fbpx

Joga w pracy – ćwiczenie nr 3

Joga w pracy - ćwiczenie nr 3
Fot. Sylwia Olszewska

Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.
Pamiętaj: wykonuj ćwiczenia ze świadomością, że ta krótka przerwa korzystnie oddziałuje na Twoje samopoczucie i ciało, i że wpłynie pozytywnie na wykonywaną przez Ciebie pracę. Oddychaj rozluźniając przeponę i brzuch.

Sprawdź ćwiczenie nr 1 i ćwiczenie nr 2

Ćwiczenie nr 3: Powróć do Swojej Wewnętrznej Mocy

Fot. Sylwia Olszewska
  • Ustaw krzesło tak aby się nie ruszało, najlepiej opierając je o ścianę
  • Stań w lekkim rozkroku przed krzesłem, około pół metra od krzesła
  • Postaw prawą stopę na krześle, kierując piętę do wewnątrz
  • Podnieś wyprostowane ręce, tak aby były równoległe z podłogą, barki są rozluźnione
  • Prawe kolano jest w prostej linii z prawą pietą
  • Plecy są wyprostowane, zwróć uwagę, aby miednica i odcinek lędźwiowy były skierowane do przodu
  • Wciskaj lekko lewą piętę w podłogę
  • Poczuj, jak rozciągają się mięśnie klatki piersiowej i pachwiny
  • Pozostań w tej pozycji 20-30 sekund, oddychając głęboko
  • Aby zakończyć, opuść ręce, przesuń ciężar ciała na lewą stopę, zdejmij prawą nogę z krzesła
  • Zmień stronę