1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda
  4. >
  5. Do nich będzie należeć przyszłość mody! Znamy finalistów nagrody Zalando Visionary Award 2025

Do nich będzie należeć przyszłość mody! Znamy finalistów nagrody Zalando Visionary Award 2025

(Fot. materiały prasowe Zalando)
(Fot. materiały prasowe Zalando)
FEBEN z Wielkiej Brytanii, IAMISIGO z Nigerii oraz Rave Review ze Szwecji są finalistami prestiżowej nagrody Zalando Visionary Award 2025. Do kogo trafi nagroda i czyją kolekcję zobaczymy podczas tygodnia mody w Kopenhadze? Dowiemy się już w styczniu.

– Moda ma moc inspirowania zmian, a dzięki Zalando Visionary Award cieszymy się, że możemy wspierać projektantów, którzy odważnie przesuwają granice. Każdy z tegorocznych finalistów wnosi świeżą energię i odważne pomysły i nie możemy się doczekać, aby wyróżnić ich unikalną perspektywę – powiedziała Anne Pascual, która w Zalando pełni funkcję SVP Design, Marketing i Content.

To właśnie Zalando postanowiło wesprzeć młodych projektantów, którzy mają odwagę zmieniać świat mody na lepsze w dziedzinie projektowania, innowacji i wpływu społecznego. Jej poprzednimi laureatkami były Paolina Russo i Sinéad O'Dwyer, które przekształcają modowy krajobraz odważnymi i wizjonerskimi podejściami.

Czytaj także: „Inkluzywność zaczyna się od modelek”. Pokaz Sinéad O’Dwyer, laureatki Zalando Visionary Award, na Copenhagen Fashion Week SS 2025

W tym roku w finale Zalando Visionary Award 2025 znalazły się trzy marki: FEBEN z Wielkiej Brytanii, IAMISIGO z Nigerii oraz Rave Review ze Szwecji. Wszystkie zaprezentują swoje najważniejsze projekty z poprzednich kolekcji podczas wystawy, która odbędzie się w czasie styczniowego tygodnia mody w Kopenhadze. Wtedy też jury wybierze i ogłosi zwycięzcę Zalando Visionary Award 2025. Kolekcję na wiosnę i lato 2026 marki, która zwycięży, będziemy mogli zobaczyć na wybiegu już w sierpniu. Ale to nie koniec! Zalando wesprze też zwycięską markę finansowo przy produkcji pokazu, umożliwi jej dostęp do mentoringu oraz pomoże jej nawiązać kontakty w świecie mody.

(Fot. materiały prasowe Zalando) (Fot. materiały prasowe Zalando)

Wszystkie wyróżnione marki doceniono za odwagę w kształtowaniu mody, kreatywność, design oraz zaangażowanie w inkluzywność. „Każda z nich wyłamuje się z utartych schematów, oferując świeże spojrzenie na to, co oznacza wprowadzanie pozytywnych zmian w modzie” – podało w oficjalnym komunikacie Zalando.

FEBEN, IAMISIGO i Rave Review zostały docenione przez jury za swoje wyjątkowe podejścia:

FEBEN wyróżniono za innowacyjne projekty, które na nowo definiują współczesną modę. Twórczyni marki, etiopska projektantka wychowana w Szwecji, założyła swój brand w Londynie. Na tamtejszym rynku szybko zdobyła uznanie dzięki odważnym kreacjom łączącym wyraziste sylwetki z żywymi, iluzorycznymi nadrukami. FEBEN czerpie inspiracje z globalnej mozaiki wpływów, oferując unikalne, wizjonerskie spojrzenie na modę.

(Fot. materiały prasowe Zalando) (Fot. materiały prasowe Zalando)

IAMISIGO redefiniuje nowoczesną modę, jednocześnie zachowując kulturowe dziedzictwo. Ta założona w Nigerii przez Bubu Ogisi marka jest pionierem innowacji i łączy tradycyjne tkaniny z rzemieślniczymi technikami pochodzącymi z Afryki. Efektem jest kolekcja współczesnych sylwetek o odważnej, świeżej perspektywie.

(Fot. materiały prasowe Zalando) (Fot. materiały prasowe Zalando)

Rave Review to sztokholmska marka założona przez Josephine Bergqvist i Livię Schück, która promuje świeże podejście do designu i idei zero waste. U podstaw jej wizji leży innowacyjność, a projektantki tchną nowe życie w materiały pochodzące z nadwyżek produkcyjnych i rzeczy z drugiej ręki. Marka stawia również na różnorodność, co znajduje odzwierciedlenie w każdym projekcie i wszystkich kolekcjach.

(Fot. materiały prasowe Zalando) (Fot. materiały prasowe Zalando)

– To inspirujące widzieć najlepsze talenty wyróżnione w kontekście, który przekracza granice. Każda z nominowanych marek wnosi coś wyjątkowego, czy to w zakresie zrównoważonego rozwoju, rzemiosła, czy wpływu społecznego – powiedziała Emma Mattel, członkini jury znana z zaangażowania na rzecz różnorodności i inkluzywności w branży mody.

Oprócz niej w skład tegorocznego jury, które wyłoni zwycięską markę, wchodzą eksperci z branży mody: Edward Buchanan, dyrektor kreatywny SANSOVINO6 i dyrektor mody w Perfect Magazine w Mediolanie; Giuliano Calza, założyciel i dyrektor kreatywny GCDS; Herbert Hofmann, wiceprezes ds. kreatywnych i zakupów w Highsnobiety; oraz Anne Pascual SVP Design, Marketing i Content w Zalando SE.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze