1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Sposób Igi Świątek na stres i skupienie. Pierwsza rakieta świata została ambasadorką Lego Polska

Sposób Igi Świątek na stres i skupienie. Pierwsza rakieta świata została ambasadorką Lego Polska

Iga Świątek (Fot. materiały prasowe)
Iga Świątek (Fot. materiały prasowe)
„Klocki Lego towarzyszą mi od dzieciństwa, a budowanie kolejnych zestawów i potem rozbieranie ich i tworzenie konstrukcji na bazie wyobraźni pozostało moją pasją do dziś. Cenię sobie ten sposób spędzania czasu pomiędzy turniejami, ale też poszczególnymi meczami, za możliwość oderwania głowy od stresu i presji, jakie na mnie spoczywają” – mówi najlepsza rakieta świata, która została ambasadorką klocków Lego w Polsce.

Skąd pomysł na współpracę Lego z jedną z najsłynniejszych tenisistek? Zarówno marka, jak i Iga Świątek mają jednakowe wartości i misję – inspirowanie młodych pokoleń, kreatywne spędzanie czasu, rozwijanie wyobraźni oraz logicznego myślenia. Według grupy Lego i Igi są to kluczowe czynniki do odblokowania potencjału i realizacji marzeń i odkrywania różnorodnych pasji – nie tylko wśród dzieci, lecz także dorosłych.

Raporty Lego* wskazują, że to właśnie zabawa pomaga większości dorosłym się odprężyć i uspokoić. Sama Iga Świątek również od lat dzieli się z fanami tym, jakie korzyści przynosi jej zabawa klockami Lego, zarówno w życiu prywatnym, jak i podczas pracy na korcie. – Klocki Lego towarzyszą mi od dzieciństwa, a budowanie kolejnych zestawów i potem rozbieranie ich i tworzenie konstrukcji na bazie wyobraźni pozostało moją pasją do dziś. Cenię sobie ten sposób spędzania czasu pomiędzy turniejami, ale też poszczególnymi meczami, za możliwość oderwania głowy od stresu i presji, jakie na mnie spoczywają – mówi Iga Świątek. Tenisistka udowadnia tym samym, że zabawa nie musi konkurować z treningami i rozwojem osobistym, a wręcz przeciwnie – stanowi ich uzupełnienie.

Iga Świątek (Fot. materiały prasowe) Iga Świątek (Fot. materiały prasowe)

– Iga jest inspiracją dla milionów ludzi na całym świecie i stanowi wzór do naśladowania dla dzieci, nastolatków, ale także dorosłych. Ze swoją niezłomną sportową determinacją, połączoną z kreatywnością, otwartą głową i wrodzoną skromnością, Iga uosabia wartości marki Lego, które od zawsze staramy się przekazać najmłodszym pokoleniom. To, co bardzo cenimy w podejściu Igi do budowania z klocków, to fakt, że jest to nie tylko hobby, ale także ważny elementem ćwiczenia uważności, umiejętności niezbędnej przed ważnymi meczami. To szczególnie ważne dla młodych umysłów, które coraz częściej są przebodźcowane szkołą, zajęciami pozalekcyjnymi czy mediami społecznościowymi, co pozostawia im niewiele czasu na swobodną zabawę – komentuje Maciej Seliński, dyrektor generalny na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie w Grupie Lego.

– Cieszę się, że Grupa Lego zaproponowała mi takie wyróżnienie, jak tytuł ambasadorki Lego, ponieważ wierzę, że wspólnie będziemy mogli inspirować zarówno rodziców, jak i kolejne pokolenia budowniczych świata do rozbudzania swojego potencjału – dodaje Iga, dla której rok 2024 będzie bardzo wymagający. Już wkrótce rozpoczną się bowiem mistrzostwa Australian Open, natomiast w lipcu – Igrzyska Olimpijskie w Paryżu.

Iga Świątek (Fot. materiały prasowe) Iga Świątek (Fot. materiały prasowe)

W ramach współpracy z marką Lego zestawy klocków będą jej towarzyszyć na każdym etapie podróży, aby pomiędzy intensywnymi rozgrywkami zawsze mogła znaleźć moment dla siebie oraz aby zadbała o spokój i skupienie. Budowanie zestawów Lego pomaga bowiem Idze nie tylko jako forma relaksu, ale jest też ważnym treningiem logicznego myślenia oraz uważności.

– W tenisie trzeba umieć przewidywać następny ruch przeciwnika na kilka kroków do przodu i błyskawicznie reagować. Nierzadko zdarza się, że już w pierwszych minutach meczu muszę zrezygnować z przyjętej strategii i wymyślić zupełnie nową. Niezbędne do tego są: umiejętność skupienia, kreatywnego myślenia oraz wyobraźnia przestrzenna, które w dużym stopniu zawdzięczam m.in. godzinom spędzonym na budowaniu z klocków Lego – dodaje Iga Świątek.

* Badanie „LEGO Play Well 2022” przeprowadzone przez firmę LEGO i Edelman DXI na początku 2022 r. w 35 krajach, w tym w Polsce, wśród 32 781 rodziców i 24 593 dzieci w wieku 5–12 lat.

Źródło: materiały prasowe Grupy Lego

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze