1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Śpij, będziesz szczuplejsza!

Śpij, będziesz szczuplejsza!

123RF.com
Okazuje się, że sen dobrze wpływa nie tylko na naszą pamięć i samopoczucie, ale również na... sylwetkę.

Dzięki ostatnim badaniom z Brigham wiadomo, że zbyt mała ilość snu burzy nasz biologiczny 24-godzinny zegar, a co za tym idzie – prowadzi do cukrzycy i otyłości.

Badanie nie trwało długo, ale dało jednoznaczne i mocne wyniki. Przez 6 tygodni kontrolowano liczbę przesypianych godzin przez badanych, ich aktywność fizyczną oraz dietę. Zaobserwowano, że u osób, które spały krótko, czyli koło 5 godzin na dobę, następowały drobne zaburzenia w organizmie i znacznie spadało tempo przemiany materii. Zarazem rosło stężenie glukozy we krwi, ponieważ trzustka nie wydzielała insuliny tak szybko, jak powinna. Według obliczeń badaczy przy niezmienionej diecie i aktywności fizycznej zbyt mała ilość snu może spowodować nawet kilkukilogramowy przyrost wagi w ciągu roku. Zbyt duże stężenie glukozy powoduje z kolei ryzyko wystąpienia cukrzycy.

Dlatego osoby w stanie przedcukrzycowym powinny zadbać o swój sen. To może uchronić je przed chorobą. Nie mówiąc już o tym, że wyspani patrzą na świat z większym optymizmem. Kolorowych snów!

 

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze