jest bardzo kobieca, subtelna i bliska ciału. Wytworności nadają jej wyszukane wykończenia- lekkie, dyskretnie zaaranżowane złote taśmy ozdobne, a w części „sportowej elegancji” niebanalnie wypracowane wnętrza.

Podobnie jak w przypadku jesiennej kolekcji i tym razem Hexeline poszukiwała bezpośredniego nawiązania do wysokiej jakości tkanin, z których uszyta została kolekcja. Specjalnie na sesję wizerunkową przygotowana została klasyczna sukienka ozdobiona prawdziwymi pączkami bawełny. Będzie ona motywem przewodnim nadchodzącej wiosny.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Sweter na lata. Rozmowa z Julią Turewicz, twórczynią marki NAGO

Fot. materiały prasowe firmy NAGO
Fot. materiały prasowe firmy NAGO
Zobacz galerię 6 Zdjęć
Czy jesteśmy gotowi kupować rzeczy dobrej jakości, które nie tracą fasonu po kilku sezonach, i drożej za nie płacić? O swojej wizji mody zrównoważonej opowiada Julia Turewicz, twórczyni marki NAGO.

Julia Turewicz (fot. materiały prasowe firmy NAGO) Julia Turewicz (fot. materiały prasowe firmy NAGO)

Tilda Swinton powiedziała, że w Szkocji kilty noszone są przez mężczyzn z kilku pokoleń, u nas też kiedyś ubrania przechodziły z ojca na syna, a przynajmniej  ze starego brata na młodszego, dziś mamy właściwie jednorazową odzież. Czy jest szansa, żebyśmy wrócili do mody na kilka sezonów? Przez ostatnie lata cały przemysł modowy opierał się na tym, żeby produkować jak najwięcej ubrań i jak najszybciej reagować na trendy. Jeśli więc ludzie mieli ciągle kupować coś nowego, to z założenia nie mogło to być drogie. A to oczywiście rzutowało na jakość, bo jakość kosztuje. Myślę jednak, że dziś coraz częściej uświadamiamy sobie, że nie potrzebujemy tylu rzeczy, że właściwie chcielibyśmy nosić ulubiony sweter przez lata, a nie wyrzucać go po kilku praniach, bo nie nadaje się do włożenia. Obserwuję trend kupowania rzeczy pozasezonowych, które można ze sobą zestawiać w różny sposób i które nie wychodzą z mody. A to oznacza, że muszą one też być dobrej jakości. W różnych lumpeksach czy szafach naszych mam albo babć można znaleźć odzież, która ma 30 lat i nadal jest w na tyle dobrym stanie, że wystarczy ją odświeżyć. Zatem odpowiadając na twoje pytanie, uważam, że wzrasta świadomość i coraz więcej osób będzie wybierać ubrania na lata.

Czy branża modowa jest zainteresowana takim rozwiązaniem? Na razie panuje presja ścianek, na których nie można pokazać się dwa razy w tym samym stroju... Dochodzimy do granic eksploatacji planety i każdy, kto myśli odpowiedzialnie o przyszłości, musi wziąć to pod uwagę, także branża modowa, która ma sobie dużo do zarzucenia w kwestii trucia środowiska. A przecież musi ona iść za tym, czego chcą konsumenci, a młodzi konsumenci wśród najważniejszych kryteriów decyzji zakupowych wskazują obecnie wartości, którymi kieruje się marka, czyli m.in. to, czy dba o środowisko i tych, którzy uczestniczą w procesie produkcji.

Jak przebiegało twoje dojrzewanie do tworzenia mody ekologicznej? Z Jaśkiem, z którym wspólnie tworzymy markę NAGO, pracowaliśmy wiele lat w showroom.pl, platformie polskiej mody niezależnej. To już duży krok w stosunku do polityki tzw. sieciówek, jednak zastanawialiśmy się, jak można tworzyć modę jeszcze lepiej, z szacunkiem dla ludzi, planety, już od momentu samego projektowania. Zatem bodźcem była na pewno obecność w branży i obserwowanie, jak mocno przemysł modowy szkodzi naturze. A z drugiej strony odbieraliśmy sygnały o coraz bardziej świadomych klientach. Po trosce o zdrowe jedzenie, kosmetyki – w naturalny sposób przyszła kolej na modę. W końcu ubrania nosimy przez wiele godzin, dzień po dniu. Jeśli są wykonane ze sztucznych włókien, farbowane – nie jest to bez wpływu na nasze zdrowie. Wreszcie oboje mamy małe dzieci, a to zdecydowanie przedłuża perspektywę w myśleniu o stanie środowiska.

Wiele osób przyznaje, że narodziny dzieci uwrażliwiły ich na ekologię. Jednocześnie badania pokazują, że ci, którzy działają na rzecz planety, są mniej podatni na tzw. depresję klimatyczną. Czy bliskie jest ci myślenie, że tworząc modę w sposób zrównoważony, przyczyniasz się do ochrony środowiska? Tak, należę do osób, które lubią działać. Nie chcę mieć poczucia, że wokół coś się wali, a ja jestem bezradna i nic, tylko siąść i płakać... Dlatego w miarę swoich możliwości robię coś, żeby powstrzymać degradację środowiska. Wiem, to może duże słowo, ale jeśli każdy będzie starał się zrobić coś małego wokół siebie, to suma tych działań będzie ogromna.

Jak to przenosi się na funkcjonowanie NAGO? Dla nas liczy się cały proces powstawania ubrania, od momentu projektu. Zależy nam na tym, by modele były ponadczasowe i odpowiadały na potrzeby klientów. Kolejnym etapem jest dobieranie materiałów, z których szyjemy. Są to certyfikowane tkaniny ze sprawdzonych, także certyfikowanych fabryk. To oznacza, że nie tylko sam materiał jest wytworzony z poszanowaniem środowiska – a więc m.in. z mniejszym zużyciem wody i wykorzystywaniem tzw. brudnej wody, czyli niepitnej, oraz składników chemicznych, które bez szkody mogą trafić do gruntu – ale że i robotnicy mają zapewnioną godną płacę i warunki pracy. Ubrania szyjemy w całości w Polsce, co z jednej strony pozwala mieć lepszą kontrolę nad procesem, z drugiej – zmniejszyć ślad węglowy. Zaczynamy od małych serii, wprowadzamy produkt na rynek i jeśli się podoba, robimy większą partię. Często z tego samego materiału szyjemy wiele produktów, więc ograniczamy też ilość odpadów. Rozsądnie planujemy zapasy, żeby nie zostać z masą ubrań, z którymi nie wiadomo co zrobić... Poza tym zwracamy uwagę na wszystkie dodatki, ograniczamy użycie plastiku, a jeśli już – na przykład do letnich rzeczy, do których metalowy suwak jest za ciężki – wybieramy plastik z recyklingu, używamy guzików metalowych lub z orzechów. Wykorzystujemy opakowania, w których ubrania przychodzą ze szwalni, nie dodajemy plastikowych toreb. Także do wysyłki używamy kopert i opakowań z papieru z recyklingu. Metki, które wszywamy do ubrania, są z ekologicznych certyfikowanych materiałów, metki kartonikowe – z odpadów z drukarni. Nie używamy plastikowych zawieszek. Kiedy zaczynaliśmy, to każdą, wydawałoby się, małą sprawę musieliśmy przedyskutować i negocjować z podwykonawcami, bo nie są to standardowe rozwiązania. Ale udało się to wypracować! Ostatnio duży wycisk dała nam pandemia, bo do części materiałów nie mamy dostępu z powodu zamknięcia fabryk czy problemów z transportem. W takich sytuacjach pojawia się pokusa, żeby pójść na skróty i dopuścić łatwiej dostępne materiały, ale chcemy być wierni swoim zasadom, więc część kolekcji musieliśmy przeprojektować i opóźnić. Kolekcję letnią zmienialiśmy trzy razy, bo ciągle okazywało się, że coś jeszcze nie może dojechać. To wymaga bardzo dużej elastyczności w myśleniu, ale kiedy zaczynaliśmy, założyliśmy, że będziemy marką, do której klient może mieć zaufanie. Kiedy już raz przekona się, że jesteśmy wiarygodni, potem będzie mógł spokojnie do nas wracać.

Julia Turewicz, socjolożka i psycholożka międzykulturowa. W showroom.pl prowadziła dział sprzedaży, później była dyrektor operacyjną i członkinią zarządu. Zawsze głodna nowych przygód biznesowych, postanowiła zająć się tworzeniem własnej marki NAGO.

Fot. materiały prasowe firmy NAGO Fot. materiały prasowe firmy NAGO

Fot. materiały prasowe firmy NAGO Fot. materiały prasowe firmy NAGO

Fot. materiały prasowe firmy NAGO Fot. materiały prasowe firmy NAGO

Fot. materiały prasowe firmy NAGO Fot. materiały prasowe firmy NAGO

Letnia kolekcja NAGO to tęsknota za klimatem nadmorskich kurortów. Znajdziecie w niej mi.n. sukienkę typu „spaghetti” czy wykonane z polskiego lnu spódnice wykończone węzłem przypominającym żeglarski. Wrażenie robi też kolekcja pięknych piżam wykonanych z certyfikowanej bawełny i lnu. Tym samym NAGO po raz kolejny potwierdza wierność swojej filozofii o praktycznych ubraniach, które mają nam służyć przez lata kolekcja jest już dostępna w sklepie online nago.com.

  1. Moda i uroda

Jak ważny jest Twój wizerunek w sieci? Media społecznościowe w branży kosmetycznej

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Wśród działań związanych z promocją biznesu dużą popularnością cieszy się wykorzystywanie social mediów. Właściciele średnich oraz dużych firm kładą nacisk na to, by dbać o swój wizerunek online. Jak to zrobić? O czym należy pamiętać?

Do najczęstszych sposobów dbania o swój wizerunek online należy udostępnianie w mediach społecznościowych:

  • zdjęć,
  • wideo,
  • relacji (również na żywo).

Z social mediów korzysta aż 49% populacji. W czasach pandemii przed ekranem komputera spędzamy jeszcze więcej czasu. Nic więc dziwnego, że wyraźny wzrost aktywności nastąpił również w serwisach społecznościowych.

Cele, jakie chcą osiągnąć przedsiębiorcy, to przede wszystkim:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • stworzenie lojalnej społeczności,
  • informowanie o działalności i aktualnych ofertach (np. o promocjach).

Promocja salonu kosmetycznego w social mediach to znakomity sposób, by w krótkim czasie zrealizować powyższe cele. Takie działania mają wpływ na znaczny wzrost wizyt na stronie (unikalnych użytkowników) oraz na ruch w danej branży.

Social media – o czym należy pamiętać? 5 najważniejszych aspektów

1. Wybierz odpowiednie social media

Jednym z najczęstszych pomysłów na promowanie swojego salonu jest stworzenie fanpage’a i reklama swoich usług za pośrednictwem Facebook’a. Jednak samo posiadanie profilu może okazać się niewystarczające . Warto zatem podjąć dodatkowe działania i na przykład, np. przez konkretną liczbę dni promować swój post, by mieć możliwość dotarcia do nowych odbiorców , a tym samym zachęcić ich do odwiedzenia strony. Jak skutecznie prowadzić Facebooka?

Pamiętaj o regularnym zamieszczaniu postów. Tygodniowo na Twojej stronie powinny znaleźć się 1-2 wpisy, by utrzymywać więź z odbiorcami.

Reklama salonu kosmetycznego na Facebooku to tylko jeden z pomysłów. Warto zapoznać się także z Instagramem. Serwis pozwala na szybkie i intuicyjne udostępnianie zdjęć. Dodatkowo reklama na Instagramie pozwoli dotrzeć do nowych klientów mieszkających nawet na drugim końcu świata.

Instagram i Facebook to obecnie jedne z najlepszych narzędzi, które pomogą Ci w promowaniu Twojego salonu i usług. Skuteczna reklama w mediach społecznościowych bez nich byłaby dzisiaj niemożliwa. Warto dodać, że na Facebooku i Instagramie można prowadzić kilkudniowe kampanie promocyjne. Nie musisz się zatem ograniczać do jednego działania raz na jakiś czas (np. jeden post w tygodniu).

Kolejną popularną platformą online jest LinkedIn – serwis społecznościowy pozwalający na kontakty zawodowo-biznesowe. To kolejna szansa, by zaprezentować swoją działalność osobom, które mogą być nią zainteresowane.

2. Określ cele

Jeśli nie jesteś w stanie określić, co dokładnie jest Twoim celem, sprawdź jakie efekty chcą uzyskać firmy reklamujące się w Internecie:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • podtrzymywanie relacji z klientami poprzez tworzenie zaangażowanej i lojalnej społeczności,
  • przekazywanie rzetelnych informacji związanych z branżą (np. związane z bezpieczeństwem podczas pobytu w salonie, efektami i standardami pracy),
  • zainteresowanie Klientów nowymi zabiegami i ofertami.

Dużą popularnością w social mediach cieszą się także konkursy. Pomimo tego, iż co do zasady główna nagroda trafi do rąk jednego lub kilku szczęśliwców, to nasz post o konkursie może zostać udostępniony przez innych użytkowników konkretnych platform, nawet setki razy.

3. Jakie treści zamieszczać w social mediach?

Co warto zamieszczać w social mediach? Najlepiej wykorzystywać:

  • zdjęcia,
  • filmy wideo,
  • infografiki i grafiki,
  • relacje (także na żywo).

Zdjęcia powinny być ładne, naturalne i zgodne z tym, co chcesz pokazać. Bardzo popularne podczas promocji są również filmy wideo. W tym przypadku wybierz odpowiedni temat i czas trwania. Zbyt długi film może znudzić, a zbyt krótki nie rozbudzi w oglądającym potrzeby dowiedzenia się czegoś więcej na prezentowany przez Ciebie temat.

W social mediach udostępnia się także infografiki i grafiki. Dzięki możliwościom Facebooka czy Instagrama możesz je oznaczyć różnego rodzaju hastagami, np. #najlepszyfryzjer czy #modnefryzury2021. Żeby dotrzeć do większej liczby odbiorców, warto przeprowadzić także relację, np. dotyczącą nowej oferty. Jeszcze ciekawszym zabiegiem jest prowadzenie relacji na żywo. Możesz poinformować klientów, że raz w tygodniu, np. o godzinie 19:00 rozpocznie się kolejna relacja.

4. Sprawdzaj, co piszą o Tobie inni

Ważnym czynnikiem decydującym o naszej pozycji w świecie social mediów jest informacja zwrotna. Warto monitorować Internet w poszukiwaniu opinii o naszych produktach, firmie, czy jakości wykonywanych usług. Ważnym elementem jest pozostanie w stałym kontakcie z klientami. Należy w szybkim czasie odpowiadać na komentarze i pytania oraz dziękować odbiorcom za wszelkie opinie.

5. Poproś o pomoc profesjonalistów

Nie wiesz, jak prowadzić konto firmowe na Facebooku? Nigdy nie korzystałeś z firmowego Facebooka? Reklama, social media i marketing to wciąż dla Ciebie zbyt trudne pojęcia? Co wtedy? Warto poprosić o pomoc specjalistów. Być może wśród Twoich znajomych są osoby zajmujące się prowadzeniem kampanii reklamowych.

Jeśli nie masz czasu albo nie wiesz, jak prowadzić firmowego Facebooka, a stworzenie kampanii na Facebooku jest dla Ciebie zbyt skomplikowane, możesz skorzystać także z pomocy firm specjalizujących się w branży SEO. Dzięki ich wskazówkom w krótkim czasie zyskasz więcej odsłon, a w rezultacie również klientów.

Bezpieczny salon – powiedz o tym swoim odbiorcom!

Najczęściej salony skupiają się na prezentowaniu w social mediach treści związanych z efektami pracy. Jednak niewiele firm stawia na komunikację dotyczącą bezpieczeństwa w ich salonie. Warto zatem skupić się na pokazaniu, że Twój salon kosmetyczny jest bezpieczny, a do kwestii związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem klientów zawsze podchodzisz priorytetowo (np. używasz sprzętu do sterylizacji). Bezpieczny salon to taki, który używa profesjonalnego sprzętu, zwłaszcza do sterylizacji narzędzi. Pamiętajmy, że wyłącznie autoklaw zapewnia jałowość używanych przez Was narzędzi, ponieważ w procesie sterylizacji „zabijane” są także formy przetrwalnikowe, co nie jest możliwe na etapie dezynfekcji. Jakie są najważniejsze zalety autoklawu?

  • pozwala przeprowadzić skuteczną sterylizację (wszystkie typy narzędzi - proces w klasie B)
  • niszczy wszystkie, zarówno wegetatywne, jak i przetrwalnikowe formy mikroorganizmów
  • działa szybko, a tym samym pozwala zaoszczędzić czas

Sterylizacja ma miejsce dzięki hermetycznemu środowisku, które panuje w komorze autoklawu. Składa się na to m.in. wysoka temperaturze i wzrost ciśnienia. Wykorzystywanie autoklawu to jedyny sposób gwarantujący faktyczną sterylność narzędzi. Inne rzeczy, o których również powinieneś pamiętać, to:

  • przestrzeganie zaleceń rządowych,
  • dezynfekcja i sterylizacja narzędzi,
  • dezynfekcja powierzchni i dłoni
  • częste mycie rąk.
  1. Moda i uroda

Światowe influencerki noszą buty i torebki Jenny Fairy

(Fot. CCC)
(Fot. CCC)
Najmodniejsze dziewczyny z Instagrama noszą pastelowe klapki, sandałki na szpilce i lakierowane torebki z kolekcji Jenny Fairy na sezon wiosna-lato 2021. Ty też musisz je mieć!

Influencerki jako pierwsze testują nowe trendy. Nic dziwnego, że w ich kolekcjach butów i torebek znalazły się te z metką „Jenny Fairy”. W dodatkach marki zakochały się najpopularniejsze dziewczyny z Instagrama. Od Berlina po Paryż – w najmodniejszych miastach Europy lansują nowoczesną wersję retro.

Simone Noa Hedal z Kopenhagi, która słynie z zamiłowania do landrynkowych odcieni, ubrań retro i stylowych wnętrz, wybrała klapki na koturnie w lawendowym odcieniu. Pastelową stylizację w klimacie przełomu mileniów uzupełniła miękką shopperką, także od Jenny Fairy.

Laura Tønder (@couturekulture), pracująca dla jednej z największych marek na świecie, to współczesna hipiska, która kocha podróże, dekoracje do wnętrz i szalone dodatki. Do letniego looku w stylu dzieci kwiatów wybrała turkusowe flatformy i cytrynową torebkę hobo.

Norweżka Petra Henriette Rufi łączy streetwear z seksapilem. Na swoich kadrach na Instagramie pokazuje piękną codzienność – wizyty w kwiaciarni, chwile spędzone z przyjaciółmi, pyszne kolacje. Z kolekcji Jenny Fairy na sezon wiosna-lato 2021 wybrała klapki w stylu pin-up girl – na słomkowej podeszwie, z kokardką i zdobione kratką vichy.

Modelka, tancerka i podróżniczka Yasmine Taty jest dumną mamą bliźniaków. Na zdjęciach czasami pozuje w sukienkach w intensywnych kolorach, a innym razem w minimalistycznym komplecie dżinsów i białej koszuli. Do wszystkiego pasują klasyczne dodatki Jenny Fairy – lakierowane mokasyny we włoskim stylu i miękkie shopperki.

Pochodząca z Londynu Lindsey Henderson kocha kolor. W sukienkach w kratkę, dżinsowych koszulach czy obszernych marynarkach wygląda, jak przeniesiona z lat 60. XX wieku. Do stylu retro pasują klapki na słupku Jenny Fairy.

Anouschka Marlene doskonale wpisuje się w berliński klimat – jest nonszalancka i seksowna zarazem. Z pełną objętości grzywką, kocimi kreskami na oczach i w dzwonach przypomina gwiazdę kina lat 70-tych. Niezbędny element jej wizerunku? Lakierowane buty i dodatki z kapsuły Midday Cocktail Jenny Fairy.

Paryżanka Estelle Chemouny, z zawodu stylistka, nie boi się mocnych połączeń wzorów – pasków i panterki albo różnych wielkości kratek. Wśród jej letnich inspiracji znajdziemy pastelowe buty i torebki Jenny Fairy.

Podobne lansuje Anisha Kalsi, stylistka z angielskiego Kent. Dla niej motywem przewodnim sezonu jest kratka vichy noszona na sukienkach, spodniach i mini.

Jej rodaczka Ellie (@slipintostyle) najchętniej nosi rozkloszowane sukienki, kimona albo jedwabne koszule. Uwielbia wszystkie kolory – od soczystego oranżu po fuksję. Na eleganckie wyjścia wybiera buty i torebki Midday Cocktail Jenny Fairy.

Olivia Frost z Londynu to kolejna fanka retro, która w tym sezonie nosi pastele, jasny dżins i kwiatowe motywy.

Klasyczną czerń od Jenny Fairy woli Annabel Rosendahl, za to neutralne odcienie japonek wybiera Pernille Rosenkilde, która w Kopenhadze sprzedaje ubrania vintage.

Wszystkie zgodnie orzekły, że lato 2021 będzie należało do fasonów retro – z lat 70., 90. i początku 2000.

Kolekcja Jenny Fairy jest dostępna w sklepach stacjonarnych CCC, na ccc.eu oraz w aplikacji.

  1. Moda i uroda

Wszystkie Zaimki Miłości – nowa równościowa kampania marki Levi’s

Kolekcja Levis’s Pride 2021, na zdjęciu m.in. kurtka Liberation Trucker Jacket z zaimkami „they/them, she/her, he/him, we”. (Fot. materiały prasowe)
Kolekcja Levis’s Pride 2021, na zdjęciu m.in. kurtka Liberation Trucker Jacket z zaimkami „they/them, she/her, he/him, we”. (Fot. materiały prasowe)
Tegoroczna kolekcja Levi's Pride podkreśla jak istotne jest stosowanie odpowiedniego zaimka wobec każdej osoby, i jak ważne jest, aby postrzegać ludzi tak, jak chcą być postrzegani.

Levi's od zawsze stawia na wartości takie jak akceptacja, inkluzywność, empatia. Od momentu powstania marki w 1853 roku, Levi Strauss & Co walczy o równość i postęp. W 1992 roku marka była pierwszą firmą z listy Fortune 500, która oferowała ubezpieczenie zdrowotne partnerom swoich pracowników niezależnie od ich płci.

Marka od dawna prowadzi realne działania na rzecz równego i sprawiedliwego traktowania osób LGBTQIA+ na całym świecie. Jest też współorganizatorem akcji sexed.pl, której celem jest edukacja seksualna młodych Polaków. To pierwszy krok do zrozumienia odmienności, akceptacji i tolerancji.

Tegoroczna kolekcja Levi’s Pride 2021 to tradycyjny już ukłon w stronę społeczności LGBTQIA+ oraz zwrócenie uwagi na ich prawa. Linia zawiera uniseksowe klasyki i akcesoria Levi’s ozdobione tęczową grafiką. Levi’s kontynuuje trwająca już trzy lata współpracę z OutRight Action International - organizacją, której działania mają na celu promowanie praw społeczności LGBTQIA+ na całym świecie. 100 proc. zysku z kolekcji Levi's Pride 2021 zostanie przekazane na rzecz organizacji.

Kolekcja Levis’s Pride 2021. (Fot. materiały prasowe)Kolekcja Levis’s Pride 2021. (Fot. materiały prasowe)

W Polsce Levi's stworzył lokalną kampanię Pride 2021. Bierze w niej udział pięć osób reprezentujących społeczność LGBTQIA+, pochodzących z różnych środowisk a inspiracją do jej stworzenia była trwająca obecnie społeczna dyskusja dotycząca użycia zaimków związanych z płcią. Marka od trzech lat współpracuje też z Fundacją Wolontariat Równości, organizatorką Parady Równości w Warszawie czy poznańską Grupą Stonewall, i chętnie włącza się do dyskusji na temat tolerancji i akceptacji inności. Cel jest jeden - aby wszyscy, niezależnie od tego, gdzie mieszkają, kim są i kogo kochają, mieli prawo oraz nieskrępowanej możliwość do bycia osobą dumną, wolną i widoczną. Do bycia sobą na własnych zasadach.

  1. Moda i uroda

Kosmetyki na wakacyjny wyjazd

Fot. Imaxtree (Alberta Ferretti)
Fot. Imaxtree (Alberta Ferretti)
Podczas wyjazdów potrzebne są nam konkretne, sprawdzone produkty, które odpowiednio nawilżą, odmłodzą i ochronią przed szkodliwym działaniem słońca. Oto lista kosmetyków, które na pewno weźmiemy ze sobą.

Odpowiednia pielęgnacja włosów podczas lata to podstawa. Ochrona przed słońcem, stosowanie sprawdzonych kosmetyków i unikanie zbyt dużej ingerencji w strukturę włosa stanowią trzon odpowiedniej dbałości o letnią fryzurę. Warto pamiętać również o nawilżeniu i stosowaniu kosmetyków, które zapewnią włosom ochronę przed utratą wody. Wśród najciekawszych poleceń znalazłyśmy szampon Sos Nutrition od Be Eco, dokładnie myjący włosy na całej długości, zapewniający odpowiednie nawilżenie, zdrowy wygląd i blask. W ofercie marki znajduje się także odżywka dopełniająca pielęgnację włosów zawierająca m.in. olej ze słodkich migdałów, masło mango i masło shea, a także mleczko zapobiegające rozdwajającym się końcówkom. Linia warta uwagi szczególnie, gdy włosy są zniszczone i potrzebują silnej regerenacji.

Fot. materiały prasowe Be EcoFot. materiały prasowe Be Eco

Natychmiastowy efekt i wysokie stężenia pożądanych składników zapewniają coraz chętniej stosowane kuracje ampułkowe. Jedną z nich, która zainteresowała nas szczególnie jest 7-dniowa kuracja rewitalizująco-rozświetlająca od firmy Babor. Ampułka Phyto AHA z naturalnym kompleksem kwasów owocowych, przeznaczona jest do pielęgnacji poszarzałej, pozbawionej witalności skóry, także wrażliwej. Delikatny efekt złuszczenia pobudza procesy odnowy skóry, pozwala zredukować drobne zmarszczki i przebarwienia oraz wygładza skórę. Ekstrakt z kory wierzby z naturalnym kwasem salicylowym zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń, a alantoina działa kojąco i nawilżająco. W limitowanej edycji kosmetyków znalazły się także inne kuracje ampułkowe, które z powodzeniem zastąpią nam profesjonalne zabiegi podjęte w salonach kosmetycznych.

Fot. materiały prasowe BaborFot. materiały prasowe Babor

Wegańskie kosmetyki do pielęgnacji ciała od Aura Naturals to ogromna siła ukryta w nasionach chia i ich właściwościach korzystnie wpływających na kondycję skóry. Żel, masło i mleczko do ciała składające się na linię Chia&Goja wykorzystują olej z nasion chia, bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, białka, przeciwutleniacze, flawonoidy, witaminy A i E oraz minerały takie jak: fosfor czy magnez. Drugim ważnym składnikiem jest ekstrakt z owoców goji. Ten z kolei zawiera antyoksydanty, witaminy B1, B2, B6 oraz C, aminokwasy i minerały. Wzmacnia, rewitalizuje i pobudza skórę.

Fot. materiały prasowe Aura NaturalsFot. materiały prasowe Aura Naturals

Intensywnie nawilża, długotrwale matuje, skutecznie zmniejsza zaczerwienienia i nadmiar sebum. Curcumin Cream od Dermash Cosmetics redukuje niedoskonałości, długotrwale matuje i nawilża w celu zmniejszenia defektów na skórze. Jest idealny dla skóry wrażliwej, mieszanej, tłustej, z trądzikiem lub przebarwieniami. Zawierający kurkuminę krem dociera do głębszych warstw skóry wykazując silne działanie antyoksydacyjne i przeciwzmarszczkowe. Efekt gwarantowany.

Fot. materiały prasowe Dermash CosmeticsFot. materiały prasowe Dermash Cosmetics

Pamiętając o letnim makijażu warto decydować się na kosmetyki, które zapewniają wysoką ochronę przed promieniowaniem UVA i UVB. Jednym z hitów makijażowych lata jest mineralny podkład ochronny od marki Eau thermale Avène opracowany z myślą o skórze nadwrażliwej i alergicznej, a także osób uczulonych na filtry chemiczne lub substancje zapachowe. Kompakt mineralny SPF50 zawiera wyłącznie filtry mineralne, zapobiega uszkodzeniom DNA oraz działa łagodząco na skórę. Zastosowane pigmenty pozwalają zamaskować wszelkie niedoskonałości i wyrównują koloryt cery, dlatego też kosmetyk sprawdzi się idealnie nie tylko podczas upalnych dni, ale również w codziennej pielęgnacji. Polecamy.

Fot. materiały prasowe Eau Thermale AveneFot. materiały prasowe Eau Thermale Avene

Wśród makijażowych nowości, godny polecenia jest również transparentny puder od marki Note. Puder nie tylko utrwala makijaż i pomaga złagodzić wygląd drobnych zmarszczek, ale także chroni skórę przed wolnymi rodnikami wywołanymi przez niebieskie światło i zapewnia silne nawilżenie skóry. Delikatny i przyjemny dla skóry idealny do przetestowania na lato.

Fot. materiały prasowe NoteFot. materiały prasowe Note

Marka Yumi znana z żeli pod prysznic i mydeł w płynie dołączyła do swojej oferty trzy nowe linie dedykowane twarzy. W każdej z nich znalazły się cztery produkty, dobrane do konkretnych potrzeb skóry, które pozwolą szybko i skutecznie zadbać o codzienną rutynę na każdym etapie. Produkty z każdej linii zawierają m.in. nawilżającą betainę, wygładzający kwas mlekowy, regulujący mikrobiom skóry prebiotyk i flagowy aloes. Ich działanie uzupełniają odżywcze oleje i bogate w witaminy soki. W intensywnie nawilżającej serii czerwonej są to oleje: sojowy, z pestek malin i masło shea oraz soki z maliny i granatu. Osoby ze skórą wrażliwą i skłonną do podrażnień docenią zaś linię żółtą. Wykorzystano w niej witaminę C, która jest silnym antyoksydantem, wymiatającym przyspieszające starzenie wolne rodniki. Z kolei przy cerze problematycznej, ze skłonnością do trądziku i niedoskonałości idealnym wyborem będzie seria zielona. Kosmetyki z tej linii zostały wzbogacone o super modny ostatnio składnik - niacynamid,
który pomaga utrzymać równowagę wydzielania sebum, zwęża pory, delikatnie ujędrnia, matuje i sprawia, że zmiany trądzikowe są mniej widoczne. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Fot. materiały prasowe YumiFot. materiały prasowe Yumi

Receptura tego kremu oparta jest na przeciwutleniaczach i kompleksie nawilżającym, który zapewnia odżywienie, jednocześnie wygładzając, ujędrniając i wyrównując koloryt skóry. Krem przeciwzmarszczkowy Perricone MD Cold Plasma + Moisturizer Intensive Hydrating Complex (dostępny w sklepie pell.pl) to inwestycja w skórę. Marka tą pozycją weszła na wyższy poziom pielęgnacji skóry i już po krótkim czasie stosowania pozostawia ją jędrną, ożywioną i odmłodzoną. Zdziała cuda i sprawdzi się także w szczególnych zadaniach.

Fot. materiały prasowe Perricone (dostępny na pell.pl)Fot. materiały prasowe Perricone (dostępny na pell.pl)

Cienie do powiek od Eveline Cosmetics wprowadzą tegoroczny makijaż na inny poziom. Intensywne, żywe kolory zamknięte w palecie 12 kolorów zachwycają pigmentacją i sprawdzą się do różnego rodzaju make-up'u - mono, kolorowego smokey i do rysowania kresek. Koniecznie zabierzcie je ze sobą w dalekie i bliskie podróże - urozmaicą niejedną stylizację.

Fot. materiały prasowe Eveline CosmeticsFot. materiały prasowe Eveline Cosmetics

Zadbane włosy to nie tylko dbałość o strukturę, ale także dobra kondycja skóry głowy. Regularne i prawidłowe oczyszczanie skóry głowy nie tylko pomaga na dłużej zachować świeżość włosów, ale również skutkuje odrostem zdrowych i wzmocnionych włosów. Właściwe oczyszczanie zapewnią m.in. delikatne szampony o niskim potencjale drażniącym oraz peelingi dokładnie czyszczące skórę głowy. Marka Only Bio w linii przeznaczonej do pielęgnacji włosów zawiera szereg kosmetyków, które sprawdzą się na wszystkie potrzeby, i które przywrócą włosom blask oraz zdrowy wygląd.

Fot. materiały prasowe Only BioFot. materiały prasowe Only Bio

Dbałość o zęby i dziąsła to podstawa niezależnie od pory roku i okoliczności. Właściwa higiena jamy ustnej to nie tylko mycie zębów, ale również systematyczne używanie nici dentystycznych lub alternatywy dla nich, czyli tzw. flosserów. Niestety, szczoteczka czyści tylko 65% powierzchni zębów, pozostałe 35% stanowią wąskie przestrzenie międzyzębowe. I to właśnie tam gromadzą się zanieczyszczenia, które mogą sprzyjać rozwojowi kamienia nazębnego. Do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w zależności od indywidualnych preferencji, możemy wykorzystać klasyczną nitkę dentystyczną lub jej bardziej poręczną „odmianę” czyli flosser. Flosser od marki Jordan z wymiennymi końcówkami z serii Green Clean jest przyjazny nie tylko dla naszego zdrowia, ale i dla planety. Został wykonany z bezpiecznego, zatwierdzonego przez FDA tworzywa z recyklingu, pochodzącego m. in. z kubeczków po jogurtach. Dostępny w trzech kolorach: zielonym, niebieskim i różowym, w zestawie z sześcioma wymiennymi wkładami, ułatwi nam codzienną higienę jamy ustnej.

Fot. materiały prasowe JordanFot. materiały prasowe Jordan

O zdrowe zęby pomogą zadbać nam również produkty marki Sunstar, które warto mieć przy sobie codziennie. W skład kompleksowej linii Gum Sensivital wchodzi m.in. pasta, płyn i szczoteczka, które pomogą nie tylko utrzymać świeżość w jamie ustnej, ale również walczyć z różnego rodzaju problemami, takimi jak próchnica, czy nadwrażliwość zębów.

Fot. materiały prasowe SunstarFot. materiały prasowe Sunstar