Jak co roku wyszukiwarka Lyst opublikowała raport „The Year in Fashion”. Powstał on na podstawie analizy wyborów ponad 200 milionów ludzi, którzy przeglądali stronę lyst.com i dokonywali poprzez nią zakupów. Które marki, trendy i produkty okazały się najpopularniejszymi w mijającym roku?
Pokaz Miu Miu na jesień–zimę 2023 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
Miu Miu zostało „marką roku” już drugi rok z rzędu, a liczba wyszukiwań na stronie lyst.com wzrosła o 39 proc. w stosunku do 2022 roku. Kolekcja na jesień–zimę 2023 roku była jedną z najczęściej pokazywanych kolekcji sezonu, a baletki i torebki z logo marki należą obecnie do najbardziej pożądanych akcesoriów.
Pokaz Miu Miu na jesień–zimę 2023 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
Ozdobne figi noszone w towarzystwie rajstop, koszuli i żakietu to jeden z najbardziej wyrazistych trendów mijającego roku. Kiedy na pokazie Miu Miu na jesień–zimę 2023 roku aktorka Emma Corrin przechadzała się po wybiegu w złotych majtkach z cekinami, w ciągu 24 godzin liczba wyszukiwań marki wzrosła o 257 proc. Już wiadomo, że trend zostanie z nami w 2024 roku. Podczas tygodni mody na wiosnę–lato 2024 roku figi pojawiły się na wybiegu m.in. u Sportmax, Bottegi Venety, Blumarine i Toma Forda.
Po tym, jak w siateczkowych baletkach Alaïa sfotografowane zostały Jennifer Lawrence i Sofia Richie, ten charakterystyczny model francuskiego domu mody szybko zyskał status kultowego, a buty wykonane z przezroczystych materiałów pojawiły się w kolekcjach wielu marek luksusowych (Loewe, The Row, Khaite) i popularnych sieciówek (Arket, COS).
W mijającym roku na platformie Lyst liczący 73 lata model Samba marki Adidas wyszukiwany był co 1,7 minuty. Tak wielką popularność model Samba zawdzięcza licznym limitowanym kolekcjom tworzonym m.in. z marką Sporty & Rich i projektantem Pharrellem Williamsem.
Torebki z kolekcji Uniqlo x Marimekko (Fot. materiały prasowe)
To jedno z największych zaskoczeń 2023 roku. Kosztująca mniej niż 20 dolarów torebka jest najtańszym produktem, jaki kiedykolwiek pojawił się w zestawieniu „The Year in Fashion”. Uniseksowa, praktyczna i niezwykle wszechstronna torebka w kształcie półksiężyca była wielokrotnie wyprzedawana. Niedawno w sklepach Uniqlo pojawiły się jej trzy nowe wersje, które powstały w ramach limitowanej kolekcji Uniqlo x Marimekko.