1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA
  4. >
  5. Sieć Circle K promuje kulturę życzliwości

Sieć Circle K promuje kulturę życzliwości

Fot. materiały partnera
Fot. materiały partnera
Blisko połowa Polaków doświadcza nieprzyjemnych sytuacji w przestrzeni publicznej, jak wskazuje badanie sieci stacji paliw Circle K. Wulgaryzmy czy niewłaściwe komentarze, niezależnie do kogo są kierowane, mają negatywną moc, a respondenci jako najczęstsze skutki wymieniają obniżenie nastroju czy poczucia własnej wartości. O potrzebie miłych gestów w przestrzeni publicznej mówi firma Circle K.

Każdego dnia mijamy na ulicy, w pracy, czy na stacjach paliw dziesiątki osób. W zabieganym świecie łatwo zapomnieć o drobnych gestach, które mogą odmienić czyjś dzień. Życzliwość to cecha, która leży u podstaw wielu pozytywnych relacji międzyludzkich i jest uważana za jedną z fundamentalnych wartości w wielu kulturach.

Wzajemną życzliwość od 2022 r. promuje Circle K. Sieć w ramach tegorocznej edycji „Kindness Day” przeprowadziła badanie, które wykazało, że 45% Polaków doświadcza nieprzyjemnych sytuacji w przestrzeni publicznej, np. na ulicy, a blisko 30% spotyka to w internecie1. Wśród niewłaściwych zachowań najczęściej wymieniano wyzwiska lub wulgaryzmy (ponad 37%), negatywne komentarze dotyczące poglądów lub wyglądu (35%), a ponad 12% doświadczyło gróźb przemocy fizycznej. Tego typu zdarzenia wpływają negatywnie na wiele obszarów życia, blisko 27% respondentów wskazało, że prowadzą one do obniżenia ich nastroju, niskiej samooceny (24%) czy zwątpienia w innych ludzi (23%).

- W ramach „Kindness Day” na stacjach Circle K w Polsce chcemy zwiększyć świadomość klientów na temat potrzeby życzliwych postaw i pokazać im, jak ważne jest traktowanie z szacunkiem nie tylko pracowników stacji, ale i wszystkich osób, które spotykamy na co dzień. Warto pamiętać, że miły gest nic nie kosztuje, a może poprawić czyjś nastrój, a także zwiększyć wiarę we własne możliwości, zarówno w obszarze zawodowym, jak i prywatnym - podkreśla Maria Pertkiewicz, dyrektorka ds. personalnych Circle K Polska.

Przeciwwagą dla negatywnych zachowań są miłe gesty, dlatego sieć sprawdziła też, czym dla Polaków jest życzliwość i jak można ją wyrażać. Jako wyraz uprzejmości ponad połowa badanych wskazała poświęcanie swojej uwagi i czasu na krótką rozmowę oraz udzielanie wsparcia potrzebującym, a 22% pomaganie innym w codziennych aktywnościach, jak np. zakupy. Co piąta osoba przyznała, że najprostszy ludzki gest – uśmiech – może poprawić dzień. Takie mały akty życzliwości poprawiają nastrój u blisko 43% Polaków, a także zwiększają ich wiarę w siebie, co podkreśliło 34% badanych. Co więcej, przekładają się one na większe poczucie bezpieczeństwa u niemal co trzeciej osoby.

Fot. materiały partnera Fot. materiały partnera

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze