1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Jak działają wirtualne przymierzalnie?

Jak działają wirtualne przymierzalnie?

123rf.com
123rf.com
Wirtualne przymierzalnie to jeden z najbardziej przełomowych elementów wyposażenia sklepów odzieżowych ostatnich lat. Pozwalają na skomponowanie własnych zestawów ubrań oraz wydrukowanie listy wybranych zakupów. Czy to rozwiązanie przyjmie się też w Polsce?

Zasada jest bardzo prosta. Klient staje przed inteligentnym lustrem, które wczytuje jego pozę, wymiary i wzrost. Sterując zdalnie dłonią, wybiera kolejne ubrania, w których chce zobaczyć swoje odbicie. Jednym ruchem ręki może zmienić kolor mierzonej koszuli albo dobrać do niej spodnie. Jeśli efekt końcowy wizualizacji spełni jego oczekiwania, może znaleźć oglądane rzeczy w sklepie i sprawdzić, jak wyglądają bezpośrednio na sylwetce albo udać się z nimi od razu do kasy. Bez noszenia ciężkich wieszaków, stania z nimi w kolejce i męczenia się w małej przymierzalni. To też sprawi, że klient będzie mniej zmęczony i zirytowany, więc rośnie szansa na to, że dokupi coś ekstra do wybranego zestawu. Głównym celem wirtualnych przymierzalni jest uproszczenie procesu kupowania i wyboru ubrań.

Jaka przyszłość czeka sklepy stacjonarne? Bardzo prawdopodobne, że już za kilka lat ogromna liczba stacjonarnych sklepów odzieżowych będzie pełniła rolę raczej salonów pokazowych, a nie tradycyjnych punktów sprzedaży. Oznacza to, że konsumenci będą przychodzić do nich, żeby obejrzeć produkty, poznać markę, a niekoniecznie kupić towar na miejscu. Asortyment będą kupować przede wszystkim za pomocą aplikacji mobilnych. „Zmiany zachodzące w branży odzieżowej widać jak na dłoni, np. w podejściu do klienta i organizacji procesu sprzedażowego. Sprzedawcy muszą coraz mocniej starać się, żeby zachęcić klientów do wejścia do sklepu. Robią to w większości poprzez komunikację online, prezentując swój asortyment na stronach internetowych oraz angażując potencjalnych klientów w kanałach społecznościowych. Atrakcja, jaką przygotujemy w sklepie stacjonarnym, wzbudzi większe zainteresowanie i będzie impulsem do wejścia w tej chwili do sklepu i dokonania zakupu. Właściwie każde niestandardowe działanie, które budzi ciekawość, oszczędza czas klientów oraz upraszcza proces kupowania stawia firmę w bardzo dobrym świetle. Polska goni Zachód i podpatruje najlepsze rozwiązania, więc prawdopodobnie i nas niedługo wirtualne przymierzalnie będą coraz częściej spotykane”, komentuje specjalista od visual merchandisingu, znany Shop Doctor, dr Marek Borowiński.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze