1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Pielęgnacja
  4. >
  5. Album Piękna – droga do samoakceptacji

Album Piękna – droga do samoakceptacji

(Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska
(Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska
Czym jest piękno? Przez lata zmieniały się definicje, kanony, oczekiwania. Ale jedno pozostaje niezmienne – prawdziwe piękno to coś, co wykracza poza powierzchowność. To historia, która kryje się w oczach, liniach uśmiechu, sposobie, w jaki patrzymy na siebie w lustrze. Album Piękna – wyjątkowy projekt Dove i Rossmann – to galeria tych historii. Zebrane w nim portrety i opowieści to nie kolejna kampania reklamowa, lecz manifest: każda kobieta zasługuje na to, by spojrzeć na siebie z czułością.

Zwykłe-niezwykłe – każda z nas jest opowieścią

Do udziału w projekcie zaproszono wszystkie kobiety – niezależnie od wieku, rozmiaru ubrań, typu włosów czy koloru skóry. Spośród 3000 zgłoszeń, które wpłynęły poprzez aplikację Rossmann PL, wybrano niezwykłe laureatki, które stały się bohaterkami Albumu Piękna. Renata Kałużyńska, Category & Channel Development Manager w Unilever, podkreśla znaczenie tej inicjatywy: „Album Piękna to projekt, który głęboko porusza i inspiruje. Zgłoszenia do projektu udowodniły nam, jak wiele kobiet pragnie podzielić się swoją historią – historią odwagi, samoakceptacji i siły. Wybrane bohaterki Albumu Piękna są dowodem na to, że każda kobieta ma w sobie moc, by żyć na własnych zasadach i z dumą celebrować swoją wyjątkowość”.

(Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska) (Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska)

Zuza Krajewska, uznana fotografka, uchwyciła kobiety w ich najbardziej osobistych przestrzeniach – w domach, łazienkach, miejscach, gdzie mogą być sobą. Zdjęcia nie są retuszowane, nie poddano ich filtrom idealizującym rzeczywistość. Widać na nich zmarszczki, blizny, niedoskonałości – ale przede wszystkim siłę, radość, delikatność. To obrazy, które przyciągają, bo mówią coś ważnego: piękno nie wymaga korekty.

(Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska) (Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska)

Na unikalny charakter projektu, podkreślający wyjątkowość każdej kobiety, wskazuje również Joanna Orzechowska, Head of Marketing & Media | Personal Care w Unilever: „Album Piękna to wyjątkowy projekt, który idealnie odzwierciedla wartości marki Dove – celebrację różnorodności, autentyczności i piękna, które tkwi w każdej z nas. Dzięki współpracy z marką Rossmann stworzyliśmy publikację, która jest nie tylko artystycznym albumem, ale także manifestem odwagi bycia sobą”.

(Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska) (Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska)

Słowa, które zostają na dłużej

Justyna Kopińska, jedna z najbardziej cenionych polskich reportażystek, zebrała w Albumie Piękna historie kobiet, które – jak każda z nas – mierzyły się z oczekiwaniami, presją, niepewnością. Ich opowieści nie są oderwane od rzeczywistości – wręcz przeciwnie, są lustrem, w którym każda kobieta może się przejrzeć.

Przemierzyłyśmy całą Polskę, żeby dowiedzieć się, jak kobiety budują relację z samą sobą.

Te rozmowy składają się na niezwykły portret siły i akceptacji.

Standardy piękna – niemożliwa układanka

Badanie „The Real State of Beauty” przeprowadzone na zlecenie Dove w 2023 roku pokazuje coś niepokojącego. Dwie na pięć kobiet na świecie oddałoby rok swojego życia za „idealny wygląd”. Jedna na trzy odczuwa presję zmiany, bo widzi w Internecie obrazy, które choć sztucznie wykreowane, stają się nową normą. Paradoks? 76% kobiet uważa, że powinny wyglądać zdrowo, ale jednocześnie 68% sądzi, że szczupłość jest wyznacznikiem atrakcyjności, a 64% chciałoby mieć wąską talię. Jak w tym wszystkim odnaleźć siebie?

(Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska) (Fot. Materiały partnera / Zuza Krajewska)

Galeria autentycznych historii

Album Piękna to wirtualna galeria, gdzie można zobaczyć portrety i przeczytać historie laureatek. W marcu w Łodzi, przy Manufakturze, można odwiedzić plenerową wystawę projektu. To przestrzeń, która zaprasza do refleksji: jaką historię chciałabyś o sobie opowiedzieć?

(Fot. Materiały partnera) (Fot. Materiały partnera)

Czas na zmianę perspektywy

Dove i Rossmann nie pokazują jednego wzorca. Nie sugerują, jak powinnaś wyglądać. Nie mówią, że piękno to coś, co musisz osiągnąć – bo już je masz. Każda kobieta, niezależnie od wieku, kształtu ciała, koloru skóry, zasługuje na to, by spojrzeć na siebie łagodniej. Czy potrafimy to zrobić? To pytanie, które warto sobie zadać – nie tylko patrząc w lustro, ale także patrząc na siebie z perspektywy swoich własnych, niepowtarzalnych doświadczeń.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze