Wiele współczesnych teorii, w tym koncepcja pracy z talentami, radzi, by zamiast skupiać się na słabościach, postawić na to, w czym jesteśmy najlepsi. Kieruj się tą zasadą, zwłaszcza jeśli zajmujesz kierownicze stanowisko.
Jak sprawić, by podwładni cię lubili? Zrezygnuj z wybijania się ponad przeciętność w dziedzinach, w których nie masz uzdolnień. Walka ze słabościami zawsze podkopuje samoocenę, bo koncentrujesz się wtedy na swoich brakach i niedociągnięciach. Nikt nie chciałby mieć sfrustrowanej szefowej, zazdrosnej o osiągnięcia innych. Zamiast tego:
Zatrudnij kogoś, kto jest dobry w tym, w czym ty jesteś słaba.
Przydziel zadania, których nie lubisz, osobom, którym sprawią one przyjemność.
Zautomatyzuj monotonne czynności.
Zrezygnuj z nieprzyjemnych obowiązków, w których nie jesteś dobra. W efekcie sama także odetchniesz.
Źródło: H. McGregor, „Poradnik dla ambitnych kobiet. Jak zrobić karierę”, Rebis 2014