1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Powiedz „NIE” konsumpcjonizmowi i nadprodukcji z Fashion Revolution Polska

Powiedz „NIE” konsumpcjonizmowi i nadprodukcji z Fashion Revolution Polska

Fashion Revolution Polska kieruje list otwarty do zarządów polskich marek modowych. (Fot. materiały prasowe Fashion Revolution Polska)
Fashion Revolution Polska po raz kolejny mówi „dość” nadkonsumpcji i marnotrawstwu. W liście otwartym do zarządów polskich marek modowych firma wzywa do podjęcia bardziej zdecydowanych i odpowiedzialnych działań w sprawie mody cyrkularnej, nadprodukcji oraz czarnopiątkowych promocji.

Fashion Revolution Polska apeluje: „Przeciwstawiajmy się kulturze jednorazowości i wyzysku w modzie, szczególnie w czasie między czarnym piątkiem i cyber poniedziałkiem”.

Wyprzedażowy szał zakupów spowodowany Black Friday trwa już nawet do miesiąca. Spirala konsumpcji nakręca się coraz bardziej, pomijając rzeczywiste potrzeby pojedynczych konsumentów, jak również dramatyczny kryzys klimatyczny, z którym mierzy się cała planeta. A wnioski z raportu Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC), które świat ujrzał w sierpniu tego roku, są zatrważające.

Fashion Revolution Polska po raz kolejny mówi „dość” nadkonsumpcji i marnotrawstwu. (Fot. materiały prasowe Fashion Revolution Polska)

W związku z tym Fashion Revolution Polska mówi stanowcze „NIE” konsumpcjonizmowi i nadprodukcji, kierując list otwarty do zarządów polskich marek modowych. Firma stawia w nim następujące pytania:

  1. Czy w wyniku raportu IPCC marki planują podjąć działania zmierzające do intensyfikacji i przyspieszenia wysiłków na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych? W jaki sposób?
  2. Kiedy konsumenci mogą spodziewać się od marek deklaracji na temat tych działań?
  3. Dlaczego, mimo deklaracji o odpowiedzialności, marki uczestniczą w nakręcaniu czarnopiątkowej sprzedaży?

Treść listu, do którego podpisania zachęca marka, można znaleźć na Instagramie firmy

Dodatkowo Fashion Revolution Polska planuje kampanię „Dziś oddaję, nie sprzedaję”, w której zachęca firmy do przeciwstawienia się czarnopiątkowym wyprzedażom podkręcającym sprzedaż. Wyrazem sprzeciwu jest przekazanie darowizny na rzecz FRP, czyli organizacji wspierającej modę odpowiedzialną.

(Fot. materiały prasowe Fashion Revolution Polska)

Ponadto marka za pomocą mediów społecznościowych porusza tematy poświęcone problemom nadprodukcji i uwrażliwiające konsumentów na pułapki kryjące się pod pozornymi wyprzedażami.

26 listopada odbędą się:

  • prowadzona przez Instagram rozmowa na żywo z Zosią Zochniak (Ubrania do Oddania), poświęcona m.in. zagadnieniom mody cyrkularnej, fenomenowi otwartego właśnie przez Ubrania do Oddania butiku cyrkularnego i palącym problemom branży modowej.
  • bezpłatna projekcja filmu „The True Cost” w stołecznym kinie Luna o godz. 12:30.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze