Lato: Czas na bieganie – 8 wskazówek

Kobieta_biega
123rf.com

Bieganie może być świetnym sposobem, aby pozostać w formie i rozładowywać codzienny stres. Lato jest doskonałą porą, żeby zacząć biegać. Oto 8 wskazówek, które mogą pomóc podjąć decyzję o bieganiu i wytrwać w niej.
1. Jeśli masz 15 lub więcej kilogramów nadwagi lub cierpisz na zaburzenia pracy serca, skonsultuj swoją chęć biegania z lekarzem.

2. Ułóż harmonogram biegania. Uwzględnij swoje możliwości czasowe i wytrzymałościowe. Na początek dobre jest bieganie trzy razy w tygodniu. Nastaw się, że z czasem będziesz biegać codziennie. Każdego dnia wydłużaj czas biegania.

3. Zachowaj spokój i cierpliwość. Na początku podczas biegania będą ci potrzebne przerwy na chodzenie. Stopniowo zwiększaj czas biegania kosztem marszu. Miej kontrolę nad czasem, który poświęcasz każdej z tej aktywności.

4. Przed bieganiem zjedz owoc. Dostarczysz organizmowi płynów, a nie obciążysz pęcherza. Dzięki temu będziesz bardziej wytrzymała.

5. Mierz czas i odległość. Miej kontrolę nad tym jaką odległość i w jakim czasie przebiegasz. W ten sposób będziesz śledzić swoje postępy, a to najlepsza motywacja.

ZAMÓW

E-WYDANIE

6. Wykonuj ćwiczenia rozciągające. Bieganie to dosyć forsowne ćwiczenie, więc pilnuj tego, żeby przed nim dobrze rozciągnąć mięśnie. Stretching przygotowuje ciało na ten wysiłek.

7. Podczas biegu słuchaj muzyki. Muzyka motywuje do biegania, bo jest dodatkową przyjemnością i sprawia, że czas poświęcony na sport wydaje się szybciej płynąć.

8. Urozmaicaj rytuał biegania. Rutyna może zniechęcać, dlatego często zmieniaj trasy biegu i szukaj sobie towarzystwa do uprawiania tej aktywności.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>