Ćwiczenia rozwojowe 3: sprzątanie fizyczne i mentalne

czas na zmiany
123rf.com

Nowy rok to dobry czas na porządki – zwłaszcza na pawlaczach i strychach, gdzie trzymamy rupiecie i pamiątki.
Strych, pawlacz, a także górne półki na regałach i w szafach odnoszą się symbolicznie do naszej pamięci – ulokowane są tam wspomnienia i to, z czym emocjonalnie jesteśmy związani. Jednak bezruch, trwanie nie pozwalają nam pójść naprzód.Dlatego zastanów się, czy nie pora na porządki w pamięci, wspomnieniach i na górnych półkach twoich mebli. Zrób miejsce na nowe przeżycia warte późniejszych wspomnień, doznawaj, odkrywaj, sprawdzaj. Pamiętaj, że to, czym się otaczasz, wpływa na ciebie – i na odwrót: masz wpływ na to, czym się otaczasz…

Co zastałaś i o czym to świadczy?

Zabawki z dzieciństwa – być może nie spełniłaś jeszcze marzeń ze szczenięcych lat? Jeśli wciąż są aktualne, może warto wrócić do poprzedniego ćwiczenia CHCĘ, MUSZĘ, DECYDUJĘ.

Odłożone do przeczytania książki i czasopisma – mogą świadczyć o niespełnionych możliwościach z czasów, z których te książki i czasopisma pochodzą. Przeglądając je, sprawdź, czy treści w nich zawarte są wciąż dla ciebie ważne. Jeśli tak, nie odkładaj ich na pawlacz, tylko działaj. Jeśli nie – pozbądź się ich.

Stare ubrania – przetrzymywanie ich może manifestować chęć zatrzymania dawnych czasów, gdy dobrze ci te ubrania służyły. To swoisty kokon bezpieczeństwa, strach przed nowym, nieznanym. Jeśli jakiejś rzeczy nie używałaś przez dwa lata, to znaczy, że jest zbędna i hamuje twój rozwój.

Zagracone strychy, pawlacze, górne półki – to zagracone niepotrzebnym balastem umysły. Powstrzymują nas przed zrobieniem kroku naprzód. Trzeba opróżnić je ze zbędnych rzeczy i zrobić miejsce na nowe odkrycia, przeżycia, doznania. Bo, stojąc w miejscu, zawsze jesteśmy w tyle.

Trzymaj się następujących zasad:

  • Rzecz nieużywana dwa lata jest już niepotrzebna.
  • Pozbywaj się rzeczy, z którymi jesteś najmniej emocjonalnie związana.
  • Stare bukiety, foldery, kamyczki, muszelki, maskotki itp. bezlitośnie wyrzucaj.

Warto wykonać wcześniej ćwiczenie nr. 1 i ćwiczenie nr. 2