1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

Spektakl „Między nami dobrze jest” bezpłatnie na platformie Ninateka.pl

Filmowa wersja spektaklu „Między nami dobrze jest” została nakręcona w 2014 roku. Autor tekstu: Dorota Masłowska. Scenariusz: Grzegorz Jarzyna (Fot. Screen z filmu „Między nami dobrze jest”/ Ninateka.pl)
Jeśli macie dość upałów i tęsknicie za dobrą sztuką, platforma Ninateka.pl udostępniła za darmo filmową wersję przedstawienia „Między nami dobrze jest”. To jeden z lepszych spektakli Grzegorza Jarzyny z wybitną rolą Danuty Szaflarskiej.

Między nami dobrze jest” to jeden z największych przebojów TR Warszawa - grany od lat, wciąż oblegany przez widzów, chwalony przez krytykę i wielokrotnie nagradzany na festiwalach. Spektakl oparta na sztuce Doroty Masłowskiej, nominowanej w 2009 roku do Nagrody Literackiej NIKE.

„To śmieszny i poruszający portret podzielonego polskiego społeczeństwa, przytłoczonego ciężarem traumatycznej historii, rozdartego między narodową dumę i poczucie wstydu. Za pomocą szalonego, pełnego inwencji języka i ostrego jak brzytwa humoru Masłowska portretuje współczesną Polskę, w której nuworysze, pseudoartyści i medialni celebryci spotykają się z rozczarowaną młodzieżą i żyjącymi na skraju ubóstwa ludźmi z klasy pracującej. Wszyscy próbują utrzymać się na powierzchni toksycznej mieszaniny komercji, katolickiego nacjonalizmu i idealizowanej tragicznej przeszłości. Medialni celebryci spotykają się z rozczarowaną młodzieżą i żyjącymi na skraju ubóstwa ludźmi z klasy pracującej. Wszyscy próbują utrzymać się na powierzchni toksycznej mieszaniny komercji, katolickiego nacjonalizmu i idealizowanej tragicznej przeszłości.” - czytamy na stronie Teatru Rozmaitości.

W filmowej wersji sztuki możemy zobaczyć znakomitą obsadę aktorów: Danutę Szaflarską, Aleksandrę Popławską, Magdalenę KutęMarię MajAdama WoronowiczaRafała MaćkowiakaAgnieszkę PodsiadlikRomę GąsiorowskąKatarzynę WarnkeLecha Łotockiego.

Film jest krótszy od przedstawienia teatralnego, bo reżyser dokonał w nim kilku zmian. Między innymi zrezygnował w finałowych scenach  z nagrań dokumentujących bombardowanie Warszawy we wrześniu 1939 roku. W epilogu ujawnił za to kulisy powstawania filmu, czyli wnętrze studia z urządzeniami technicznymi i ekipą współpracowników. Natomiast Metalowa Dziewczynka powtarza, że nie jest Polką, lecz Europejką, przy akompaniamencie fortepianowych  kompozycji Leszka Możdżera na motywach utworów Fryderyka Chopina.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze