1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA
  4. >
  5. Chopard i kino. O tym, jak srebrny ekran zakochał się w drogocennej biżuterii

Chopard i kino. O tym, jak srebrny ekran zakochał się w drogocennej biżuterii

Julia Roberts in Chopard_BTS ©Greg Williams
Julia Roberts in Chopard_BTS ©Greg Williams
Zobacz galerię 4 zdjęcia
W świecie mody i luksusowych klejnotów istnieje jedna marka, której romans z kinem trwa nieprzerwanie od lat i jest coraz bardziej płomienny. Ta marka to Chopard - szwajcarska firma jubilerska z niezwykłym talentem do rozświetlania czerwonych dywanów międzynarodowych festiwali filmowych. Biżuterię Chopard nosiły kiedyś Sophia Loren, Catherine Deneuve i Brigitte Bardot a do tej plejady dołączały przez kolejne dekady Julia Roberts, Charlize Theron i Natalie Portman. Chopard dostrzegł przed chwilą także polskie objawienie świata filmu. W kolczykach luksusowej marki na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni pojawiła się Kamila Urzędowska, odtwórczyni głównej roli w "Chłopach" DK Welchman i Hugh Welchmana. Już wiemy, że film jest polskim kandydatem do Oscara. Wszystko wskazuje więc na to, że Chopard będzie mieć w Los Angeles nową twarz i będzie to twarz Kamili.

Chopard i kino

Wprawdzie kolie, kolczyki, bransolety, zegarki i naszyjniki Chopard od dekad noszą największe gwiazdy światowego kina, ale trzeba przyznać, że prawdziwie przełomowy moment dla tego romansu na srebrnym ekranie nadszedł w 1998 roku. To wtedy Caroline Scheufele, Współprezydentka i Dyrektorka Artystyczna marki osobiście projektowała Złotą Palmę, nagrodę festiwalu w Cannes, a potem przyczyniła się do stworzenia wyróżnienia Trophée Chopard, które od 2001 roku, przyznawane jest wschodzącym gwiazdom kina.

Kamila Urzędowska w kolczykach Chopard na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni Kamila Urzędowska w kolczykach Chopard na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Od uroczystości wręczenia Oscarów w Hollywood, poprzez Cannes, Cezary w Paryżu, BAFTA w Londynie, do najstarszego z filmowych festiwali – Złotych Lwów w Wenecji... Chopard pod lat przemierza więc świat według harmonogramu i mapy największych na świecie wydarzeń kulturalnych. Kino i blichtr festiwali tkwią w DNA marki na tyle, że jej projektanci od ponad piętnastu lat regularnie przygotowują specjalną linię "Red Carpet Collection" prezentowaną przedpremierowo przez najwybitniejsze aktorki świata właśnie na czerwonych dywanach. Oczywiście wszędzie tam nad ich głowami i za ich plecami wypisane jest logo Chopard, co nie umyka uwadze fotoreporterów tak samo jak sama biżuteria.

Julia Roberts - muza i inspiracja Chopard

Od 2021 roku twarzą kolekcji Happy Sport i Happy Diamonds marki Chopard jest Julia Roberts. Ikoniczna scena z „Pretty Woman”, gdy Julia w satynowej rękawiczce sięga po naszyjnik i perliście się śmieje, uczyniła z niej muzę idealną dla twórców biżuterii. Nic więc dziwnego, że w tegorocznej kampanii filmowej Chopard to właśnie ona błyszczy w klejnotach marki. Reżyserem 12 klipów wideo jest James Gray, a zdjęcia towarzyszące filmom wykonał Alasdair McLellan. Kampania, składająca się między innymi z 12 klipów wideo, została zaprezentowana światu 20 marca 2023 roku, w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Reżyser uchwycił w niej nieskrępowaną śmiałość, radość z życia i wrażliwość Julii Roberts, które uczyniły ją jedną ze współczesnych ikon. Julia Roberts, ubrana w biżuterię Chopard, poza oczami kamery jest osobą pełną energii, zarażającą radością i śmiechem. Widzimy ją za kulisami produkcji filmowej, gdzie wspólnie z reżyserem Jamesem Grayem uchwycili słynne i zazwyczaj niewidoczne dla wielu oczu obrazy z backstage'u, będące kwintesencją magii kina.

Julia Roberts wspomina też swoje najlepsze chwile na Festiwalu w Cannes w 2016 roku, na którym miała na sobie oczywiście biżuterię Chopard. „Byłam tam po raz pierwszy. Spóźniona. Biegłam przez korytarz. Ktoś wciąż próbował dopasować moją sukienkę w biegu do windy. Pomyślałam o tym, jakie to epickie. To był moment, gdy po prostu robiliśmy Cannes” - mówi aktorka.

Biżuteria Chopard na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Katarzyna Herman w kolczykach Chopard na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni Katarzyna Herman w kolczykach Chopard na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Chopard jest marką wieczną - popartą wieloletnią tradycją ale na tyle nowoczesną, że jej legenda i estetyka podbija serca kolejnego pokolenia aktorek. I to nie tylko na zagranicznych festiwalach, bo firmy Chopard i W.KRUK były Partnerami Głównymi 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, także Gali Otwarcia. W pięknych kolczykach z rubinami na czerwonym dywanie w Gdyni pojawiła się młodziutka Kamila Urzędowska, Jagna z filmu „Chłopi”, który w tym roku został ogłoszony polskim kandydatem do Oscara. Kamila założyła je do białego garnituru, przełamując jego minimalizm bogatą formą biżuterii Chopard. Na Młodej Gali aktorka odebrała zaś z rąk przedstawicielek marki nagrodę Chopard Loves Cinema. Przyznajcie - duet idealny. Mamy nadzieję, że zobaczymy Kamilę w podobnych precjozach raz jeszcze na czerwonym dywanie. Najlepiej pod Kodak Theatre.

Fot. Anna Bobrowska Fot. Anna Bobrowska

Kamila Urzędowska z nagrodą Chopard Loves Cinema na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni Kamila Urzędowska z nagrodą Chopard Loves Cinema na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Przedstawicielem marki Chopard w Polsce jest W.KRUK, a goście festiwalu mogli podziwiać specjalnie sprowadzone z okazji partnerstwa modele biżuterii „Red carpet” w salonie w Gdyni.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze