fbpx

Rozłóż cel na czynniki pierwsze

Rozłóż cel na czynniki pierwsze
123rf

Zaraz po tym, jak zjemy ostatnie kawałki świątecznego ciasta, zabieramy się za bycie rozsądnymi. Planujemy odchudzanie, zdrowe odżywianie, umiarkowanie w jedzeniu i piciu, regularne ćwiczenia fizyczne. Jak to robić skutecznie?
Oto zasady, które ułatwiają realizacje celów:

realistyczny cel (powinien być on dla ciebie osiągalny a ty powinnaś wiedzieć jakich efektów oczekujesz),
dokładne planowanie (twój cel jest podzielony na etapy i na każdym z etapów poszczególne działania też są skonkretyzowane),
zdobycie informacji (przed rozpoczęciem zadania warto zorientować się, czy dysponujesz wiedzą potrzebną do jego realizacji),
zarządzanie czasem (dobrze jest wiedzieć ile czasu zajmą ci poszczególne czynności tak abyś mogła codziennie realizować zaplanowane zadania),
właściwa samoocena (sprawdź, czy widzisz się w roli kobiety sukcesu, czasem bowiem sabotowanie swoich działań świadczy o obawie przed porażką).

Jeśli przystępujesz do jakiegoś konkretnego zadania, weź kartkę i długopis. Podziel kartkę na trzy pola – nazwij je:

1) zyski,
2) koszty,
3) straty,
i przeprowadź kalkulację. Nie chodzi tu o sprawy materialne tylko SUBIEKTYWNĄ ocenę tego planu.

Przykładowo: Chcesz schudnąć i za miesiąc nosić rozmiar 36.

ZYSKI – poczuję się atrakcyjna,

– założę ubrania, z których ostatnio musiałam zrezygnować,

– będę się lepiej czuła na zajęciach w siłowni,

– na planowanych wakacjach założę bikini

– stanę się bardziej pewna siebie w kontaktach z mężczyznami,

– zyska moje zdrowie i kondycja.

KOSZTY – opracowanie dobrze zbilansowanej diety,

– seria masaży, aby poprawić kondycję skóry,

– suplementy diety.

STRATY – na najbliższych imprezach będę musiała zrezygnować z alkoholu i kalorycznych smakołyków,

– rezygnacja z rytuałów: spotkania z przyjaciółką przy kawie z bitą śmietaną, wieczorne przegryzanie orzeszków przy oglądaniu tv,

– z pewnych potraw powinnam zrezygnować na stałe mimo, że bardzo je lubię.

A teraz spójrz na to zestawienie i oceń, jak duże szanse realizacji ma twój plan.
Jeśli potrzebujesz wzmocnienia wyobraź sobie, że już schudłaś. Poczujesz, że to wszystko co wymieniłaś w rubryce zyski – już nastąpiło. Jak się z tym czujesz, co z twego masz? Jeśli odkryjesz jaka wartość kryje się za Twoim sukcesem będzie ci się łatwiej zmotywować.

 

coach, coaching, Joanna Gedecka

Joanna Godecka – dyplomowany lifecoach, należy do International Association of Coaching w Maryland (USA). Moim celem jest przywrócenie radości życia, odkrycie źródła energii, poczucia szczęścia i spełnienia. Specjalizuję się także w temacie związków partnerskich, skutecznym podniesieniu poczucia własnej wartości oraz atrakcyjności. www.twojdobrydzien.pl


  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>