Nie daj się zimowym infekcjom! 5 sposobów, by im zapobiec

Jak zatroszczyć się o siebie i bliskich, by ustrzec się przed chorobą? Co warto jeść i pić zimową porą? Jakie są sekrety dobrego samopoczucia w chłodne dni? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci uchronić się przed przeziębieniem, grypą i innymi infekcjami!

Zima w Polsce bywa kapryśna – mroźne dni przeplatają się z wietrznymi, słonecznymi i deszczowymi. Takie zmiany temperatur nie pozostają bez znaczenia dla ludzkiego organizmu. Często powodują gorsze samopoczucie albo prowadzą do choroby. Na infekcje narażone są zarówno dzieci, jak i dorośli, dlatego warto zatroszczyć się o całą rodzinę kompleksowo. Poznaj nasze wskazówki, jak to uczynić! Koniecznie sprawdź też, jakie witaminy warto uzupełnić, by zwiększyć swoją odporność. Dowiesz się tego między innymi w artykule na KtoMaLek.pl.

Po pierwsze – zwiększ odporność

Możesz to uczynić poprzez przyjmowanie różnego rodzaju suplementów diety, bogatych w witaminy, minerały i inne mikroskładniki. Dzięki temu wzmocniony organizm skuteczniej będzie się bronił przed chorobotwórczymi drobnoustrojami. Nie zapominaj także o odpowiedniej ilości snu i odpoczynku oraz o aktywności ruchowej. Wypoczęty organizm, ale też właściwie dotleniony i pobudzony, będzie w lepszej formie, co pozwoli uchronić się przed infekcjami!

Po drugiej – ciepło się ubieraj

Zagwarantowanie sobie komfortu termicznego to najlepszy krok ku temu, aby nie dać się złapać chorobie. Owszem, hartowanie organizmu jest dobre – to jednak należy czynić w sprawdzony sposób, np. poprzez moczenie nóg w zimnej wodzie czy morsowanie. Na co dzień ubieraj się ciepło i odpowiednio do pogody – chroń przed wiatrem i opadami.

Obecnie jest idealny czas na to, aby w atrakcyjnych cenach kupić modne ubrania zimowe. Sprawdź w Kimbino aktualne gazetki online popularnych sklepów i skorzystaj z okazji. Przykładowo, gazetka TextilMarket prezentuje modne kurtki męskie, damskie i dziecięce w świetnych cenach! Gazetka Pepco z kolei modne i komfortowe komplety dresowe dla osób młodych i starszych, z modnymi i zabawnymi nadrukami.

Po trzecie – dobrze się odżywiaj

Dieta ma ogromny wpływ na samopoczucie i odporność organizmu. Warto sięgnąć po owoce i warzywa bogate w antyoksydanty i witaminy, czyli np. marchewkę, szpinak, paprykę, brokuły, czosnek, cytrusy czy porzeczki.

Prawdziwym skarbem w walce z infekcjami są kiszonki, zatem wzbogać dietę również o ogórki kiszone, kapustę oraz inne warzywa, które lubisz! Istotną rolę odgrywają także produkty nabiałowe, bogate w żywe kultury bakterii. Sprawdź bieżące oferty, zrób listę zakupów i zacznij zdrowo się odżywiać! Na przykład Biedronka gazetka to szereg promocji na świeże owoce i warzywa, których nie możesz przegapić!

Po czwarte – nawadniaj organizm

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest ważne nie tylko latem! Pij dużo wody, która doskonale nawilża błony śluzowe, narażone na przesuszenie i podrażnienie przez zimno. Dobrym pomysłem jest dodanie do wody pomarańczy, cytryn oraz imbiru – będzie smaczniejsza i wzbogacona o składniki odżywcze!

Poza wodą, możesz też sięgać po inne napoje, szczególnie te ciepłe, np. napary, herbatki czy kakao. Staraj się jednak pilnować, aby nie przesadzić z cukrem – zrezygnuj z niego lub zastąp zdrowszym słodzikiem, np. erytrytolem czy ksylitolem.

Po piąte – unikaj stresu i przepracowania

Zdenerwowanie, napięcie, nadmiar obowiązków, mało snu – wszystko to ma wpływ na to, w jakiej kondycji jest Twój organizm. W sezonie zimowym zadbaj szczególnie o swój komfort psychiczny. Oddawaj się przyjemnościom, które podwyższą poziom endorfin i zredukują poziom stresu.

Możesz zdecydować się na wyjazd w góry i uprawiać sport, zrobić relaksującą kąpiel w solach, pójść na trening jogi albo udać się na zakupy. W tym ostatnim przypadku pamiętaj jednak, by zrobić to z głową! Sprawdzonym i jednocześnie ekologicznym sposobem jest przejrzenie bieżących ofert w aplikacji Kimbino, dzięki którym możesz sporo zaoszczędzić!

Nie daj się zimowej chandrze ani żadnym infekcjom! Skorzystaj z naszych rad i podnieś odporność swojego organizmu. Ciepło się ubieraj, jedz owoce, warzywa i nawadniaj organizm. Nie zapominaj też o odpowiedniej dawce ruchu. Powodzenia!