Pochodząca z Portoryko Sofía Jirau otwiera nowy rozdział w historii Victoria’s Secret. 25-latka została bowiem pierwszą modelką z zespołem Downa, która wystąpiła w kampanii kultowej amerykańskiej marki.
Victoria’s Secret całkowicie zmienia swój wizerunek. Najlepszym na to dowodem jest walentynkowa kampania, której gwiazdą została pochodząca z Portoryko Sofía Jirau – pierwsza w historii marki modelka z zespołem Downa. 25-latka została zaproszona do udziału w sesji zdjęciowej promującej nową linię bielizny Love Cloud Collection. Wzięło w niej udział 17 różnych kobiet o różnym odcieniu skóry, rozmiarze, wieku i charakterze. Wśród nich znalazły się m.in. ciężarna projektantka Sylvii Buckler, strażaczka Celilo Milesa, a także gwiazdy: Hiley Bieber, Taylot Hill, Adut Akech, Paloma Elsesser oraz transpłciowa Valentina Sampaio.
„Kiedyś marzyłam o tym, pracowałam na to, a dziś nadeszło spełnienie moich marzeń. W końcu mogę wam zdradzić mój wielki sekret… Jestem pierwszą modelką Victoria’s Secret z zespołem Downa! Dziękuję wszystkim za nieustanne wspieranie mnie w moich projektach. Dziękuję @victoriassecret za zobaczenie we mnie modelki #NoLimits i włączenie mnie do inkluzywnej kampanii Love Cloud Collection. To dopiero początek!” – napisała na swoim Instagramie Sofía Jirau.
„Kolekcja Love Cloud to ogromnie ważny moment w ewolucji marki. Od obsady niesamowitych kobiet, które ożywiają kolekcję, po niesamowitego ducha integracji na planie. Ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria’s Secret, który tworzymy” – oświadcza dyrektor kreatywny marki Raúl Martinez.
Sofía Jirau urodziła się w 1997 roku w Portoryko. Na wybiegu zadebiutowała w wieku 16 lat w pokazie Wandy Beauchamp, jednak dopiero w 2019 roku na dobre związała się z branżą. W rozpoczęciu pracy w modelingu pomogły jej ponadprzeciętna charyzma i zaangażowanie w mediach społecznościowych. W lutym 2020 roku wzięła udział w nowojorskim Fashion Weeku, gdzie pojawiła się w pokazie portorykańskiej projektantki Marisy Santiago. Sławę wykorzystuje w szczytnej sprawie: pod koniec ubiegłego roku zainicjowała kampanię społeczną Sin Limites (co oznacza „bez ograniczeń”), której celem jest uświadamianie i zachęcanie osób z zespołem Downa, aby walczyły o swoje marzenia. Jirau prowadzi też własny biznes – markę Alavett z odzieżą, akcesoriami i dodatkami do domu.
Bieliźniane imperium Victoria’s Secret przez wiele lat kojarzyło się z rozerotyzowanymi pokazami mody, cekinowymi biustonoszami i wyidealizowanymi modelkami. Po serii skandali amerykańska marka postanowiła zerwać z dawnym wizerunkiem i ogłosić nową strategię. W 2021 roku powołano platformę VS Collecitive, której zadaniem jest promowanie piękna opartego na różnorodności, tolerancji i inkluzywności, a także tworzenie bielizny dla kobiet o różnych kształtach i rozmiarach. Nowy image marki podkreśla równość oraz odchodzi od gloryfikowania sylwetek w rozmiarze XXS. Dziś ambasadorkami modowego giganta są m.in. transpłciowe kobiety Valentina Sampaio i Emira D’spain, chorująca na bielactwo Winnie Harlow i modelka plus size Ali Tate-Cutler.