1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. „Powiedz mi bez wahania, że jestem bez porównania” – manifest kobiecej solidarności

„Powiedz mi bez wahania, że jestem bez porównania” – manifest kobiecej solidarności

Im bardziej porównujemy się do innych, tym bardziej zatracamy swoje prawdziwe „ja”. (Fot. materiały prasowe)
Im bardziej porównujemy się do innych, tym bardziej zatracamy swoje prawdziwe „ja”. (Fot. materiały prasowe)
Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu się do kogoś porównał. Problem z tym mają zwłaszcza kobiety, które nie są w stanie w pełni dostrzec swojej wyjątkowości. „Bez porównania” – lokalna odsłona globalnej inicjatywy She Moves Us marki Puma – to międzypokoleniowy manifest potrzeby kobiecej solidarności.

W kampanii wystąpiły: pisarka Manuela Gretkowska i piosenkarka Ofelia, które nie boją się pokazywać prawdziwych siebie, a także ambasadorki marki – Siostry ADiHD, Marta Hennig-Kruk z Codziennie Fit i Sara James.

Dużo nam to odbiera
A przecież umiemy się wspierać
Dlatego
Powiedz mi bez wahania
Że jestem bez porównania

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

W manifeście, który stworzyły razem, Manuela Gretkowska i Ofelia nawołują inne kobiety do tego, aby wzajemnie umacniały swój indywidualizm.

Kobiety przypominają o tym, że każda z nas jest wyjątkowa i wspaniała, dlatego powinnyśmy się wspierać, bo im bardziej porównujemy się do innych, tym bardziej zatracamy swoje prawdziwe ja. A przecież to właśnie różnice doświadczeń, zainteresowań, temperamentu, wrażliwości czy wyglądu czynią nas niepowtarzalnymi.

– Budowanie w kobietach poczucia jedności jest globalną misją She Moves Us. Chcemy je wspierać i pokazać, jak wielki potencjał drzemie w każdej z nich. To ogromna przyjemność móc działać z tak inspirującymi postaciami jak Manuela Gretkowska i Ofelia. Ich twórczość oraz silna charyzma codziennie udowadniają kobietom, że życie w zgodzie z prawdziwym, autentycznym „ja” to nasza największa moc – mówi Katarzyna Węsławowicz, Area Head of Marketing EE w PUMA.

Artystki zapytane o to, co pomogło im przestać porównywać się do innych, odpowiadają:

Ofelia: – Nadal pracuję nam tym, aby nie porównywać się z innymi. Jest to trudny proces, zwłaszcza pracując w Internecie, gdzie często kobiety same zachęcają się do takiego toksycznego porównywania poprzez komentarze i anonimowy hejt.

Manuela Gretkowska: – Ludzie, wśród których dorastałam. Byłam potwornie chuda, ale nikt mnie nie wyśmiewał. Nie młotkowano mi wad, bo nie było z kim się porównywać. Z Czerwonym Kapturkiem albo z dorosłymi kobietami? Nie istniał jeszcze cały ten badziewny rynek małych starutkich, z kosmetykami dla dziewczynek w przedszkolu. A później pomógł egoizm. Miałam wywalone, co kto sądzi o moich siwych włosach – zaniedbanych, bo Polka niepomalowana na głowie to prawie margines społeczny. Bardziej zależało mi na wygodzie i zdrowiu – nie chce mi się malować odrostów ani truć chemią. Nie wyglądam jak modelka, ale czy muszę? Nie zamierzam zaspokajać cudzych potrzeb kosztem własnej wygody.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Lokalna odsłona jest przełożeniem kampanii globalnej, której twarzami są Dua Lipa oraz grono ambasadorek marki PUMA. She Moves Us ma na celu zachęcić dziewczynki i młode kobiety do dzielenia się swoimi historiami oraz do połączenia sił na rzecz praw dziewcząt i kobiet na całym świecie. PUMA współpracuje z partnerami i organizacjami, by przełamywać bariery uniemożliwiające dziewczynkom uprawnianie sportu. Jednym z partnerów jest organizacja Women Win, która poprzez sport wspiera dziewczęta i kobiety na całym świecie.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)
Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze