Sposoby na spadek nastroju zimą (cz. 2)

Sposoby na spadek nastroju zimą
123rf

Marzysz, żeby wyjechać do egzotycznego kraju albo zapaść się w sobie, bo jest zima? Proszę bardzo!

6. Wyjedź, jeśli możesz

Przyznaj, że takie rozwiązanie jest kuszące. Jakieś słoneczne miejsce choć na kilka dni w środku naszej szarej zimy. Pomyśl o tym. Może to nie takie trudne, zrealizować taki właśnie zamysł.

7. Zabierz się za porządkowanie

Zima to najlepszy czas na porządki. Oczyść swoją przestrzeń z ubrań, których nie nosisz, przedmiotów, których nie lubisz, sprzedaj do antykwariatu książki, które już przeczytałaś i już do nich nie zajrzysz.
Takie gruntowne sprzątanie ma moc terapeutyczną, nic nie kosztuje, a poprawia nastrój. I nie będą już cię dotyczyć wiosenne porządki, tylko będziesz mogła szybciej cieszyć się wiosną, gdy już nadejdzie.

8. Uważaj na słodycze

W czasie zimy jemy więcej słodyczy niż zwykle. Dążymy bowiem do utworzenia dodatkowej warstwy tłuszczu, żeby było nam ciepło. Dlatego też zimą pociąga nas biała mąka. Jednak tego typu jedzenie tylko nas rozleniwia i w konsekwencji obniża nastrój oraz pogrubia w pasie. Dlatego wybieraj zdrowe owocowe lub warzywne przekąski, a będziesz się lepiej czuła.

 

9. Medytuj dynamicznie

Zimą sprawdza się medytacja dynamiczna, czyli taka podczas której uwalniasz stłumione emocje w ruchu. Możesz jak derwisze kręcić się w kółko lub podskakiwać z rękoma uniesionymi w górę, mówiąc (mantrując) „hu, hu, hu”. Właściwie każdy ruch jest dozwolony bylebyś poczuła ulgę i energię do działania.

10. Poświęć czas na introspekcję

Jeśli nie masz humoru i już, nie walcz z tym, tylko zapadnij się do środka. Ale świadomie. Poznaj siebie, skonfrontuj się z tym, co w tobie. Podejdź do tematu, jak gdyby był całkiem nowy. Zapomnij na chwilę o swojej tożsamości, do której jesteś przyzwyczajona, i odkryj się na nowo. To może stać się jedynie w spokoju, samotności i pewnym odosobnieniu. Zima temu sprzyja.