1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Praktyka jogi: dynamiczny skręt

Praktyka jogi: dynamiczny skręt

To ćwiczenie jest dobrą pozycją rozluźniającą tułów, więc zalecane jest przed wykonywaniem innych asan oraz przed medytacją.

Ćwiczenie jest dynamiczne i należy uważać, aby nie zakręciło się nam w głowie. Zaczynamy więc od 30 sekund i bardzo stopniowo, w miarę regularnej praktyki, wydłużamy czas do 3 minut. Podczas wykonywania tej asany koordynujemy rytm oddechu z rytmem ciała, tak, aby stanowiły płynną, ale dynamiczną jedność. Dzięki tej synchronizacji ciała i oddechu, umysł wycisza się i zauważamy jak gonitwa myśli ustaje.

Instrukcja:

  • Usiądź wygodnie na podłodze z wyprostowanym kręgosłupem
  • Połóż dłonie na barkach i podnieś łokcie tak, aby były w prostej linii z barkami
  • Podczas wdechu przez nos dynamicznie zrób skręt tułowiem w lewą stronę
  • Podczas wydechu przez nos dynamicznie zrób skręt w prawą stronę
  • Kontynuuj ten płynny ruch tułowiem z prawej w lewą stronę
  • Pozwól, aby głowa poruszała się wraz z tułowiem
  • Wykonuj ten płynny ruch tułowiem bez zatrzymywania się
  • Dla osób początkujących zalecane jest, aby rozpoczęły od 30 sekund, w wolniejszym tempie.

Korzyści:

  • Uelastycznia i wzmacnia mięśnie boków
  • Wzmacnia czakrę serca
  • Wzmacnia barki i ramiona
  • Wycisza umysł

Przeciwwskazania:

  • Chroniczne problemy z barkami lub karkiem
  • Wysokie ciśnienie
  • Dolegliwości serca

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze