Badania dotyczące stosowania języka w internecie wskazują, że coraz częściej piszemy słowa o pozytywnym ładunku emocjonalnym.
Naukowcy uważają, że ich odkrycie potwierdza teorię o tym, że komunikacja międzyludzka staje się coraz bardziej pozytywna, co wpływa na lepsze stosunki społeczne. Wcześniejsze badania dotyczące komunikacji pisemnej koncentrowały się się na długości słów i ich częstotliwości. Wykazały one, że częstotliwość zależy od długości używanych słów. Okazało się, że częściej używane są krótsze słowa, co odzwierciedla zasadę najmniejszego wysiłku przy używaniu internetu.
W ramach ostatnich badań naukowcy zaobserwowali, jak emocje wyrażone w słowach odnoszą się do częstotliwości słów i treści informacji. Autorzy skoncentrowali się ekspresji emocjonalnej słów użytych w trzech najpopularniejszych internetowych językach europejskich: angielskim, niemieckim i hiszpańskim. Zbadano teksty blogów, czatów, forów. Po wykonaniu analizy ilościowej autorzy stwierdzili, że pozytywne słowa pojawiły się częściej niż słowa związane z negatywnymi emocjami. Używane niosły również mniej niż wcześniej pesymistycznych wiadomości. Naukowcy uważają, że ludzka ekspresja poprawia się w celu ułatwienia relacji społecznych w internecie. Negatywne wyrażenia zarezerwowane są do przekazywania informacji o nagłych zagrożeń i niebezpieczeństwie.
Źródło: Springer