fbpx

Wiara w misję pracy

praca z misja
123rf.com

Badania pokazują, że najskuteczniejszym sposobem na sukces w pracy jest wiara w jej misję.
Badania przeprowadzone w Brigham Young University pokazały, że pracownicy, którzy wierzą w sukces oraz w jego głębszy sens nazywany misją, są bardziej skuteczni, wydajni i osiągają swoje cele. John Bingham, psycholog prowadzący badania, zdefiniował misję pracy jako przekonanie, że służy ona nie tylko pracownikom i ludziom, dla których jest wykonywana (czyli odbiorcom), ale również większej idei.

Okazuje się, że gdy wiara w misję firmy bądź marki jest silna, lepsze są wyniki finansowe. Następuje też sukcesywny a nawet spektakularny rozwój. Zbadano, że ci pracownicy, którzy są liderami i przynoszą firmom najwięcej zysków, wierzą w głębszy sens tego, co robią. Ta cecha jest bardziej skuteczna niż inne kompetencje – fachowe umiejętności, łatwość komunikacji, ambicje zawodowe czy empatia wobec innych pracowników. Jeśli wierzymy, że to co robimy jest dobre, mamy najlepszą motywację do pracy. Ludzie potrzebują idei. Praca dla samego przetrwania, zapewniania sobie bytu na jakimś poziomie bądź zaspokojenie potrzeb ego to za mało, żeby odnieść sukces. Potrzebujemy nie tylko wierzyć, że nasza praca służy też innym ludziom, ale w to, że istnieje jakaś ważniejsza przyczyna jej wykonywania.

Badania udowodniły, że samo posiadanie misji przez firmę nie wystarczy. Jakakolwiek idea narzucona z góry, która nie jest prawdziwym przesłaniem przyjętym przez pracowników, nie działa. To poczucie musi iść z dołu, od ludzi, bo to oni tworzą misję swojej pracy. Jeżeli tak jest, ich wyniki ich pracy są na tyle wysokie, że zyskuje firma. Najlepszym kapitałem jest wierzący w misję pracownik.

źródło: Brigham Young University

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze