1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

Pielęgnacja tkanin z korzyścią dla środowiska - Lenor i Lenor Unstoppables w opakowaniach z materiałów z recyklingu

Zobacz galerię 6 Zdjęć

W dobie powszechnego użycia plastiku, rozwiązania pozwalające na ponowne przetwarzanie tworzyw sztucznych, mogą mieć znaczący wpływ na przyszłą kondycję środowiska naturalnego.  Dzięki działaniom P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym, na polskim rynku dostępne są produkty Lenor i Lenor Unstoppables, których butelki w 50% wykonane są z materiałów z recyklingu. To jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju firmy, zakładającej, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.    

Według danych Komisji Europejskiej, mieszkańcy starego kontynentu wytwarzają ponad 25 milionów ton odpadów plastikowych rocznie, a 59% z nich pochodzi z opakowań produktów. Ogromną rolę mają więc do spełnienia międzynarodowe firmy, które mogą wykorzystywać skalę swoich działań, aby móc wywierać pozytywny wpływ na konsumentów i otoczenie.

Firma Procter & Gamble, jeden z największych światowych producentów branży FMCG, oferująca takie marki jak Vizir, Ariel, Pantene, Pampers, Head & Shoulders, Lenor, Fairy czy Gillette, przyspiesza swoje działania zmierzające do pozytywnego oddziaływania na środowisko naturalne.  Jednym z głównych założeń zrewidowanej strategii zrównoważonego rozwoju P&G o nazwie „Ambicja 2030” jest dążenie do rozwiązań opartych na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego. Szczególny nacisk firma kładzie na działania wokół tematu przetwarzania odpadów plastikowych.

W ramach tego zobowiązania, do produkcji opakowań produktów P&G w coraz większym stopniu wykorzystuje tworzywo sztuczne pochodzące z recyklingu, czyli tzw. PCR (Post Consumer Recycled resin). Opakowania produktów Lenor, w tym także nowego Lenor Unstoppables, w 50% wykonane są z poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Opakowania produktów Lenor, zawierające tworzywo PCR, pozwalają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale także umożliwiają naszym konsumentom, bardziej ekologiczne wybory podczas codziennych zakupów i realizowanie idei zrównoważonej konsumpcji, którą P&G chce wspierać – mówi Justyna Rymkiewicz z Procter & Gamble.

Tylko w roku 2018, P&G zastosowała w swoich produktach ponad 38 000 ton plastiku pochodzącego z recyklingu, co stanowi równowartość 230 milionów sztuk butelek produktów takich jak Lenor czy Ariel. Taka ilość butelek, ułożona jedna za drugą pozwoliłaby osiągnąć dystans z bieguna północnego do bieguna południowego. W ramach swojego zobowiązania, firma planuje podwoić użycie po-recyklingowego tworzywa sztucznego w plastikowych opakowaniach swoich produktów, a do 2020 zwiększyć zużycie poużytkowego tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu do 52 000 ton. Takie intensyfikowanie działań przybliży firmę do założonego celu, czyli dążenia do tego, by 100% opakowań produktów P&G nadawało się do recyklingu lub wielokrotnego użycia.

Każde działanie mające na celu powtórne wykorzystanie plastiku jest korzyścią dla środowiska i dla gospodarki. Szczególnie ważne jest zaangażowanie największych firm na rynku, które dzięki skali swoich działań, mają realny i ogromny wpływ na ograniczanie zanieczyszczenia środowiska odpadami zawierającymi plastik. Drugim ważnym skutkiem takiego podejścia jest wdrażanie strategii Gospodarki Obiegu Zamkniętego, (circular economy), a przecież już niedługo Unia Europejska przyjmie regulacje prawne w tym zakresie – mówi Sławomir Brzózek, Prezes Fundacji Nasza Ziemia, która podejmuje akcje służące ochronie środowiska w Polsce i edukacji społecznej w tym zakresie.

Działania wokół marki Lenor to tylko jedna z wielu inicjatyw P&G mających na celu redukcję wytwarzania plastiku oraz dążenie do gospodarki obiegu zamkniętego. Obecnie 86% opakowań produktów firmy można poddać dalszemu przetwarzaniu.

Więcej informacji dotyczących działań na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska prowadzonych przez P&G można znaleźć w wydanym w listopadzie tego roku Raporcie Społecznej Odpowiedzialności Firmy (Citizenship Report), który dostępny jest na stronie www.pg.com lub w raporcie odpowiedzialności społecznej 2018.

 

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze