fbpx

Jak odbudować poczucie bezpieczeństwa?

Jak odbudować poczucie bezpieczeństwa?
Edyta Dziankowska (fot. materiał partnera)

Rozmowa z Edytą Dziankowską, doradcą ubezpieczeniowym firmy Aviva.

Twoja praca doradcy ubezpieczeniowego polega w dużym stopniu na rozmowach z ludźmi o ważnych sprawach życiowych. Co się zmieniło w tych rozmowach, odkąd żyjemy w cieniu pandemii?
Znacznie wzrosła rola naszych najbliższych, rola rodziny, naszego domu. Dom zawsze był i jest ostoją bezpieczeństwa. Teraz też stał się miejscem pracy i nauki dla naszych dzieci, a nie tylko miejscem  odpoczynku. Martwimy się o przyszłość, która nie jest pewna, dlatego szczególnie teraz wzrasta rola ubezpieczeń.

Od kilku lat pracuję jako doradca ubezpieczeniowy, obsługuję dużą grupę klientów. Z doświadczenia wiem, że pierwszym tematem podczas każdej rozmowy z doradcą powinno być zabezpieczenie finansów naszej rodziny. Przede wszystkim dlatego, że rodzina to nasze bezterminowe i najważniejsze zobowiązanie finansowe. Każdy majątek można odbudować, rozbity samochód wymienić na nowy, ale skutków wypadku, chorób czy śmierci nie jesteśmy w stanie już sami odwrócić. Możemy jednak zapewnić środki na leczenie, rehabilitację i utrzymanie osób najbliższych oraz na spłatę kredytów i innych zobowiązań finansowych.

Czego teraz ludzie bardziej obawiają się niż jeszcze rok temu?
Obawy ludzi w czasie pandemii są związane z utratą pracy, poważną chorobą w najbliższej rodzinie, utratą najbliższej osoby. Coraz ciężej dostać się do lekarza i trzeba korzystać z prywatnych placówek. Klienci chcą mieć gwarancję wypłaty środków, zarówno w drobnych przypadkach, jak wycięcie wyrostka, jak i w razie bardzo ciężkiej choroby, takiej jak wylew, zawał, nowotwór, czy niewydolność oddechowa, która może być powikłaniem po przebytym zakażeniu SARS-Cov-2. Najważniejsze, by mieć kompleksowe ubezpieczenie, które daje gwarancję wypłaty w momencie diagnozy, pokrywa koszty leczenia, a także rekompensuje utratę dochodów w momencie niezdolności do pracy.

A co w tym czasie daje ludziom poczucie bezpieczeństwa?
Poczucie bezpieczeństwa daje przede wszystkim świadomość, że rodzina jest zabezpieczona finansowo na wypadek choroby lub śmierci; że nie zostanie sama z problemami. To jest możliwe właśnie dzięki ubezpieczeniom. Co ciekawe, większe znaczenie ma teraz dla ludzi ich sąsiedztwo, społeczność lokalna. Bardziej doceniają zalety natury w swoim otoczeniu czy regionie. Dalekie podróże zeszły na dalszy plan. To daje do myślenia, że warto zwiększyć poziom bezpieczeństwa tego, co podstawowe – czyli zdrowia i życia najbliższych, domu, czy swojego biznesu narażonego na nadzwyczajne turbulencje.

Czy chcemy zrobić coś konkretnego dla siebie, rodziny, żeby czuć się spokojniej, pewniej? Żeby nie zostać bez wsparcia w razie problemów zdrowotnych, finansowych?
Zdecydowanie tak – zauważam dużo większe zainteresowanie rozwiązaniami proponowanymi przez firmy ubezpieczeniowe. Mam więcej spotkań i zawieram więcej umów. Klienci są bardziej świadomi.

Jakie argumenty, przeżycia czy też emocje skłaniają ludzi teraz do ubezpieczenia się?
Powiem wprost: motywuje obawa o siebie, o rodzinę, o zdrowie, czy wręcz o życie. Dystans społeczny i konieczność izolacji potęgują poczucie samotności, strach o przyszłość. Nie wiadomo, kiedy dzieci i młodzież wrócą do szkół, na ile ucierpią firmy, czy uda się zrealizować rodzinne plany. Tak już jest, że trudne doświadczenia dotykające nas lub osoby bliskie skłaniają do ubezpieczania się. Ważna jest też ogólna świadomość zdrowotna, finansowa – a ta ostatnio wzrosła.

A gdy klienta jednak spotka coś niedobrego, jaka jest wtedy Twoja rola?
To są najważniejsze, a zarazem najtrudniejsze chwile w pracy doradcy. Moją rolą jest konkretna pomoc klientowi i jego bliskim, a także dodanie otuchy, że nie jest sam. Pomagam załatwić formalności ubezpieczeniowe, czyli skompletować i złożyć dokumentację medyczną z wnioskiem. Kilka miesięcy temu klientka zadzwoniła, że ma diagnozę choroby nowotworowej i zaczyna leczenie w szpitalu w Wieliszewie – pojechałam do niej, odebrałam dokumentację medyczną i przekazałam do firmy. Po 3 dniach klientka miała już pieniądze na koncie. Pomogły jej na dalszym etapie leczenia, a także na bieżące rachunki i spłatę zobowiązań. Ma wolny zawód, czyli jak nie pracuje, to nie zarabia. Takie sytuacje dla mnie są priorytetem, to wtedy sprawdza mnie klient – sprawdza, czy wcześniej dobrze wykonałam swoją pracę, która pomaga ludziom, gdy najbardziej tego potrzebują.

Kobieta żyjąca samodzielnie – czy potrzebuje ubezpieczeń i jakich?
Kobiety singielki, jak wszyscy, mają kredyty i zobowiązania – i jak wszyscy potrzebują ubezpieczenia, szczególnie, jeżeli nie chcą w razie swojej choroby obciążać najbliższych kosztami leczenia. Ubezpieczenie dla nich powinno działać dwutorowo – z jednej strony dawać gwarancje finansowe osobie ubezpieczonej na wypadek zdarzeń losowych, z drugiej strony zabezpieczać najbliższych. Taka polisa powoduje, że w razie choroby czy wypadku dostaniemy konkretne pieniądze na leczenie, na jego organizację i na leki. Gdy nie mamy wokół nas osób, które wezmą za nas odpowiedzialność, kiedy żyjemy na własny rachunek, to też same musimy polegać na sobie. Taka kobieta powinna wybrać rozwiązanie ubezpieczeniowe, które zadziała w każdej sytuacji, zagrażającej zdrowiu – takiej jak wypadek, poważna choroba, uszczerbek, operacje, pobyt w szpitalu, a nawet opieka pielęgniarki czy organizacja rehabilitacji. Poczucie bezpieczeństwa daje kobiecie możliwość podjęcia leczenia w najlepszych klinikach świata. Nie musi czekać w kolejkach na rehabilitacje czy operację, a dzięki temu będzie mogła szybciej wrócić do zdrowia, do aktywności zawodowej i być nadal samodzielna i niezależna. Warto też rozważyć ubezpieczenie niezdolności do pracy, bo gdyby do takiej sytuacji doszło, renta z ZUS absolutnie nie wystarczy i dodatkowe pieniądze będą na wagę złota.

Edyta Dziankowska – od 5 lat pracuje jako doradca ubezpieczeniowy firmy Aviva. Czuje się spełniona zarówno jako przedsiębiorca, jak i kobieta. Wie, w jaki sposób pomóc ludziom, rodzinom i firmom zaplanować i osiągnąć cele i marzenia poprzez odpowiednie rozwiązania finansowe. Żona i matka trójki dzieci. Autorka wielu artykułów, prelegentka, mentorka. Wielokrotnie nagradzana za wybitne osiągnięcia w sprzedaży i obsłudze klientów. Kontakt: 501 033 977; dziankowska.edyta@aviva.com.pl.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze