1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Bezpieczeństwo kobiet to priorytet. Nowa usługa Uber by Women łączy pasażerki wyłącznie z kierowczyniami

Uber by Women to nowa usługa powstała w wyniku współpracy fundacji SexedPL i aplikacji Uber. Dzięki niej pasażerki mogą zamawiać przejazdy wyłącznie z kierowczyniami, aby wyeliminować przemoc wobec kobiet. (Fot. iStock)
Uber by Women to nowa usługa powstała w wyniku współpracy fundacji SexedPL i aplikacji Uber. Dzięki niej pasażerki mogą zamawiać przejazdy wyłącznie z kierowczyniami, aby wyeliminować przemoc wobec kobiet. (Fot. iStock)
Aplikacja do zamawiania przejazdów Uber wprowadziła we współpracy z Fundacją SexedPL Anji Rubik nową usługę, która łączy pasażerki wyłącznie z kierowczyniami. „Chcesz pogadać podczas przejazdu jak kobieta z kobietą lub zamawiasz przejazd dla przyjaciółki? Wypróbuj Uber by Women” – zachęca firma.

W listopadzie 2021 roku Fundacja SexedPL uruchomiła Antyprzemocową Linię Pomocy – specjalną infolinię dla osób uwikłanych w przemoc. Dziś usługa wciąż prężnie działa, a pomoc można uzyskać pod numerem telefonu 720 720 020 od poniedziałku do piątku w godzinach 17–21. – Nasza infolinia jest przede wszystkim po to, aby pomagać. Każdy, kto doświadcza przemocy, każdy, kto czuje, że coś jest nie tak, lub po prostu chce podzielić się swoją historią, może zadzwonić i porozmawiać z jednym z naszych specjalistów. Linia jest bezpieczna, anonimowa i bezpłatna. Szczególnie ważne jest dla nas to, by zachęcać świadków przemocy do reagowania. Jeśli nie wiesz, jak się zachować, zadzwoń, nasi specjaliści udzielą wskazówek, jak możesz pomóc – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.

„Każda osoba choć raz w życiu była świadkiem przemocowych zachowań w przestrzeni publicznej. To mogło się zdarzyć w szkole, gdy grupa agresywnych uczniów znęcała się nad Twoim kolegą. Albo w klubie, gdy nieznajoma dziewczyna była molestowana na parkiecie. To mogło wydarzyć się w pracy, kiedy na zebraniu szef krzyczał i upokarzał Twoją koleżankę. Pamiętasz, co wtedy czułaś_eś? Może chciałaś_eś okazać wsparcie osobie, która doświadczyła przemocy, ale nie wiedziałaś_eś, jak możesz to zrobić? A może chciałaś_eś zareagować na przemocowe zachowania, ale po prostu się bałaś_eś? Nieumiejętność dostrzeżenia przemocy, bierność i ignorancja, ale także strach sprawiają, że nie potrafimy jej przeciwdziałać. Przemoc karmi się milczeniem, dlatego ważne jest, by nie pozostawać obojętnym_ą” – apeluje SexedPL na swoim Instagramie.

Najnowsza odsłona kampanii społecznej promującej Antyprzemocową Linię Pomocy skierowana jest przede wszystkim do świadków przemocy, którzy nie chcą pozostawać bierni. Zachęca do reagowania na przemoc w miejscach publicznych i uczy, jak to robić we właściwy sposób. Jej celem jest również edukacja na temat rodzajów przemocy, ponieważ zrozumienie zachowań, pod jakimi może się ona przejawiać, umożliwia nie tylko szybką reakcję, ale też przeciwdziałanie. W serii krótkich filmów w reżyserii Jana Dybusa wystąpili aktorzy Helena Englert, Mateusz Kościukiewicz i Wojtek Ziętek. Za zdjęcia odpowiedzialny jest Igor Połaniewicz, autorami muzyki są Mary Komasa i Antoni Komasa-Łazarkiewicz, natomiast produkcją spotu zajęła się Papaya Films.

Podczas specjalnej konferencji prasowej, która odbyła się w miniony czwartek, zaprezentowano nie tylko nowe spoty, ale też nowy produkt powstały we współpracy SexedPL oraz aplikacji Uber, która od marca bieżącego roku jest oficjalnym partnerem strategicznym Antyprzemocowej Linii Pomocy. – Od jakiegoś czasu współpracujemy z SexedPL i naszym celem jest stworzenie takich rozwiązań, dzięki którym życie kobiet w Polsce będzie lepsze. A o czym konkretnie mówimy? O tym, żeby wspierać się, jeśli chodzi o różne programy zapobiegające przemocy wobec kobiet. Chodzi między innymi o edukowanie kobiet, w jaki sposób bezpiecznie wracać do domu – tłumaczyła Anabel Diaz, Head of EMEA Mobility Uber.

W ramach współpracy powstała nowa usługa Uber by Women, dzięki której pasażerki mogą zamawiać przejazdy wyłącznie z kierowczyniami. Usługa dostępna jest na razie tylko w Warszawie, ale wkrótce ma być wprowadzona również do innych miast. W spocie promującym Uber by Women, zatytułowanym „Zmienniczki”, wystąpiła aktorka i wokalistka Julia Wieniawa. Gwiazda wcieliła się w nim w dwie postacie – taksówkarkę oraz pasażerkę, zachęcając tym samym kobiety nie tylko do przetestowania nowej usługi Ubera, ale też do sprawdzenia się w roli kierowczyni.

Jak będzie można skorzystać z tej usługi? – Wchodzisz do aplikacji. Masz listę produktów i możesz wybrać Uber by Women. To spowoduje, że zgłaszać się będą tylko kierowczynie. Mamy feedback od wielu osób, że jazda z kobietą zazwyczaj jest bardzo przyjemna i że jest to dobre wyjście, więc chcieliśmy taką opcję zaoferować kobietom. Po drugie, uważam, że jest to wielka szansa na upodmiotowienie kobiet, bo kobiety mogą w ten sposób wspierać inne kobiety, które pracują jako kierowcy – wyjaśniła podczas konferencji prasowej Anabel Diaz. Jak zapewniają twórcy nowej usługi, chodzi o to, aby wyeliminować przemoc wobec kobiet. – Aby zachęcić kierowczynie do korzystania z platformy, w zeszłym roku wprowadziliśmy dla nich funkcję umożliwiającą przyjmowanie zleceń na przejazdy wyłącznie od pasażerek. Wiemy, że obecnie wiele pasażerek również oczekiwało takiego wyboru, dlatego cieszymy się, że startuje usługa specjalnie dla nich – dodaje Diaz.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze