fbpx

5 strategii na nieudany weekend

5 strategii na nieudany weekend
123rf

Czekamy na niego już od poniedziałku, wiele sobie po nim obiecujemy, a tu przykra niespodzianka. W weekend stres się nasila, bo tyle spraw do załatwienia (zwłaszcza przed świętami), a my reagujemy na niego tak dużym zmęczeniem, że nic nie jesteśmy w stanie zrobić. Jak sobie radzić?
Kiedy w weekend dopadnie zniechęcenie i nie jesteś w stanie zrealizować swoich planów, zastosuj następujące strategie:

1. Akceptacja

To się zdarza każdemu – atak lenistwa, paniki, fatalna pogoda za oknem, kłótnie między dziećmi, zepsuta pralka – również w długo oczekiwany weekend. Często takie wymuszone na ustalonym harmonogramie zmiany okazują się błogosławieństwem. Bo właśnie tak miało być, żebyś została w domu i poczytała książkę, a nie pędziła do supermarketu, lub po prostu pobyła z rodziną, a nie załatwiała sprawy. Zaakceptuj nieoczekiwaną sytuację i z ciekawością przyglądaj się, co z tego wyniknie.

2. Relaks

Dzień, który ułożył się na wspak, wykorzystaj na relaks. Idź na samotny, długi spacer, medytuj, wyśpij się, uwolnij mięśnie od napięcia, zebranego przez cały tydzień.

3. Ruszaj się

Chociaż trochę poćwicz, w ten sposób uwolnisz stłumioną negatywną energię a wyzwolisz endorfiny. Poczujesz się lżej i szczęśliwiej.

4. Jedz zdrowo

W „feralny” weekend możesz odczuwać tendencję, żeby jeść słodycze albo po prostu objadać się. To nie jest dobry kierunek. Samopoczucie poprawi ci zdrowe jedzenie, zwłaszcza owoce i warzywa. Wreszcie masz czas, żeby coś zdrowego i pysznego ugotować.

5. Nie myśl o pracy

Kiedy znajdziemy się w objęciach weekendowego stresu, prześladują nas niedobre myśli, od których trudno się uwolnić. Często dotyczą one pracy lub innych obowiązków. Podpisz im wniosek o urlop. Zajmij się tylko sobą, należy ci się. Nieudany pozornie weekend może zamienić się w piękne chwile.

Włącz pauzę – ćwiczenie – TUTAJ

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze